نظرسنجی

بهترین بازیکن دربی را شما انتخاب کنید...
پیروزی بزرگ تیم ملی به لطف درخشش دو ستاره استقلال/ خداحافظی کاپیتان پرسپولیس در ورزشگاه آزادی
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

پنجم مهر سالگرد یکی از بازی‌های تاریخی تیم ملی محسوب می‌شود که ستارگان استقلال و پرسپولیس در آن نقش مهمی داشتند.

پنجم مهر سال ۱۳۷۰ بالغ بر ۹۰هزار نفر در ورزشگاه آزادی جمع شده بودند تا بازی رفت جام بین قاره‌ای میان ایران و الجزایر را تماشا کنند. یک دیدار تاریخی که با پیروزی شیرین برای ایران به پایان رسید.

پیروزی به لطف درخشش دو ستاره استقلال

تیم ملی در حالی با هدایت علی پروین به میدان رفت که فرشاد پیوس مهاجم اول آن زمان پرسپولیس و فوتبال ایران به خاطر مصدومیت نتوانست در آن بازی حضور پیدا کند ولی صمد مرفاوی فوروارد استقلالی تیم ملی به خوبی خلاء نبودن فرشاد را پر کرد. ایران با نتیجه ۲ بر یک الجزایر را شکست داد و مرفاوی هر دو گل ما را به ثمر رساند.

اگرچه درخشش صمد مرفاوی در آن بازی غیرقابل‌انکار است ولی بدون هیچ تردید بهترین بازیکن ایران در آن مسابقه مجید نامجومطلق بود. هافبک خلاق و تکنیکی استقلال که یک‌نفره به قلب خط دفاعی الجزایر می‌زد و آن‌ها را به معنای واقعی کلمه کلافه کرده بود. دقیقا پس از همان مسابقه بود که مقدمات حضور آقامجید در لیگ فرانسه فراهم شد اما یک هفته بعد مصدومیتی شدید گریبان‌گیر نامجومطلق شد تا رویای حضور در لوشامپیونه برایش رنگ ببازد.

خداحافظی کاپیتان پرسپولیس

در بین دو نیمه بازی ایران و الجزایر اتفاق دیگری هم به وقوع پیوست. محمد پنجعلی کاپیتان اسبق پرسپولیس و تیم ملی فوتبال کشورمان طی مراسمی خاص با بازی‌های ملی وداع کرد و جای خود در قلب دفاع ایران را به نادر محمدخانی، دیگر مدافع پرسپولیسی ما داد.

پنجعلی از نیمه دوم دهه ۵۰ تحت عنوان یک بازیکن جوان به اردوی تیم ملی فراخوانده شد و درخشش او در ترکیب این تیم باعث شد تا حتی به تیم منتخب ستارگان آسیا هم دعوت شود.

محمد پنجعلی

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • نیلوفرآبی💙 IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۵
    هواداراستقلال#اخراج نکونام یادت نره
  • علی IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۵
    یادش به خیر بازی برگشت رو ایران 1-0 باخت . ولی اون موقع شایعه شده بود که برنده ایران و الجزایر مرحله بعد می خوره به قهرمان اروپا که اون موقع هلند بود و یه مدتی مخ همه تو فرغون بود و فکر می کردیم فان باستن و گولیت و رایکارد ( که البته اون موقع بهش ریکارد می گفتیم ) قراره بیان آزادی بازی کنن !!! البته دو تا هفته نامه ورزشی معتبر اون موقع هم خیلی به این موضوع می پرداختن و شاید هم شروع این شایعه از طرف اونا بود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین بازیکن دربی را شما انتخاب کنید...

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی