نظرسنجی

راه نجات استقلال از بحران فعلی چیست؟
وقتی وینفرد شفر روی نیمکت استقلال نشست/ چشم طمع به تیم ملی ایران ندارم
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

۷ سال قبل در چنین روزی استقلال سرمربی جدید خود را شناخت.

پس از نتایج ضعیفی که علیرضا منصوریان در هفته‌های آغازین هفدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر کسب کرد، کار به جایی رسید که خود این مربی ترجیح داد استعفا دهد و مانع از آن شود تا حکم اخراج در کارنامه مربیگری‌اش بخورد. مدیران باشگاه استقلال پس از این اتفاق به صرافت افتادند تا یک سرمربی جدید جذب کنند و از همان ابتدای کار روی سکاندار خارجی مانور کردند.

قطعی شدن قرارداد

خبرورزشی در روزهای آغازین مهر سال ۹۶ نوشت که استقلالی‌ها با وینفرد شفر در دبی برای نشستن روی نیمکت تیم خود به توافق رسیده‌اند و این خبر کاملا هم درست از آب درآمد چون دهم مهر همان سال اعلام شد مرد آلمانی به عنوان سرمربی جدید استقلال برگزیده شده است. مردی که در جام جهانی ۲۰۰۲ سرمربی تیم ملی کامرون بود و سابقه مربی‌گری در فوتبال امارات را هم داشت. او در مقطعی سرمربی الاهلی امارات بود و فرهاد مجیدی جزو شاگردانش به حساب می‌آمد.

اظهار نظر جنجالی

شفر به ایران آمد و بیژن طاهری تحت عنوان دستیار کنار او نشست. او مدتی پس از حضور در استقلال با صراحت اعلام کرد سرمربی پرطرفدارترین تیم ایران شده و همین مسئله برای واکنش هواداران و گروهی از پیشکسوتان پرسپولیس کافی بود ولی شفر هرگز این مصاحبه را تکذیب نکرد و همچنان روی حرف خود تاکید داشت.

سرمربی ایران نمی‌شوم!

شفر در اسفند سال ۹۶ هنگامی که توانست با استقلال مقابل پرسپولیس و الهلال عربستان به پیروزی برسد، در واکنش به شایعه حضورش روی نیمکت تیم ملی ایران (پس از رفتن کارلوس کیروش) گفت: کارلوس کیروش دوست من است و با هم رابطه خوبی داریم. هرگز جانشین او نمی‌شوم و به شغلش در تیم ملی ایران چشم طمع ندارم.

پایان کار

سرمربی آلمانی استقلال با این تیم در بهار سال ۹۷ عنوان قهرمانی جام حذفی را کسب کرد اما یک‌سال بعد اخراج شد تا فرهاد مجیدی سرمربی موقت استقلال شود. کار شفر با استقلال در نهایت به شکایت کشیده شد و توانست طلبش را همراه با غرامت آن دریافت کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

راه نجات استقلال از بحران فعلی چیست؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی