نظرسنجی

راه نجات استقلال از بحران فعلی چیست؟
شاهکاری دیگر از فدراسیون تیراندازی؛ رستمیان بدون مربی در فینال جهانی!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

هانیه رستمیان دارنده اولین مدال تاریخ ایراندازی تپانچه بانوان قرار است بدون مربی در مسابقات فینال جام‌های جهانی تیراندازی حاضر شود.

به گزارش خبرورزشی، به نظر می رسد فدراسیون تیراندازی در بی برنامگی مطلق به سر می برد. این فدراسیون در حالی که از تهیه تجهیزات اولیه ورزشکاران خود ناتوان است، حالا می خواهد ورزشکار خود را بدون مربی به مسابقات جهانی تیراندازی اعزام کند. ماجرا از این قرار است که با اعلام فدراسیون جهانی تیراندازی، هانیه رستمیان که در رنکینگ جهانی در ماده تپانچه ۲۵ متر در رده هفتم قرار دارد به مسابقات فینال جام‌های جهانی دعوت شده است اما او بدون مربی و تنها با سرپرست به این مسابقات خواهد رفت.

قرارداد فدراسیون تیراندازی با مربیان تیم‌های ملی تفنگ و تپانچه تا پایان مسابقات المپیک پاریس بود و هنوز فدراسیون کادرفنی جدید تیم ها را معرفی نکرده‌ است. در این شرایط احتمالا هانیه رستمیان بدون مربی در این مسابقات شرکت خواهد کرد. این اتفاق عجیب درحالی رخ داده که ظاهرا فدراسیون تیراندازی اطلاعی از زمان برگزار فینال جام های تیراندازی نداشته است. عملکرد این فدراسیون در المپیک و پارالمپیک هم چندان قابل دفاع نیست. وضعیت تجهیزات در این رشته به قدری ناامید کننده است که روی عملکرد ورزشکاران هم تاثیر گذاشته است. هنوز یادمان نرفته که نسرین شاهی پاراتیرانداز ایران در ماده تپانچه ۱۰ متر در پارالمپیک پاریس به دلیل پایین بودن استاندارد اسلحه اش در تست تپانچه مردود شد تا دیسکالیفه شده و از جدول مسابقات حذف شود و به همین سادگی یک سهمیه مدال برای ورزش ایران از بین رفت.

وضعیت در این فدراسیون به قدری ناامید کننده است که ساره جوانمردی، نابغه تیراندازی بعد از کسب پنجمین مدال طلای خود در پارالمپیک با دلی پر و انتقادات تند از فدراسیون، ورزش قهرمانی را کنار گذاشت. جوانمردی با انتقاد از وضعیت فدراسیون و نبود امکانات و تجهیزات لازم گفته بود: «با تلاش و غیرت خودم به این رکورد رسیده ام وگرنه ما از لحاظ تجهیزات و امکانات در وضعیت بسیار بدی قرار داریم. شاید قابل باور نباشد ولی ما فقط در یک اردو از فشنگ های باکیفیت استفاده کردیم و در بقیه اردوها فشنگ های ایرانی و بی کیفیتی در اختیار داشتیم. سیبل هایی که در اختیار ما قرار می‌گرفت حداقل ۱۰ بار استفاده شده بود و نمی‌فهمیدیم رکوردی که ثبت کرده‌ایم چقدر است. بارها درباره امکانات و شرایط موجود حرف زدیم و انتقاد کردیم اما کسی پاسخگوی ما نبود. یادم می‌آید یکبار درباره وضعیت فشنگ ها و سیبل ها به فدراسیون نامه زدم اما هیچ اهمیتی به درخواست من ندادند.»

حالا که هانیه رستمیان دارنده اولین مدال تاریخ ایراندازی تپانچه بانوان قرار است بدون مربی در مسابقات فینال جام‌های جهانی تیراندازی حاضر شود، بیشتر می توانیم حق را به ورزشکاران ناراضی این رشته بدهیم و درک کنیم که انتقادات آنها صرفا بهانه جویی نیست و فدراسیون تیراندازی آنطور که باید و شاید به اداره امور خود نمی پردازد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

راه نجات استقلال از بحران فعلی چیست؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی