نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال ایران و النصر عربستان را پیش بینی کنید...
برای بنیامین فرجی که امروز مرد اول ورزش آسیا است؛ مدال المپیک از پارکینگ و زیرزمین خانه بیرون نمی‌آید!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

بنیامین فرجی، نوجوان ۱۴ ساله کشورمان که امروز موفق شد وانگ چو کین، دارنده دو مدال المپیک را شکست دهد و شگفتی بیافریند، برای رسیدن به مدال‌های جهانی و المپیک نیاز به حمایت، آموزش و برنامه ریزی دارد.

به گزارش خبرورزشی، بنیامین فرجی ورزشکار ۱۴ ساله تنیس روی میز ایران، در مسابقات آسیایی توانست وانگ چو کین ۲۵ ساله، قهرمان المپیک ۲۰۲۴ و رنک یک جهان را شکست بدهد.

درباره بنیامین فرجی باید گفت او امروز چشم دنیا را درآورد. این که یک نوجوان ۱۴ ساله بتواند نفر اول جهان و دارنده ۲ مدال المپیک را شکست دهد مانند این است که تیم ملی فوتبال نوجوانان کشورمان پس از قهرمانی تیم ملی بزرگسالان آرژانتین در جام جهانی قطر، موفق شود با حضور مسی و تمامی‌ستارگان آرژانتین، آنها را شکست دهد. این واقعا اتفاق بزرگی است که در حال حاضر در جهان بولد شده و تمام جهان در مورد آن صحبت می‌کنند.

اما نکته ترسناک این اتفاق، تجربه مشابه ورزش کشورمان در همین زمینه است. ما پیش از این برادران عالمیان را داشتیم که روزی مطرح شدند و همه بر این باور بودند این دو برادر، روزی مدال المپیک می‌آورند اما در کمال ناباوری از آنها حمایتی نشد تا شاهد افول این دو ستاره باشیم. چرا که این دو برادر در پارکینگ خانه خود زیر نظر نعمت و رحمت عالمیان، پدر و عمویشان مشغول به تمرین بودند.

در اینکه نعمت و رحمت قهرمانان استانی و در حد تیم ملی بودند و توانایی‌های زیادی در آموزش داشتند شکی نیست اما دو ملی پوش ایرانی برای مدال آوردن نوشاد و نیما در المپیک و رقابت‌های جهانی کفایت نمی‌کردند. از امیرحسین هدایی هم می‌توان به عنوان یکی دیگر از پدیده‌های ورزش کشورمان نام برد که نفر اول رنک جهانی زیر ۲۱ سال تنیس روی میز بود اما به حال خود رها و از نگاه ورزش دوستان محو شد.

این قابل ستایش است که فرجی موفق شده قهرمان المپیک را شکست دهد اما اگر به حال خود رها شود قطعا چینی‌ها او را آنالیز خواهند کرد و قاعدتا اجازه این را نخواهند داد تا بار دیگر قهرمان المپیک مقابل این نوجوان، شکست بخورد. پس از این اتفاق جالب، باید برای فرجی امکانات فراهم شود. با یک مراسم استقبال نمادین در فرودگاه، اهدای سرویس آشپزخانه و کارت هدیه، موفقیت‌های این پدیده نوجوان، ادامه دار نخواهد بود و بنیامین فرجی نیاز به مربی و امکانات دارد و فدراسیون ما موظف است این پدیده‌ها را زیر بال و پر بگیرد.

البته اینکه فدراسیون کشورمان این نوجوان ۱۴ ساله را راهی این مسابقات کرده قابل تقدیر است و این عمل، نشان دهنده جوانگرایی در تیم ملی کشورمان و فدراسیون است اما واقعیت این است که این عملکرد باید پیگیری شود. مدال المپیک از پارکینگ خانه، بیرون نمی‌آید. رضا علیپور، سنگ نورد کشورمان نیز زمانی سریع ترین سنگ نورد جهان بود، اما چون او در منزل تمرین می‌کرد و امکاناتی نداشت، تمام حریفان، او را آنالیز کردند و شکست دادند و علیپور به دلیل کمبود امکانات از کسب مدال بازماند.

اگر فدراسیون کشورمان، به بنیامین فرجی امکانات ندهد و زیر پر و بال خود نگیرد، روزی تنها افتخار او، شکست قهرمان المپیک در ۱۴ سالگی خواهد بود و کشورمان از افتخار آفرینی مجدد این پدیده محروم خواهد شد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۹
  • پینگ پنگ IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۸
    ماشاالله. واقعا عالی بود. لازمه از همه چوانب به چنین استعداد بزرگی رسیدگی بشه. از مربی و روانشناس و مربی بدنساز گرفته تا تامین مالی و ....
  • اصغر‌شرفی IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۸
    حمایت‌بشه؟دقیقا‌میتونم‌بگم‌این‌شیر بچه6ماهه‌دیگه‌کجاس؟این‌جا‌کارای‌مهمتری هست‌که‌مدیران‌مشغولند...دیگه‌نگم
  • مهدی IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۸
    بینظیری پسر فقط حیف و صد حیف ازاینکه تواین مملکت ب دنیا اومدی که همه ب فکر جیبشونن
  • ااا IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۸
    عالیه این پسر
  • ثریا IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۹
    آفرین به امید درخشش مجدد
  • حسین IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۹
    اگر رضا علیپور عبرتی برای مسئولین شده باشه، حتما براش سنگ تمام میزارن
  • عباس IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۰
    خداوکیلی به این بچه ها بها بدین و کمکشون کنید .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال ایران و النصر عربستان را پیش بینی کنید...

پربازدید امروز

آخرین خبرها

بازرگانی