نظرسنجی

استقلال و پرسپولیس مقابل السد و پاختاکور چه نتایجی می گیرند؟
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۶
۰ |
۰
کلوب| فونسکا و میلان در راه بازگشت
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

پس از رقم خوردن نتایج نه چندان جالب و راضی کننده آث میلان در ابتدای فصل با پائولو فونسکا، هواداران و رسانه‌ها زمزمه‌های جدایی سرمربی پرتغالی را می‌خواندند اما با گذشت زمان اتفاقات دیگری برای میلانی‌ها رخ داده است.

شاگردان فونسکا در سه بازی اول فصل برابر تورینو و لاتزیو به تساوی رضایت دادند و مقابل پارما شکست خوردند. بعد از برد چهار گله برابر ونتزیا، در اولین بازی لیگ قهرمانان اروپا هم مقابل لیورپول در خانه تن به شکست دادند تا بوی جدایی و برکناری فونسکا بیش از پیش واضح تر احساس شود. اما شاید بتوان نقطه عطف میلان نسخه فونسکا در نیم فصل اول را رو به روی اینتر در دربی دلامادونینا جستجو و مشاهده کرد. جایی که خوش بین ترین هوادار میلان هم چنین نمی‌توانست پیش بینی برد تیمش را کند ولی به یکباره همه چیز تغییر کرد و ورق برای فونسکا برگشت.

شاگردان فونسکا، اینتر قدرتمند اینزاگی را از پیش رو برداشتند و تیم ترین تیم فوتبال ایتالیا را به زانو در آوردند و با نتیجه دو بر یک فاتح دلامادونینا لقب گرفتند. جمعه شب پسران فونسکا در همان نیمه اول نسخه لچه لوکا گوتی را با سه گل پولیشیچ، تئو هرناندس و موراتا پیچیدند و نشان دادند که می‌خواهند با قوای هر چه تمام تر به مسیر اصلی برای فتح اسکودتو بازگردند.

از حیث فنی و تاکتیکی هم باید راجع به روسونری اینطور اذعان داشت که در اکثر فاکتورهای هجومی تا حدودی دست بالاتر را نسبت به رقبای خود دارند. آنها در همین شش بازی چهارده گل به ثمر رسانده اند و اگر به سراغ ماشین حساب برویم و کمی با اعداد و ارقام بازی کنیم، متوجه خواهیم شد که میلان به طور میانگین به ازای هر دیدار، ۲/۳ گل وارد دروازه رقبا کرده است. از سویی دیگر میلانی‌ها علاوه بر به ثمر رساندن تعداد گل نسبتا بالا در این شش هفته، در فرصت سوزی هم استاد بوده اند. تیم فونسکا پانزده موقعیت مسلم گلزنی را از دست داده و از این لحاظ، آنها تیم اول در این قضیه به حساب می‌آیند. این آمار طرفداران سیاه و قرمزهای شهر میلان را برای امیدواری به ادامه فصل نگران می‌کند.

با وجود اینکه پولیشیچ، موراتا، لیائو و آبراهام عملکرد بسیار خوبی طی شش دیدار انجام شده از خود به نمایش گذاشته اند اما نباید درخشش تئو هرناندز را چه در امر گلزنی و چه در ساختن گل نادیده گرفت. او با پشت سر گذاشتن پنجمین فصل حضور خود در روسونری، به یک مهره محوری و اساسی برای هر مربی تبدیل شده و با گلزنی مقابل لچه، به رکورد بیست و نه گل پائولو مالدینی در تاریخ سری آ برای میلان رسید تا در کنار شماره سه افسانه ای شهر میلان، به گلزن ترین مدافع آث میلان در ادوار سری آ بدل شود.

اکنون پس از پایان تئوری شک و شبهه و تردید -در مورد اینکه آیا سرمربی پرتغالی می‌تواند فصل را با میلان در رتبه و جایگاهی آبرومند به اتمام برساند- حالا همه چیز مطابق میل فونسکا پیش می‌رود و انتقادات ابتدای فصل به سبک و سیاق بازی میلان، آرام آرام جای خودش را به تعریف و تمجید می‌دهد. تعریف و تمجیداتی که به نظر می‌رسد آنچنان بیراه و به دور از ذهن نیست و امکان دارد فونسکا و میلان، تمامی‌تصورات آغاز فصل را برای بینندگان سری آ، به عجیب‌ترین شکل ممکن نقض کنند.

معین احمدوند| باشگاه خبرنگاران آزاد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

استقلال و پرسپولیس مقابل السد و پاختاکور چه نتایجی می گیرند؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی