یک پرسپولیسی خط و نشان کشید؛ آسیا چیست! قهرمانی جهان را می‌خواهم
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

سرمربی تیم فوتبال جوانان ایران گفت: قهرمانی آسیا برایم رویا نیست، قهرمانی در جهان برای من رویا است و دنبال آن هستم.

حسین عبدی درمورد عملکرد تیم ملی جوانان در رقابت‌های مقدماتی زیر ۲۰ سال آسیا (لائوس)، اظهار داشت: باید خدا را شکر کنم که باعث سربلندی شدیم. غیر از بازی اول که ساعت ۷ شب به وقت محلی بود و رطوبت هوا تغییر نمی‌کرد، در دو بازی بعدی ساعت ۴ بعدازظهر بازی کردیم که آفتاب به طور مستقیم می‌تابید تا در گرمای شدید با رطوبتی شدیدتر مواجه شویم. در حقیقت یکی از رقیبان ما آب و هوای متفاوت و کاملا شرجی لائوس بود.

سرمربی تیم ملی جوانان‌ ایران با اشاره به وضعیت برگزاری بازی‌ها در چمن ورزشگاه ملی لائوس، گفت: با وجود اینکه زمین تا حدودی صاف بود ولی لغزش بیش از حد نه برای ما بلکه برای همه تیم‌ها ایجاد مشکل کرد و ناهمواری زمین خیلی اذیت کننده شد. به خصوص داخل محوطه ۱۸ قدم که تیم ها نمی‌توانستند به خوبی ضربه نهایی را به سمت چهارچوب دروازه بزنند که در بازی با هند برای ما تقریبا این قضیه خیلی مشهودتر بود. موقعیت‌های زیادی را از دست دادیم ولی در هر صورت نهایتاً توانستیم یک بر صفر پیروز از زمین خارج شویم.

وی درمورد هدف کوتاه تیمش در مرحله مقدماتی عنوان کرد: در این نوع بازی‌های گروهی هدف این است که بتوانیم در نهایت جواز حضور را در دور بعد کسب کنیم. با این پیش فرض بازی‌ها شروع شد. حریف اول ما لائوس بود که واقعاً تیم سرعتی و خیلی خوبی بود. شاید اگر ما زودتر به گل نمی‌رسیدیم شاید این بازی هم مثل بازی با هند گره می‌خورد اما خوشبختانه ما توانستیم گل‌های اول، دوم و سوم را در نیمه اول بزنیم.
عبدی تصریح کرد: تیم مقابل زمانی که از دفاع کردن دست برداشت توانستیم ۳ گل دیگر به ثمر برسانیم و به هشت گل دست یافتیم اما خود هند و لائوس که با هم بازی کردند بازی آنقدر تنگاتنگ و  فشرده‌ بود که نتیجه هر لحظه امکان تغییر داشت.

وی درمورد دیدار با مغولستان گفت: در بازی با ما تمام تیم‌ها تقریبا حالت دفاعی داشتند و از زمین خودشان بیرون نمی آمدند چون می‌دانستند بیرون بیایند، گل‌های ما بیشتر خواهد شد. در بازی با هند تقریبا تمام دقایق بازی صاحب توپ و میدان بودیم. فکر می‌کنم حریف تنها ۳-۲ دقیقه در نیمه اول و ۲ دقیقه در نیمه دوم اختیار توپ را داشت که روی ضدحمله‌ها بود. بازیکنان هند فوتبال را می‌فهمند و خیلی خوب بازی می‌کنند. همانطور که لائوس بود. مغولستان هم خیلی پیشرفت کرده است. حدود چند سال پیش مغول‌ها صعیف بودند اما الان هم فیزیکی خیلی بهتر شده‌اند و هم تکنیکی، هیچ تیمی در گروه ما و همچنین دیگر گروه‌ها ضعیف نبود.

عبدی گفت: حتی کامبوج و بوتان دارای امتیاز بودند. برای من جای تعجب بود که بوتان توانسته بود با رقیب خود مساوی کند و حتی قرقیزستانی که ما در فینال کافا ۳ بر صفر شکست بدهیم، با ژاپن توانست به نتیجه تساوی یک-یک برسد. این نشان می‌دهد که هیچ تیمی در آسیا از پیش برنده یا بازنده نیست. همه پیشرفت کرده‌اند و زیر ساختارهای خود را بهتر کرده‌اند. اگر ما تلاش بیشتر نکنیم ممکن است خیلی عقب بیفتیم و سال‌های بعد برای ما خیلی دیر باشد.

سرمربی تیم ملی جوانان درباره برنامه تمرینی اتخاذشده قبل و هنگام برگزاری مقدماتی جام ملت‌های آسیا، اظهار داشت: اردویی طولانی داشتیم. از دبی به لائوس آمدیم و مزد زحمات را گرفتیم. توانستیم ۹ امتیاز کسب کنیم و ۱۷ گل به ثمر برسانیم. تمام بازیکنان بازی کردند. کلین شیت هم داشتیم و گلی دریافت نکردیم. این باعث افتخار من است که چنین تیمی را درست کرده‌ایم.

وی افزود: ما ۳ بازی سنگین در شرایط آب و هوایی سخت داشتیم و باید بازیکنان را جابه‌جا می‌کردیم. ۳ بازیکن ما مصدوم بودند. آن‌ها را در اردوها نگه داشتیم تا به این بازی‌ها برسند. ایده من این بود که حتی برای یک نیمه بازی کنند و همین اتفاق هم افتاد. خواستم تمام بازیکن‌ها تجربه بین‌المللی کسب کنند چون ممکن است باشگاه‌ها باز هم به ما بازیکن ندهند یا اینکه بعضی از نفرات مصدوم شوند یا نتوانند بازی کنند. بازیکنانی که انتخاب کردیم تقریبا در یک سطح قرار دارند و می‌توانند وظیفه خودشان را اجرا کنند.

عبدی درمورد صعود زودهنگام تیم جوانان به مرحله نهایی جام ملت‌های زیر ۲۰ سال آسیا، عنوان کرد: در ۲ بازی اول توانستیم جواز بگیریم. نمی‌دانم این یک رکورد است یا نه ولی می‌دانم توانستیم رقبای اصلی خودمان را شکست دهیم. هیچ دیداری را دست کم نگرفتیم چون اعتقاد دارم روح ورزش را نباید آلوده کرد. روح ورزش این است که اگر با تمام قوا با لائوس و هند بازی کردیم، باید با مغولستان هم بازی کنیم و همه را در کنار هم ببینیم.

وی درمورد با پیش بینی خود از حریفان ایران در دور نهایی گفت: هیچ حریفی ساده نیست. در مرحله مقدماتی خیلی استرس بالا است به خاطر اینکه اگر یک اشتباه کنید اصلا مرحله بعدی وجود نخواهد داشت. در دور بعد هم همینطور است. تیم‌هایی مانند کره جنوبی، ژاپن و عربستان و همچنین تیم‌های خوبی مثل لائوس، مغولستان و هند هستند. هند و عربستان در سال گذشته با همین تیمی که اکنون دارند به مصاف هم رفتند و عربستان به سختی توانست به تساوی ۲-۲ برسد.

سرمربی تیم ملی جوانان ایران درباره برنامه ریزی برای جام ملت‌های آسیا هشدار داد: اگر برنامه ریزی و پشتیبانی خوبی داشته باشیم همین حریفان سخت برای ما آسان می‌شوند. باید تمام امکانات خود را با کمک‌های خیلی بیشتر به خدمت بگیریم. امکانات چمن، اردوهای تدارکاتی و همینطور بازی های دوستانه منطقی باشد و برنامه ریزی که می‌خواهیم بکنیم نسبت به این قضیه به درستی پیش رود. از این رو هیچ کدام از تیم ها را آسان نمی بینیم.

عبدی افزود: همه چیز فقط بستگی به خودمان دارد. به ذهن برنده و ساپورت مناسبی که از طرف فدراسیون و همکاری باشگاه‌ها باشد. یکی از این ساپورت های که باید رخ دهد از طرف باشگاه‌ها است. فدراسیون باید باشگاه‌ها را مجاب کند بازیکنایی که خودمان آن‌ها را ساختیم را به ما پس بدهند. دنبال این باشیم که تیم ملی را هرچه قوی تر در مجامع بین‌المللی با افتخار ببینیم.
وی تصریح کرد: واقعیت این است یکی از نخستین موارد به زمین خوب مربوط می شود. در تهران زمین چمن مناسب نداریم. باشگاه‌ها و حتی تیم ملی بزرگسالان هم درگیرش هستند. نکته بعدی دیگر هم تامین مناسب است که باید انجام شود. مسأله سوم و مهمتر کمپ‌هایی است که باید به صورت بین المللی برگزار و با تیم‌های درجه یک بازی کنیم. همه تیم‌ها بعد از اتمام دور اول، یک هفته استراحت می‌کنند و سپس به اردو می‌روند. برنامه‌ای که به فدراسیون دادیم مشخص است اما اینکه چقدر می‌خواهد اجرا شود خیلی مهم است. احتمالا وقتی بر می‌گردیم باید جلسه‌ای داشته باشیم و برنامه ریزی کنیم.

عبدی درمورد رویای جوانان ایران برای قهرمانی در آسیا گفت: قهرمانی در آسیا خیلی دست یافتنی است و امیدوارم که این اتفاق رخ بدهد. هرچند که ما با فوتبال طرفیم و عوامل انسانی و فوتبال غیرقابل پیش بینی دخیل هستند ولی قهرمانی آسیا برای من رویا نیست. قهرمانی در جهان برای من رویا است و دنبال آن هستم. قهرمانی در آسیا برای من یک دستاورد بزرگ است ولی رویا نیست.

وی در مورد با سرمایه گذاری که در فوتبال پایه می شود، اظهار داشت: متاسفانه یکی از معضلات بزرگ ما همین مساله است. تحت شدیدترین تحریم‌ها هستیم و پول فدراسیون به راحتی واریز نمی‌شود. اقتصاد بعضی اوقات درگیر مسائل دیگری می‌شود و نمی‌توان انتظار بیش از این داشت اما می‌توانیم از خودمان انتظار داشته باشیم که زمین‌های مناسب‌تری داشته باشیم. یکی از بزرگترین اتفاقاتی که می‌تواند رخ بدهد این است که زمین‌های چمن صاف منطقی که بتوانیم در آن تکنیک و تاکتیک را به بازیکنان آموزش دهیم و آن‌ها بتوانند در آن شرایط رشد کنند، نه در چمن‌های مصنوعی بی‌کیفیت!

سرمربی تیم ملی جوانان گفت: توانستیم از این مرحله صعود کنیم که اولین هدف ما بود. هدف بعدی ما این است که بتوانیم به دور دوم برسیم و هدف نهایی ما هم صعود به فینال است. قهرمانی آسیا افتخار بزرگی است. امیدوارم اتفاق خاصی رخ ندهد و در جام جهانی به دور دوم برسیم. امیدوارم فدراسیون و مردم عزیزمان هم از ما راضی باشند. تمام تلاشمان را کردیم. امیدوارم گوشه‌ای از زحمات مردم و فدراسیون را جبران کرده باشیم. ان‌شاالله در بازی‌های نهایی هم بتوانیم به گونه‌ای کار کنیم که به آنچه می‌خواهیم برسیم.

بیشتر بخوانید: صعود مقتدرانه شاگردان حسین عبدی/ ایران مغلوستان را ۸تایی کرد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی