گاریدو فقط یک روز به مدافع ملی پوش استراحت می دهد/ هادی چوپان «آرنولد» ورزش ایران است/ مگر برای استقلال کسی غیر از سهراب هم باقی مانده؟
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

در شماره امروز روزنامه خبرورزشی این مطالب را می خوانید.

به گزارش خبرورزشی، روزنامه خبرورزشی هنوز جایگاه خود روی کیوسک و در دل هواداران ورزش حفظ کرده است. دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳ در شماره ۷۷۹۲ این روزنامه می توانید این مطالب را بخوانید:

گاریدو فقط یک روز به مدافع ملی پوش، استراحت می دهد

از پرسپولیس می خوانید: «مدافع ملی پوش تیم پرسپولیس از روز پنج شنبه هفته جاری به تمرینات سرخپوشان تهرانی اضافه خواهد شد. میلاد محمدی مدافع چپ ملی پوش سرخ‌ها که به احتمال فراوان در دیدار با تیم ملی قطر نیز در ترکیب اصلی تیم ملی ایران قرار می گیرد، با اجازه خوان کارلوس گاریدو، روز چهارشنبه استراحت کرده و از روز پنج شنبه هفته جاری به تمرین سرخپوشان تهرانی اضافه خواهد شد...»

کریم باقری: اول صحبت با گاریدو، بعد تمرین حضور در پرسپولیس!

بازهم از پرسپولیس: «اگر اتفاق خاصی نیفتد، کریم باقری مربی جدید پرسپولیس از امروز در تمرینات تیمش شرکت خواهد کرد. پنج شنبه گذشته کریم باقری با امضای قراردادی رسمی، مجدداً در قامت مربی تیم پرسپولیس برگزیده شد و کارش را در جمع سرخ‌پوشان پایتخت از سر گرفت اما...

این چهره شناخته شده پرسپولیس و فوتبال کشورمان از روز پنج شنبه هفته گذشته تا پایان تمرین روز یکشنبه از حضور در تمرینات سرخپوشان تهرانی طفره رفته است...»

پرسپولیس و الغرافه در دُبی به مصاف هم می روند

از پرسپولیس: «دیدار روز دوشنبه ۱۴ آبان ماه آینده پرسپولیس برابر الغرافه قطر، در کشور امارات و شهر دُبی برگزار خواهد شد. پرسپولیس به عنوان یکی از نماینده های ما در لیگ نخبگان در هفته سوم میهمان السد است و باید به قطر برود. با این حال سرخ پوشان از همین حالا باید به فکر میزبانی از الغرافه باشد. دبی و دوحه دو شهر مدنظر پرسپولیس برای میزبانی از حریفان است و با توجه به فاصله کم این دو شهر با تهران، گزینه های خوب و قابل دسترسی به حساب می آیند...»

افشین پیروانی: هادی چوپان " آرنولد" ورزش ایران است

مدیرتیم پرسپولیس در صفحه شخصی خودش به نایب قهرمانی هادی چوپان در مستر المپیا واکنش نشان داد. به همین بهانه و استوری افشین پیروانی، با مدیرتیم پرسپولیس هم کلام شدیم:

* کیست که هادی چوپان را نشناسد؟ با هم دوست و رفیق هستیم و اتفاقا به اتفاق هم در شیراز ملاقات آقا غلام برادرم رفتیم.

* هادی چوپان یک انسان خودساخته است. کسی که با رنج، سختی، زحمت و مرارت از کارگری و گچ کاری به این جایگاه ویژه در ورزش دنیا رسیده باشد، قابل تقدیر است.

* هادی چوپان به نظر من آرنولد ورزش ایران است.

* پارسال هم حق هادی خورده شد چون اسپانسرهای قوی و تأثیرگذار در نتایج مسترالمپیا با قهرمان ایرانی نیستند.

* هادی چوپان سال اول حضورش در مستر المپیا چهارم شد. سال بعد سوم شد و دوباره سوم شد. یک سال بعد قهرمان شده و دو سال پیاپی نایب قهرمان شده است. این نشان می دهد او نزول و افت نداشته و همیشه بالا و دراوج بوده است.

* وقتی او قهرمان مستر المپیا شد هیچ کس برای استقبالش به فرودگاه نیامد و به همین خاطر هم به من گفت که دیگر مستقیم به شیراز می روم و به فرودگاه تهران نخواهم آمد!

* عنوان نایب قهرمانی هادی چوپان در مستر المپیا بسیار خبرمهمی است اما در رسانه های دیداری ما در حد یک زیرنویس کار می شود.

* شاید هرکس دیگری هم جای هادی چوپان بود دلسرد می شد اما او با انگیزه و تلاش فراوان هم با درک لانسفورد و سامسون داوودا می جنگد و هم با کمبود امکانات!

* من می دانم هادی چوپان طرفدار کدام تیم است اما نمی توانم بگویم، ببخشید!

گاریدو فقط یک روز به مدافع ملی پوش استراحت می دهد/ هادی چوپان «آرنولد» ورزش ایران است/ مگر برای استقلال کسی غیر از سهراب هم باقی مانده؟

بهتاش فریبا: مگر برای استقلال کسی غیر از سهراب هم باقی مانده؟

مدیرفنی اسبق استقلال تاکید دارد اگر سرمربی خارجی خوبی برای این تیم پیدا نشد، بهتر است کار با سهراب بختیاری‌زاده جلو برود:

* فعلاً که در استقلال خبری نیست که نیست. طبق گفته ها قرار بود سرمربی فرانسوی کارش را با استقلال شروع کند که با توجه به شرایط موجود، این اتفاق رخ نداد.

* امروز هواداران منتظر روی کار آمدن یک سرمربی "آسیا دیده" هستند چون حضور یک سرمربی آشنا به فوتبال آسیا به لحاظ زمانی کمی جلو افتاده و این می‌تواند کمک حال استقلال باشد.

* چنانچه تا روزهای آینده این اتفاق رخ نداد، قطعاً خود سهراب گزینه مناسبی برای ادامه کار با استقلال می‌تواند باشد

* مگر کسی دیگری هم هست؟ کسی را نداریم. فرهاد مجیدی هم که گفته فعلاً قصد حضور در فوتبال ایران را ندارد.

* من واقعاً دلیل عدم دعوت رامین رضاییان را نمی‌دانم و بهتر است در این خصوص شفاف سازی لازم صورت گیرد. من فکر نمی‌کنم دلیل دعوت نکردن او به تیم ملی فوتبالی باشد.

صادق ورمزیار: تیم ما هنوز یک مهدی قایدی کم دارد

صادق ورمزیار کاپیتان و بازیکن اسبق تیم استقلال در گفتگو با خبر ورزشی، درباره دیدار پیش روی این تیم مقابل ذوب آهن و شرایط این روزهای استقلال با سرمربی جدید صحبت‌ کرد:

* خوشبختانه استقلال تا حد زیادی از آن التهاب‌ها و بحران‌های بی‌دلیل به وجود آمده برای خودش دور شده و به همین خاطر معتقدم وضعیت برای استقلال در روزها و هفته‌های آینده قدم به قدم بهتر خواهد شد.

* به نظرم سهراب یکی از نفراتی بود که می‌توانست در این برهه به کمک تیم بیاید.

* بختیاری‌زاده اینقدر فوتبالیست باهوشی بوده که بتواند در هر دو حالت از حضور یک خارجی خوب کنار دست خودش استفاده کامل را ببرد و استقلال را در وضعیت خوبی قرار بدهد.

* مهمترین اتفاق در بازی با ذوب آهن این است که ما بتوانیم فوراً گل بزنیم.

* خیلی خوشحالم که مهرداد محمدی به جمع نفرات استقلال برگشته و بقیه بازیکنان هم سرحال هستند. هرچند که ما هنوز به یک مهره و عنصر مثل محمد محبی یا مهدی قائدی در خط حمله تیم مان نیاز داریم.

* من فصل گذشته هم از نیمکت نشینی و دوری امیرعلی صادقی از ترکیب استقلال تعجب می‌کردم.

گاریدو فقط یک روز به مدافع ملی پوش استراحت می دهد/ هادی چوپان «آرنولد» ورزش ایران است/ مگر برای استقلال کسی غیر از سهراب هم باقی مانده؟

استقلال با ۴ غایب مهیای بازی با ذوب آهن می شود

از استقلال می خوانید: «تیم استقلال در حالی مهیای بازی با ذوب آهن می شود که به نظر می رسد در این بازی ۴ بازیکن اصلی خود را در اختیار نخواهد داشت.  این مصاف جمعه هفته جاری دراستادیوم شهدای شهر قدس برگزار می شود.

روزبه چشمی بعد از مصدومیت در بازی با السد هنوز در اردوی تیم حاضر نشده است. ایمان سلیمی هم در شرایط مصدومیت است و دوران نقاهت خود را سپری می کند. این بازیکن هم در بازی السد در ترکیب اصلی استقلال به میدان آمده بود. ابوالفضل جلالی هم در اردوی تیم ملی مصدوم شده است و پیش بینی می شود قادر به همراهی آبی ها در بازی با ذوب آهن نباشد. ضمن اینکه آرش رضاوند به دلیل سرماخوردگی چند روزی است در تمرین آبی ها حضور ندارد و...»

مربی کاریزماتیک با یک میلیون دلار می‌آید؟

باز هم یادداشتی از استقلال: «مدیرعامل استقلال گفته به دنبال جذب یک مربی خارجی کاریزماتیک هستیم. او البته در جایی دیگر هم تأکید کرده که به آمار این مربی با توجه به اظهارات کارشناسان دقت می‌کنیم و مثلاً گل زده، تفاضل گل! و... او در تیم قبلی ارزیابی می‌شود.

نکته مهم این است که در شرایط فعلی که تمام لیگ‌های دنیا در حال برگزاری است، مربی کاریزماتیکی بیرون گود نمانده که استقلال او را جذب کند. مربی خوب این‌وقت سال بیکار نمی‌ماند، چه رسد به مربی درجه یک و کاریزماتیک! استقلالی‌ها که ابتدای فصل به هر دلیلی سراغ مربی خارجی نرفتند، حالا مجبورند به مربیان درجه ۲ و ۳ خارجی رضایت بدهند و چاره‌ای جز این کار ندارند. حتی گاریدو که پرسپولیس را هفته به هفته تبدیل به تیم بهتری می‌کند، مربی درجه یکی محسوب نمی‌شود همان‌طور که در پرتغال هیچ‌کس مورایس را مربی درجه یکی نمی‌داند و همین داستان در مورد اسکوچیچ و کرواسی هم وجود دارد...»

۴۸۵ میلیارد زیان خالص!

فرهاد اشراقی در  سرمقاله نوشت: «به این آمار توجه کنید؛ پرسپولیس و استقلال سال گذشته جمعاً هزار و ۷۴ میلیارد تومان هزینه کردند که منجر به زیان خالص ۴۸۵ میلیارد تومانی آنها شده است.

۱- واقعاً هنر می‌خواهد که پولسازترین باشگاه‌های مملکت را تبدیل به باشگاه‌هایی بدهکار با زیان خالص ۴۸۵ میلیاردی بکنیم. هنری که فقط ما داریم.

۲- صدا و سیما طبق آمارهای رسمی از پرسپولیس و استقلال چندبرابر این مبالغ درآمد دارد اما خود آبی و قرمز زیان‌ده هستند! بامزه نیست؟

۳- دو تیم پرطرفدار ایران و حتی سپاهان و تراکتور و فولاد و ملوان و... این پتانسیل را دارند که سالی چند هزار میلیارد سود داشته باشند اما چون هنری در مدیریت ما دیده نمی‌شود، اکثراً بدهکارند و تراز مالی منفی دارند که این مسئله هم از نظر اقتصادی قابل بررسی است و هم از نظر مدیریتی.

۴- اگر اسپانیا، فرانسه، آلمان و... تیم‌هایی مثل پرسپولیس و استقلال با میلیون‌ها طرفدار داشتند، قطعاً آنها را تبدیل به بزرگ‌ترین بنگاه‌های اقتصادی می‌کردند ولی اینجا هر فردی مدیرعامل می‌شود، می‌گوید من باشگاه را با N میلیارد تومان بدهی تحویل گرفتم که البته درست هم می‌گوید!

۵- تا زمانی که پرسپولیس و استقلال دولتی باشند و بستر لازم برای خصوصی‌سازی واقعی (توجه کنید خصوصی‌سازی واقعی) فراهم نشود، وضع همین است. شک نکنید که سال آینده همین وقت‌ها آنها «زیان خالص» بیشتری خواهند داشت...»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

بازرگانی