نظرسنجی

بهترین بازیکن دربی را شما انتخاب کنید...
استقلال در حد یک تیم محلی بازی کرد/ از ناهار تیم نکونام مشخص بود شام‌شان چیست/ پرسپولیس چپ و راست ما را فلج کرده بود/ سمیعی عامل نفوذی در استقلال است
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

پیشکسوت استقلال گفت: متاسفم برای متولیان باشگاه استقلال که مدیری را امروز در راس باشگاه قرار می‌دهند که هیچ تجربه‌ای در این کار ندارد.

رضا رجبی بازیکن اسبق تیم استقلال در گفت‌وگو با خبر ورزشی، درباره شرایط استقلال در دیدار دربی مقابل پرسپولیس و اتفاقات حاشیه‌ای این تیم صحبت‌هایی انجام داد که بخش‌هایی از آن را در ادامه از نظر می‌گذرانید.

  • همه این اتفاقات را از قبل پیش‌بینی کرده بودم. ما دربی را هم به لحاظ فنی باختیم هم در بخش مدیریتی.
  •  از قدیم گفته‌اند از ناهار مشخص است که شام چیست. وقتی بازی شروع شد کاملاً مشخص بود که تیم آقای نکونام هیچ طرح و برنامه‌ای برای دربی ندارد.
  • فصل قبل بود که درباره تیم استقلال و سبک و سیستم آقای نکونام گفتم استقلال تیمی است که باید بازی شروع نشده از حریفش دو گل جلو باشد وقتی فوتبال استقلال از حالت تهاجمی و حمله‌ای به سبک دفاعی و رو به عقب برمی‌گردد نتیجه‌اش همین می‌شود که امروز به آن رسیده‌ایم.
  • امروزه فوتبال به قدری پیشرفت کرده که زمین آن را به ۳۶ کاشی بزرگ تقسیم کرده‌اند. ۱۸ کاشی در یک نیمه و ۱۸ کاشی در نیمه دیگر که سرمربیان تیم‌ها باید برای هر یک از این کاشی‌ها برنامه و طرح داشته باشند.
  • این خنده دار است که همه مربیان در لیگ برتر دستیار دارند، جواد نکونام هم دستیار دارد. اگر کیانوش رحمتی، محمد نوازی و بقیه نفراتی که او دور خودش جمع کرده را در داخل چرخ گوشت بریزیم یک دستیار درست و حسابی بیرون نمی‌آید.
  • متاسفانه فوتبال استقلال به قدری ضعیف بود که ۴ پاس سالم و درست به هم نمی‌دادیم. چنین تیمی چطور می‌خواهد مقابل پرسپولیس با این همه نظم تاکتیکی فوتبال بازی کند.
  • بازیکنی مثل آرش رضاوند واقعاً در حد تیم‌های دسته یکی هم نیست چه برسد به لیگ برتر و استقلال. فوتبالیستی که هیچ تمرکزی روی این ورزش ندارد و همه فکر و ذکرش فضای خارج از فوتبال شده به درد استقلال نمی‌خورد.

استقلال در حد یک تیم محلی بازی کرد/ از ناهار تیم نکونام مشخص بود شام‌شان چیست/ پرسپولیس چپ و راست ما را فلج کرده بود/ سمیعی عامل نفوذی در استقلال است

  • متاسفانه ما به لحاظ فنی افتضاح بودیم به ویژه در بخش جلویی. نه جابجایی داشتیم نه حمل توپ نه فضاسازی داشتیم و نه تغییر پست بین بازیکنان یک سوم جلویی. امروزه فوتبال مثل والیبال شده و باید دائماً بازیکنان جای خودشان را با هم عوض کنند تا حریف نتواند تمرکز کند اما استقلال مثل تیم نونهالان بازی می کرد و همه فقط دنبال توپ می دویدند.
  • آقای نکونام چرا ابوالفضل جلالی، میلاد زکی‌پور و مارشاریپوف را روی یک خط قرار داده بودی. لااقل طوری برنامه‌ریزی می‌کردی که یکی از این سه نفر به داخل بزند.
  • بیشتر از آنکه تیم پرسپولیس سمت چپ و راست استقلال را فلج کرده بود خود نکونام با برنامه و تاکتیکی که برای تیمش در نظر گرفته بود تیمش را فلج کرد.
  • سبک بازی استقلال در قیاس با پرسپولیس کاملاً شبیه به یک تیم محلی بود که روبروی یک تیم لیگ برتری ایستاده است. استقلال هیچ حرفی برای گفتن در این بازی نداشت و یک فوتبال تحقیرآمیز و خجالت آور را به نمایش گذاشت.
  • شکست در چنین شرایطی برای استقلال واقعاً خجالت آور است. امروز ضعیف‌ترین تیم‌های لیگ برتر هم لااقل یک تاکتیک و نظم تیمی دارند اما استقلال هیچ برنامه و طرحی برای این بازی نداشت. پس چرا ۲۷ بازیکن می‌گیریم برای اینکه بر اساس توانایی‌های هر یک از آنها کار تیم را جلو ببریم.
  • وقتی مدیری که خودش زیر حکم برکناری جواد نکونام را امضا کرده مدیرعامل همین سرمربی می‌شود نتیجه بهتر از این نمی‌توان انتظار داشت.
  • مادامی که سمیعی مدیرعامل باشگاه استقلال باشد هیچ اتفاق درستی در این باشگاه نخواهد افتاد. سمیعی عامل نفوذی در استقلال است. اگر دقت کنید می‌بینید که او در طول این چند سال چه اقداماتی انجام داد تا امروز روی صندلی مدیرعاملی بنشیند.
  • آقای شهریاری و مدیران هلدینگ باشگاه استقلال را با باشگاه صبا باتری اشتباه گرفته‌اند. متاسفانه هنوز نمی‌دانند این باشگاه چه سابقه و عظمتی دارد و می‌خواهند این تیم را همچون یک باشگاه معمولی یا لیگ یکی اداره کنند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین بازیکن دربی را شما انتخاب کنید...

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی