نظرسنجی

به نظر شما، مهم ترین عامل طولانی شدن پروسه انتخاب سرمربی خارجی در استقلال چیست؟
یورگن کلوپ؛ از آنفیلد به ردبول/ حقوق نجومی و شوک به فوتبال آلمان
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

حقوق چشم‌گیر یورگن کلوپ در قرارداد جدیدش با ردبول فاش شده و او همچنین توافق شفاهی مهمی را به دست آورده است.

به گزارش خبرورزشی، یورگن کلوپ به تازگی و به شکل بحث‌برانگیزی به عنوان رئیس جهانی فوتبال ردبول منصوب شد و کارش از ژانویه ۲۰۲۵ آغاز خواهد شد. این تصمیم سرمربی آلمانی باعث تعجب بسیاری از هواداران شده است. فلوین پلتنبرگ، خبرنگار اسکای اسپورت آلمان، جزئیات این قرارداد جدید را فاش کرده که نشان می‌دهد کلوپ بین ۱۰ تا ۱۲ میلیون یورو سالانه دریافت خواهد کرد.

کلوپ همچنین یک توافق شفاهی دارد که به او اجازه می‌دهد در صورت دریافت هر پیشنهاد مشخص، قراردادش را فسخ کند. با این وجود، گفته می‌شود او تنها به دنبال فرصتی برای سرمربی‌گری تیم ملی آلمان است و تمایلی به بازگشت به مربی‌گری در باشگاه‌های دیگر ندارد.

خبر انتصاب کلوپ در این سمت برای هواداران شوک بزرگی بود، زیرا تاریخچه ردبول در فوتبال آلمان بسیار بحث‌برانگیز است و انتقادهای زیادی به این شرکت به خاطر سیستم چند باشگاهی و دور زدن قانون ۱+۵۰ می‌شود. کلوپ پیشتر مخالفت خود را با این مدل اعلام کرده و همین موضوع باعث شده برخی از هواداران دورتموند او را به شدت نقد کنند و حتی بگویند که کلوپ دیگر برای آنها مرده است.

تصمیم کلوپ واکنش‌های منفی زیادی را برانگیخت، از جمله یکی از بازیکنان سابقش در دورتموند، کوین گروسکرویتس بازیکن پیشین دورتموند در این باره گفت: «وقتی بیدار شدم ۳۰ پیام در تلفنم داشتم و فکر کردم: چه اتفاقی افتاده؟ احساس کردم خواب هستم و امیدوار بودم که این خبر جعلی باشد. دو ساعت بعد این خبر رسمی شد و واقعاً شوک‌آور و ناراحت‌کننده بود. هنوز هم به‌طور کامل باور نکرده‌ام.

فکر نمی‌کنم هیچ‌کس انتظارش را داشت. این واقعاً عجیب است و هنوز هم نمی‌توانم آن را کاملاً درک کنم. شوکه کننده است! با این حال، او دوست من است و من مدیون او هستم و همیشه از او سپاسگزار خواهم بود. به عنوان یک هوادار فوتبال، باید بگویم که واقعاً ناامیدکننده است. اما به عنوان یک دوست، باید تصمیمات او را بپذیریم. وقتی او را ببینم به او می‌گویم که فکر می‌کنم تصمیمش اشتباه است!»

کلوپ تا ژانویه ۲۰۲۵ مسئولیت خود را آغاز نخواهد کرد و در بیانیه‌اش اعلام کرد که این نقش پلتفرم مناسبی برای او است تا به یادگیری فوتبال ادامه دهد و ببیند چه چیزهایی در این ورزش مفید هستند. او همچنین فاش کرد که قبل از شروع این مسئولیت جدید، ابتدا به تعطیلات خواهد رفت و سپس در زمستان کارش را آغاز خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: یورگن کلوپ به فوتبال برگشت!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما، مهم ترین عامل طولانی شدن پروسه انتخاب سرمربی خارجی در استقلال چیست؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

بازرگانی