نظرسنجی

انتخاب سهراب بختیاری زاده به عنوان سرمربی موقت استقلال را چگونه ارزیابی می کنید؟
تعداد جام‌های لیونل مسی ۴۶تا شد؛ از لیگ قهرمانان اروپا تا قهرمانی در MLS
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

قهرمانی ساپورترز شیلد همراه اینترمیامی، چهل و ششمین قهرمانی دوران بازی لیونل مسی بود.

به گزارش خبرورزشی، لیونل مسی، اسطوره فراموش‌نشدنی دنیای فوتبال، با ۴۶ قهرمانی رسمی، افتخاراتی بی‌نظیر در دوران حرفه‌ای خود رقم زده است. از روزهای درخشانش در بارسلونا تا فتح جام‌جهانی با آرژانتین و تجربه‌ای جدید و موفق در لیگ آمریکا (MLS)، مسی با هر تیمی که به میدان رفته تاریخ‌ساز شده است.

مسی دوران طلایی خود را با ۳۵ قهرمانی در بارسلونا آغاز کرد. این دستاورد شامل ۱۰ قهرمانی در لالیگا، ۴ قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، ۷ قهرمانی در جام حذفی اسپانیا، و چندین سوپر جام اسپانیا و اروپا است. او در طول دوران حضورش در بارسلونا نه تنها به یکی از موفق‌ترین بازیکنان تاریخ این باشگاه تبدیل شد، بلکه نام خود را به عنوان یکی از بهترین فوتبالیست‌های تاریخ به ثبت رساند.

پس از موفقیت‌های متعدد در سطح باشگاهی، مسی موفق شد همراه با تیم ملی آرژانتین نیز افتخاراتی را به دست آورد. او ۶ جام ملی از جمله کوپا آمریکا ۲۰۲۱ و جام جهانی ۲۰۲۲ را به دست آورد. این قهرمانی‌ها، او را به قله فوتبال بین‌المللی رساند و انتظارات چندین ساله آرژانتینی‌ها برای کسب جام جهانی را محقق کرد.

با انتقال به پاری‌سن‌ژرمن در سال ۲۰۲۱، مسی توانست ۳ جام دیگر به کارنامه پرافتخار خود اضافه کند و همچنان به موفقیت‌های خود ادامه دهد. قهرمانی در لیگ ۱ فرانسه از جمله دستاوردهای او در این دوران بود.

پس از تجربه‌های درخشان در اروپا و رقابت‌های ملی، مسی به اینترمیامی در لیگ MLS پیوست. او به سرعت توانست تأثیری چشمگیر در این تیم داشته باشد و تا امروز ۲ جام از جمله لیگزکاپ را برای این تیم به ارمغان آورد. اینترمیامی با پیروزی مقابل کلمبوس دو هفته زودتر از پایان لیگ MLS به قهرمانی رسید و مسی با کسب ساپورترزشیلد، ۴۶‌مین قهرمانی دوران حرفه‌ای خود را جشن گرفت.

این موفقیت‌ها گواهی بر عظمت و تاثیر مسی در دنیای فوتبال است. از بارسلونا تا آرژانتین و حالا در آمریکا، او با هر گام خود فوتبال را متحول کرده و در هر گوشه‌ای از دنیا به عنوان یک اسطوره شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اولین هدف مسی در آمریکا تیک خورد/ قدم بعدی: قهرمانی لیگ MLS

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

انتخاب سهراب بختیاری زاده به عنوان سرمربی موقت استقلال را چگونه ارزیابی می کنید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی