نظرسنجی

انتخاب سهراب بختیاری زاده به عنوان سرمربی موقت استقلال را چگونه ارزیابی می کنید؟
غرور کار دست پرسپولیس داد/ استقلال در جایی که ضعف داشت بازیکن نخرید
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

در شماره امروز روزنامه خبرورزشی این مطالب را می خوانید.

روزنامه خبرورزشی هنوز جایگاه خود روی کیوسک و در دل هواداران ورزش حفظ کرده است. چهار شنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ در شماره ۷۷۸۲ این روزنامه می توانید این مطالب را بخوانید:

محمود کلهر: پرسپولیس پیش از دیدار با پاختاکور دچار غرور شد

هافبک اسبق پرسپولیس معتقد است که با این امکانات و شرایط نباید در لیگ نخبگان آسیا شرکت کنیم.

* در کمال تاسف از امکانات، چمن ورزشگاه شهر قدس و استادیوم ها باید بگویم که لیگ نخبگان آسیا را به خود خنداندیم!

* مسئله این است که این اتفاقات به هیچ کدام از مسئولان و مدیران ورزشی و فوتبالی ما بر نمی خورد.

* ورزشگاه آزادی را همه تیم های آسیایی می شناسند و از آن خوف دارند. متاسفانه به دلیل عدم مدیریت درست، در زمان نامناسبی استادیوم آزادی از دسترس پرسپولیس، استقلال و حتی تیم ملی خارج شد.

* کیفیت بد زمین چمن ورزشگاه شهدای شهر قدس به جای خود، هوای بارانی هم همین طور اما به نظرم نتیجه تساوی به این برمی گشت که هنوز بچه ها در بازی با پاختاکور، درگیر دربی بودند.

* پرسپولیس ثانیه ۴۱ گل زد و می توانست به راحتی گل های بعدی را هم بزند اما غرور و دست کم گرفتن حریف کار را سخت کرد.

* من از صحبت های آقای درویش متوجه شدم که پرسپولیس قبل از بازی با پاختاکور، خودش را از پیش برنده می دانست. این ذهنیت غرور به وجود می آورد.

پرسپولیس بدون عالیشاه معمولی می شود؟

امید عالیشاه فصل گذشته و در دوران اوسمار ویرا به عنوان مهاجم سایه بازی کرد و نقش تاثیرگذاری در قهرمانی تیمش داشت. کاپیتان اول پرسپولیس شروع فصل جاری را به دلیل مصدومیت و شکستگی انگشت پا، از دست داد امابازگشت عالیشاه باتجربه، قدرت آتشین خط حمله این تیم را دوچندان کرد و خوان کارلوس گاریدو را برای طراحی تاکتیک‌های متنوع‌تر امیدوار ساخت.

بازگشت عالیشاه به ترکیب اصلی، قدرت تهاجمی پرسپولیس را دوچندان کرد و گزینه‌های تاکتیکی خوان کارلوس گاریدو را افزایش داد اما مصدومیت دوباره آن هم در دربی، این ستاره را از پرسپولیس گرفت...

خطری که گندوز و پرسپولیس را تهدید می کند؛ نداشتن رقیب!

هر چند آلکسیس گندوز روی تک گل پاختاکور خیلی مقصر نبود اما در طول این دیدار نمایش مطمئنی ارائه نداد.   تیم پرسپولیس پس از پیروزی بزرگ در دربی ۱۰۴  در هفته دوم لیگ نخبگان آسیا مقابل پاختاکور ازبکستان صف‌آرایی کرد و به تساوی یک بر یک رسید   تا فرصت رسیدن به اولین برد در این رقابت ها را از دست بدهد. تک‌گل این بازی هم در شرایطی به ثمر رسید که آلکسیس گندوز تقصیری نداشت و اشتباه اصلی را هافبک دفاعی پرسپولیس مرتکب شد که اجازه شوتزنی به بازیکن حریف داد، اما  دروازه‌بان پرسپولیس در دقیقه ۴۴ فاحش‌ترین اشتباه ممکن را مرتکب شد و شانس آورد به خیر گذشت...

غرور کار دست پرسپولیس داد/ استقلال در جایی که ضعف داشت بازیکن نخرید

تعویض های گاریدو جواب نداد!

پرسپولیس در بازی خانگی خود شانس هم آورد که مقابل تیم پرانگیزه پاختاکور شکست نخورد! یکی از نکات بازی پرسپولیس مقابل استقلال تعویض‌های خوان کارلوس گاریدو بود که کاملا روی روند بازی تاثیر گذاشت. ایوب العملود، سعید مهری و لوکاس ژوائو ۳ بازیکن تعویضی پرسپولیس بودند که همگی در صحنه منجر به پنالتی تاثیرگذار بودند و به جز این صحنه در دیگر دقایق حضورشان هم عملکرد قابل قبولی داشتند و جان تازه‌ای به پرسپولیس بخشیدند. اوج کار گاریدو به زمین فرستادن سعید مهری به زمین در دقیقه ۸۴ بود...

سوال مهم از کادرفنی تیم استقلال، چرا به سیدحسین بازی دادید؟

در حالی که پیش بینی ها بر این بود، در بازی با السد محمد رضا خالد آبادی درون دروازه آبی ها بایستند جواد نکونام یک بار دیگر از سید حسین حسینی در چارچوب دروازه استقلال استفاده کرد که نتیجه آن یک گل به خودی و البته چند سیو بود که مانع از شکست سنگین استقلال شد. اگر استقلال آن گل بد را نمی خورد در بازی می ماند و چه بسا بهتر از السد بازی می کرد و آن حملات هم روی دروازه آبی ها رخ نمی داد. گل بد شیرازه تیم استقلال را از هم پاشید و در یک شرایط بحرانی بد مانع از این شد که استقلال به بازی برگردد و در نیمه دوم یکی از نمایش های ضعیف استقلال در بازی های لیگ قهرمانان آسیا بود...

غرور کار دست پرسپولیس داد/ استقلال در جایی که ضعف داشت بازیکن نخرید

استقلال فرصتی برای از دست دادن امتیاز ندارد

صادق ورمزیار یکی از بازیکنان قدیمی آبی ها به نکته مهمی اشاره کرد و آن ایراد به جواد نکونام در بخش یارگیری بوده است. بخش هایی از این مصاحبه را می خوانید:

* با عملکرد نقل و انتقالاتی مربی تیم متوجه شدیم او نقاط ضعفش را برطرف نکرده است. استقلال فصل قبل در دفاع وسط ایراد داشت و مقابل السد هم از همین موضوع ضربه دیدیم پس چه چیزی را برطرف کردیم؟ از فصل قبل همه می‌دانستند استقلال در پست مهاجم ضعف دارد ولی تنها جایی که تقویت نشد همین بخش بود. در واقع ما امسال رفتیم در پست‌هایی که بازیکن داشتیم یک‌سری تغییرات ایجاد کردیم.

* امیدوار بودیم که استقلال لااقل در این دیدار مثل بازی با الغرافه شرایط خوب همیشگی‌اش را داشته باشد. اما متاسفانه به آن چیزی که فکر می‌کردیم و از آن می‌ترسیدیم برخوردیم

* همه این‌ها به مدیریت و هدایت تیم در راس کادر فنی برمی‌گردد. این بچه‌ها همان نفراتی هستند که فصل قبل توانستند عنوان نایب قهرمانی لیگ برتر را به دست بیاورند

* نداشتن تمرکز و برهم ریختگی تفکر در کادر فنی صد در صد روی برنامه‌های تیمی تاثیر می‌گذارد و همه چیز تیم را به هم می‌ریزد.

* این دلیل نمی‌شود که یک تیم وقتی بازی را خوب شروع کرد بتواند خوب هم تمام کند.

* تیم‌های مقابل هم فوتبال بلدند، آنها هم تاکتیک دارند. اینطور نیست که فقط ما بایستیم و دفاع کنیم و موفق باشیم یا ما برویم حمله کنیم و گل بزنیم.

* قطعاً کادر مدیریتی باید فکری برای این وضعیت انجام بدهد. استقلال فرصتی برای از دست دادن امتیاز ندارد.

* همیشه هر مجموعه‌ای موفق شود در آخر یعنی مدیر آن موفق بوده و هر مجموعه‌ای زمین بخورد یا با شکست مواجه شود قطعاً مدیریت آن ایراد داشته است.

تلنگر گاریدو به پرسپولیس

فرهاد اشراقی در سرمقاله نوشت: «مهم‌ترین حرف گاریدو که تیمش مقابل پاختاکور خوب بازی نکرد، این بود که گفت ما نباید فکر کنیم چون پرسپولیس هستیم، همه بازی‌ها را می‌بریم. این در واقع یک هشدار و تلنگر جدی به بازیکنان پرسپولیس بود. البته گاریدو چون هنوز خیلی با فضای فوتبال ایران آشنا نیست، نمی‌داند معمولاً تیمی که دربی را می‌برد، در باد آن پیروزی می‌خوابد اما از بازیکنان پرسپولیس که تقریباً همگی باتجربه هستند انتظار می‌رفت به خاطر لیگ نخبگان آسیا و باخت هفته اول مقابل الاهلی عربستان استثنائاً دچار غرور نشوند و بازی بهتری را مقابل پاختاکور به نمایش بگذارند...»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

انتخاب سهراب بختیاری زاده به عنوان سرمربی موقت استقلال را چگونه ارزیابی می کنید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی