نظرسنجی

برای استقلال و پرسپولیس در بازی های هفته هفتم چه نتایجی پیش بینی می کنید؟
به بهانه پیام خداحافظی پسر سسما؛ یادگاری؟ یاد چه گاری؟/ دستیار و کارآموزی که ۴۰ هزار دلار دستمزد می‌گرفت!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

پسر سسما بهترین شغل دنیا را داشت؛ ۴۰ هزار دلار می گرفت تا پدرش در تهران تنها نباشد. می گویند بهترین شغل دنیا بچه پولدار بودن است اما بچه سسما از این لحاظ با بچه‌هایی که بابای پولدار دارند رقابت می‌کرد!

به گزارش خبرورزشی، امروز آندونی سسما، پسر یوسو سسما مربی بدنساز تیم استقلال که با این تیم قطع همکاری کرد با انتشار پستی با هواداران استقلال خداحافظی کرد.

در مورد آندونی سسما باید گفت تیم استقلال اولین و به نظر می‌رسد آخرین تجربه کاری این پسر باشد. حضور آندونی در استقلال به زمانی بازمی‌گردد که وقتی جواد نکونام از یوسو سسما درخواست کرد به تیم استقلال بیاید این مربی اسپانیایی با توجه به تجربه زندگی یک نفره در اهواز و تنهایی در این شهر نپذیرفت و اعلام کرد تنها زندگی کردن در کشور ایران برایش سخت خواهد بود.اما جواد نکونام به یوسو سسما توضیح داد شرایط تهران با اهواز فرق دارد و از او خواست برای اینکه در ایران تنها نماند آندونی را نیز همراه خود به ایران بیاورد تا هم به عنوان دستیار کنار او فعالیت کند و هم به عنوان کارآموز کنار پدرش باشد. یوسو سسما هم از فرصت استفاده کرد و ۴۰ هزار دلار دستمزد برای پسرش به اسم مربی بازتوانی و اصلاح حرکتی و ۴۰ هزار دلار هم حق الزحمه برای یک پزشک در اسپانیا که به صورت آنلاین با پسر او در ارتباط باشد و بازتوانی  و اصلاح حرکت بازیکن مصدوم را به او یاد بدهد به قرارداد ۲۰۰ هزار دلاری خود اضافه کرد.

یعنی فردی که هیچ سر رشته ای از فوتبال نداشت، برای آنکه پدرش در تهران تنها نماند، ۸۰ هزار دلار هزینه روی دست استقلال گذاشت. ۴۰ هزار دلار خودش می‌گرفت و ۴۰ هزار دلار هم معلم اینترنتی اش که پزشکی بود در اسپانیا... حالا بماند که نزدیکان استقلال می‌گویند این وردست و کارآموز بی‌تجربه اصلاح حرکتی بازیکن مصدوم را به جای دو هفته پنج هفته طول می‌داد. شاهد زنده اش مدافع استقلال که می‌گفت وقتی دوره بازتوانی ام زیر نظر پسر سسما طولانی شد نزد یک پزشک ایرانی رفتم. به توصیه او سه روز در تمرین حاضر نشدم و کاری که آندونی سسما ظرف دو هفته انجام نداده بود سه روزه انجام شد و صحیح و سلامت به تمرین برگشتم.

نکته جالب خداحافظی آندونی سسما در متنی که نوشته، این بود که: «خاطراتی به یادگار می‌برم که همیشه در قلبم خواهند ماند.» اینکه از حضور در کشور ایران و باشگاه استقلال فقط خاطره به یادگار می‌بری به کنار، اما دستاوردت جز خاطره به عنوان یادگار و حقوق ۴۰ هزار دلاری از فوتبال ایران چه بوده است؟ فوتبال ایران از ۴۰ هزار دلاری که به پزشک و معلم اینترنتی شما داد تا کنار پدرت کار یاد بگیری چه آورده ای داشته است؟

یادگاری به قول خواننده لس آنجلسی؛ اصلا یاد چه گاری؟...

طبیعتا اگر حضور آندونی سسما نکته مثبتی برای تیم استقلال در بر داشت، پس این همه مصدوم از کجاست؟

حضور افرادی که تخصص خاصی ندارند و یا حتی بدون سمت در باشگاه استقلال می‌چرخند و پول می‌گیرند در زمان سرمربیگری جواد نکونام نسبت به سال‌های گذشته بیشتر شده بود و این اتفاق باعث تعجب و اعتراض هواداران این تیم در فضای مجازی شد اما بودند کسانی که جیره و مواجب می‌گرفتند و به منتقدین فحش می‌دادند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

برای استقلال و پرسپولیس در بازی های هفته هفتم چه نتایجی پیش بینی می کنید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی