گواردیولا: بی‌احترامی به پله و مارادونا نشود؛ مسی بهترین است!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

پپ گواردیولا در تازه‌ترین مصاحبه خود به سوال پرتکرار درباره بهترین بازیکن تاریخ پاسخ داده و لیونل مسی را «بهترین بازیکن تاریخ فوتبال» نامیده است.

به گزارش خبرورزشی، پپ گواردیولا در سال ۲۰۰۸ هدایت بارسلونا را بر عهده گرفت و از همان ابتدا با یک تیم پرستاره کار خود را آغاز کرد و لیونل مسی تحت هدایت او به یکی از ترسناک‌ترین مهاجمان جهان تبدیل شد. عملکرد مسی در هر فصل تحت مربی‌گری گواردیولا بهبود یافت و در آخرین فصل همکاری این دو، مسی در تمامی رقابت‌ها ۷۳ گل به ثمر رساند. او همچنین از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ چهار توپ طلای پیاپی را به دست آورد.

مسی اکنون با هشت توپ طلا و مجموعه‌ای از افتخارات بزرگ و رکوردهای تاریخی، جایگاه خود را تثبیت کرده است. گواردیولا در مصاحبه با برنامه تلویزیونی ایتالیایی Che Tempo Che Fa درباره مسی گفت: «برای من آسان است که بگویم او بهترین بازیکن تاریخ است، اما همه چیز در زمان درست به وقوع پیوست. بهترین بازیکن تاریخ؟ شاید این بی‌احترامی به پله و مارادونا باشد، اما از نظر من بله او بهترین است. به عنوان مربی هرگز کسی مثل او ندیده‌ام. نمی‌توان تصور کرد که او این ثبات و پایداری را برای ۱۵-۲۰ سال حفظ کرده باشد. وقتی او را از نزدیک می‌بینید به یاد تایگر وودز یا مایکل جردن می‌افتید. ما خوش‌شانس بودیم که با او کار کردیم.»

مسی در ۳۷ سالگی همچنان با اینترمیامی به افتخارات خود ادامه می‌دهد، در حالی که رقیب همیشگی او کریستیانو رونالدو در ۳۹ سالگی برای باشگاه النصر عربستان بازی می‌کند. گواردیولا نیز در آخرین سال قرارداد خود با منچسترسیتی، قهرمان فعلی لیگ برتر انگلیس، قرار دارد.

بیشتر بخوانید: گواردیولا: درباره باجو صحبت می‌کنم، احساساتی می‌شوم/ دوست ندارم با بارسلونا روبه‌رو شوم

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

بازرگانی