گل تاریخی فرهاد مجیدی به پرسپولیس در روز خشم علی دایی/ جنجال داوری در دربی پایتخت
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

استقلال در یک جدال جنجالی به لطف گل دیرهنگام فرهاد مجیدی پرسپولیس را شکست داده و فاتح دربی تهران شده بود.

استقلال و پرسپولیس ۲۳ مهر سال ۱۳۸۹ در حالی به مصاف یکدیگر رفتند که شرایط قرمزپوشان پایتخت از حریف سنتی خود بهتر بود و برخی کارشناسان تصور می‌کردند مردان علی دایی می‌توانند شاگردان پرویز مظلومی را مقهور کنند اما در داخل زمین اتفاقات دیگری رقم خورد. 

گل فرهاد مجیدی و آغاز چهارگانه استقلال 

مسابقه تا دقایق تلف‌شده نیمه دوم بدون گل جلو می‌رفت و اغلب تماشاگران تصور می‌کردند بازی با همین نتیجه تمام می‌شود ولی فرار فرهاد مجیدی از عمق خط دفاعی پرسپولیس و برتری او در کورس با شیث رضایی، این بازیکن را در موقعیت تک‌به‌تک قرار داد و لحظاتی پس از آن گل پیروزی استقلال وارد دروازه پرسپولیس شد تا نیمه آبی ورزشگاه آزادی منفجر شود و نیمه قرمز در سکوت فرو برود.

استقلال به لطف همان تک‌گل بازی را با نتیجه یک بر صفر تمام کرد و فرهاد مجیدی با گلی که به ثمر رساند، زمینه برای استارت ۴ پیروزی استقلالی‌ها برابر پرسپولیس از مهر سال ۸۹ تا آذر سال ۹۰ را فراهم کرد.

فریاد علی دایی، گل مردودشده پرسپولیس 

این مسابقه در نیمه اول یک صحنه بسیار عجیب داشت که باعث عصبانیت شدید علی دایی شد و هنوز هم پس از گذشت ۱۴ سال در مورد آن صحبت می‌شود. پرسپولیس در نیمه اول به گل رسید اما مرتضی کریمی یکی از کمک داوران مسابقه حکم به مردود بودن آن داد و مدعی شد محمد نوری هنگام نواختن ضربه در موقعیت آفساید قرار داشته است. علی دایی در آن صحنه بسیار خشمگین شده بود و پس از پایان بازی هم در کنفرانس مطبوعاتی به شدت علیه تصمیم کمک داور موضع گرفت.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

بازرگانی