نظرسنجی

بهترین بازیکن دربی را شما انتخاب کنید...
پیش‌بینی سوپرکامپیوتر اوپتا از قهرمان لیگ قهرمانان اروپا/ رئال‌مادرید، منچسترسیتی، اینتر یا...
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

با وجود این که رئال‌مادرید این فصل کیلیان امباپه را هم جذب کرده، اما سوپرکامپیوتر اوپتا اعتقاد دارد منچسترسیتی شانس اول قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا خواهد بود.

به گزارش خبرورزشی، رئال مادرید و منچسترسیتی در سه فصل اخیر لیگ قهرمانان اروپا قهرمانی را جشن گرفته‌اند، در پیش‌بینی سوپرکامپیوتر اوپتا برای فصل ۲۰۲۵-۲۰۲۴ هم شانس‌های نخست قهرمانی هستند.

البته احتمال دارد در فرمت جدید و گسترده لیگ قهرمانان، شاهد ظهور تیم‌های غافلگیرکننده‌ای باشیم؛ تیم‌هایی مانند دورتموند، بایرن مونیخ و پاری‌سن‌ژرمن که همگی در نیمه‌نهایی فصل گذشته حضور داشتند. با این حال، به نظر بسیاری از افراد، رقابت اصلی همچنان بین دو مربی برجسته فوتبال کارلو آنچلوتی و پپ گواردیولا است.

اما آیا کارشناسان آماری اوپتا نیز با این نظر عمومی موافق هستند یا آن‌ها از یک تیم شگفتی‌ساز حمایت می‌کنند؟

به نظر می‌رسد اوپتا نیز با اکثریت هم‌نظر است و منچسترسیتی (با ۲۵.۳ درصد) و رئال مادرید (با ۱۸.۲ درصد) را به عنوان مدعیان اصلی قهرمانی در این فصل قرار داده است. نکته جالب این است که با وجود اینکه رئال مادرید در فصل گذشته منچسترسیتی را از لیگ قهرمانان حذف کرد و همچنین کیلیان امباپه را در تابستان به تیم اضافه کرد، تیم گواردیولا ۷.۱ درصد شانس بیشتری برای قهرمانی دارد.

تنها تیم دیگری که درصد شانس قهرمانی‌اش دو رقمی تعیین شده، قهرمان سری آ اینتر (۱۰.۹ درصد) است. تیم سیمونه اینزاگی در فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۲ به فینال رقابت‌ها رسید و در رقابتی نزدیک با یک گل منچسترسیتی باخت، اما در فصل گذشته تنها به مرحله یک‌هشتم نهایی رسید و توسط اتلتیکومادرید حذف شد.

آرسنال (با ۶.۳ درصد) که در بازگشت به لیگ قهرمانان فصل گذشته به مرحله یک‌چهارم نهایی رسید، یک شانس خارج از انتظار برای کسب اولین عنوان قهرمانی‌اش دارد. بایرلورکوزن (۵.۴ درصد) که در فینال لیگ اروپا ۲۰۲۴-۲۰۲۳ حضور داشت، پیش از بارسلونا (۵.۲ درصد)، لیورپول (۴.۲ درصد) و بایرن مونیخ (۴.۱ درصد) قرار گرفته است. این سه تیم در مجموع ۱۷ قهرمانی اروپا را در کارنامه خود دارند.

با جدایی امباپه، آیا پاری‌سن‌ژرمن (با ۴.۱ درصد) می‌تواند اولین قهرمانی خود در لیگ قهرمانان را کسب کند؟ به نظر می‌رسد که بعید است، اما این غول فرانسوی در فصل گذشته به نیمه‌نهایی رسید و احتمالاً تا زمان رسیدن به مراحل حذفی با اختلاف صدرنشین لیگ ۱ خواهد بود که این امکان را برای چرخش بیشتر در بازی‌های کلیدی فراهم می‌کند.

دورتموند (۲.۴ درصد)، اتلتیکو مادرید (۲.۲ درصد) و یوونتوس (۱.۱ درصد) شانس بسیار کمی برای کسب عنوان قهرمانی در این رقابت‌ها دارند. دورتموند فصل گذشته به فینال رسید، در حالی که اتلتیکو و یوونتوس در دهه ۲۰۱۰ مجموعاً به چهار فینال راه یافتند.

آتالانتا، قهرمان لیگ اروپا (با ۱.۷ درصد احتمال)، امید چندانی به کسب دومین جام اروپایی پیاپی ندارد، در حالی که استون ویلا (با ۰.۲ درصد) تقریباً هیچ امیدی به تکرار موفقیت سال ۱۹۸۲ ندارد. همچنین باید به تیم سلتیک (۰ درصد) اشاره کرد، قهرمان سال ۱۹۶۷ که هیچ شانسی برای قهرمانی ندارد!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین بازیکن دربی را شما انتخاب کنید...

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی