نظرسنجی

به نظر شما، مهم ترین عامل طولانی شدن پروسه انتخاب سرمربی خارجی در استقلال چیست؟
یامال مثل مسی می‌شود؟ باید ۱۳ سال صبر کرد تا به جواب این سوال رسید
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

یوردی کرویف عنوان کرده که تا ۱۳ سال دیگر نمی‌تواند لامین یامال را با لیونل مسی مقایسه کرد.

به گزارش خبرورزشی، یوردی کرویف، مدیر سابق بارسلونا، اعلام کرده که لامین یامال و لیونل مسی تا ۱۳ سال آینده غیر قابل مقایسه هستند. با توجه به اینکه هر دو بازیکن از آکادمی مشهور لاماسیا آمده‌اند، صحبت‌هایی درباره اینکه آیا این ستاره نوجوان می‌تواند در آینده جای برنده هشت توپ طلا را پر کند، مطرح شده است. با این حال، به نظر می‌رسد این بحث برای بسیاری دور از ذهن باشد، اما یامال نشان داده که یکی از بهترین استعدادها است و شاید بتواند به دستاوردهای بی‌نظیر مسی برسد.

او از ۱۵ سالگی با نمایش‌های درخشان خود چشم‌ها را به خود خیره کرده و اکنون با قهرمانی در لالیگا و یورو یک بازیکن ثابت‌شده به شمار می‌آید و بی شک جوایز بیشتری در انتظار اوست، اما هنوز بسیار زود است که او را در ردیف استعدادهای مسی قرار دهیم.

کرویف که سابقه بازی و مدیریت در بارسلونا را دارد، در گفتگو با رادیو مارکا درباره یامال گفت: «او بازیکن متفاوتی است، با استعداد منحصر به فرد و شخصیتی قوی. از همان روز اول بدون هیچ ترسی درخواست توپ می‌کرد و کارش را انجام می‌داد. و حقیقت این است که اگر مصدوم نشود، مشخصاً معرف یک دوره از فوتبال خواهد شد، اما برای گفتن اینکه او مثل مسی می‌شود… باید منتظر بمانیم و ببینیم وقتی ۳۰ ساله شد، چه می‌شود.»

یامال به وضوح نشان داده که می‌خواهد در دنیای فوتبال افسانه شود، اما درباره بحث مقایسه‌اش با مسی به برنامه ال هورمیگوئرو گفت: «دوست دارم با بهترین بازیکن تاریخ فوتبال مقایسه شوم، اما می‌خواهم خودم باشم. رسیدن به سطح مسی غیرممکن است.»

لامین هنوز به بلوغ کامل نرسیده و در برخی از جنبه‌های بازی‌اش نیاز به پیشرفت دارد، اما پیشرفت‌های چشمگیری تاکنون داشته و دور از ذهن نیست که او در آینده مانند مسی جوایز گلدن بوی و توپ طلا را به دست آورد.

بیشتر بخوانید: تعداد جام‌های لیونل مسی ۴۶تا شد؛ از لیگ قهرمانان اروپا تا قهرمانی در MLS

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما، مهم ترین عامل طولانی شدن پروسه انتخاب سرمربی خارجی در استقلال چیست؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

بازرگانی