طیبی: من فوتسال را در خیابان یاد گرفتم/ می‌خواهیم به فینال برویم و قهرمان شویم!
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

حسین طیبی در گفت‌وگو با فدراسیون جهانی فوتبال گفت: ما اینجا هستیم تا به فینال برویم و عنوان قهرمانی را کسب کنیم. من تمام افتخارات باشگاهی دنیا را کسب کرده‌ام و حالا با دوستانم در تیم ملی اینجا هستم تا در فینال بازی کنم.

 فدراسیون جهانی فوتبال در ادامه گفت‌وگوهایش با ستاره‌های جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ ازبکستان این بار سراغ حسین طیبی رفته است. در ابتدای این گفت‌وگو آمده است: اگر کوین هارت در کمدی، لبرون جیمز در بسکتبال و کریستیانو رونالدو در فوتبال ستاره هستند، حسین طیبی ستاره فوتسال است. شماره ۱۰ ایران پرطرفدارترین بازیکن در شبکه‌های اجتماعی در این جام جهانی فوتسال است. چرا؟ طیبی یک بازیکن شگفت‌انگیز است. ترفندهای جالب و گل‌های باشکوه، این بازیکن ۳۵ ساله تماشاگران را در سراسر جهان شیفته خود کرده و به افزایش اعتبار فوتسال ایران کمک کرده است.

شما در سراسر جهان در بالاترین سطح بازی کرده‌ و عناوین بزرگی به دست آورده‌اید. چقدر به حرفه خود و توجهی که به فوتسال ایران جلب کرده‌اید افتخار می‌کنید؟

همیشه سعی کرده‌ام نماینده خوبی برای ایران باشم و خودم را به دنیای فوتسال ثابت کنم. به همین دلیل در لیگ‌های سخت با جان و دل جنگیدم. سعی کردم درهای بیشتری را به روی بازیکنان جوان ایرانی باز کنم. این قدمی برای فوتسال کشورم است که با افتخار برداشته‌ام.

شما به خاطر نمایش‌های دیدنی‌تان به یاد آورده می‌شوید. آیا می‌توانید به ما از دلیل این حرکات زیبا و گل‌های دیدنی بگویید؟

من فوتسال را در خیابان یاد گرفتم، جایی که باید با استفاده از پاهایم کارهای جالبی با توپ انجام می‌دادم. گاهی اوقات فکر می‌کنم این سبک بازی چیزی است که فوتسال را برای میلیون‌ها نفر در سراسر جهان جذاب می‌کند. من این سبک بازی را دوست دارم و خوشحالم که لحظاتی را خلق کرده‌ام که در خاطرات خوب هواداران فوتسال باقی مانده است.

آیا هرگز گلی بهتر از گلی که به هالاداس در لیگ قهرمانان اروپا در سال ۲۰۲۱ زده‌اید؟ واکنش آرتور کاملاً جالب بود، اینطور نیست؟

من از این تکنیک در تمرینات استفاده می‌کردم و بازیکنان مدام به من می‌گفتند سعی کن در مسابقات به همین سبک گل بزنی! این همان کاری است که از کودکی در خیابان‌های شهر زادگاهم انجام می‌دادم. وقتی گل زدم واکنش همه از داور گرفته تا بازیکنان حریف و هواداران جالب بود. واکنش آرتور هم جالب بود! انگار منتظر این لحظه بود و خوشحال شد من این کار را بالاخره انجام دادم. من در لیگ قزاقستان گلی مشابه به همین را به ثمر رساندم، اما گلی که در لیگ قهرمانان حضور داشت بیشتر مورد توجه قرار گرفت.

آیا این آخرین جام جهانی شما خواهد بود؟

نمی‌توانم بگویم این آخرین جام جهانی من خواهد بود. با بدنم حرف می‌زنم شاید روزی پاهایم به من بگویند حسین بس است! حتماً آن موقع کنار می‌کشم اما فعلا با تمام انرژی برای تیم ملی و باشگاهم بازی می‌کنم. عشق به فوتسال هنوز در وجودم شلعه‌ور است.  

نظر شما درباره عملکرد سالار آقاپور در این مسابقات چیست؟

من سالار را خیلی دوست دارم. او استعداد درخشانی است که باید از خودش مراقبت کند. او باید با همین علاقه و تلاش به بازی ادامه دهد. من مطمئن هستم که دنیای فوتسال در سال‌های آینده چیزهای بیشتری از سالار خواهد شنید. او یکی از بهترین بازیکنان این تورنمنت بوده و من معتقدم که می‌تواند حتی از این هم بهتر بشود.

می‌توانید از علاقه مردم ایران به فوتسال بگویید؟

مردم ایران عاشق فوتسال هستند. بازی‌های لیگ ما در هر شهری برگزار می‌شود، ورزشگاه مملو از تماشاگر است و با هیجان زیادی از تیم‌های مورد علاقه‌شان حمایت می‌کنند. آنها تیم ملی را هم خیلی دوست دارند و یکی از مهم‌ترین عوامل پیشرفت این ورزش در کشور من هستند.

شما دو بار مقابل مراکش در جام جهانی فوتسال بازی کرده‌اید. از آن بازی‌ها چه خاطره‌ای دارید؟

ما در دو جام جهانی ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ با آنها بازی کردیم و هر دو بازی را بردیم، اما این به تاریخ تعلق دارد. اولین گل ایران را در بازی ۲۰۱۶ زدم و خاطره خوبی برایم است. آنها همیشه تیم قابل احترامی هستند.

مراکش اخیراً ۵۰ بازی بدون شکست را پشت سر گذاشته است. در مورد آن نظری دارید؟

این یک نسل متفاوت از مراکش است. مشخص است که روی فوتسال سرمایه‌گذاری و تمرکز کرده اند. عملکرد آنها در بازی‌های تدارکاتی این را نشان می‌دهد. آنها در حال حاضر یکی از بهترین تیم‌های جهان هستند و پیشرفت زیادی کرده‌اند، اما ما ایران هستیم و همیشه برای پیروزی به میدان می‌رویم. می‌دانم که هواداران فوتسال از تماشای این مسابقه لذت خواهند برد. این یکی از جذاب‌ترین بازی‌های این مسابقات خواهد بود.

نظر شما در مورد شماره ۱۰ مراکش «سوفیانه المسرار» چیست؟

من سوفیانه المسرار را می‌شناسم و با او دوست هستم. او بازیکنی خلاق و توانا است که در مسابقات مختلف به مراکش کمک زیادی کرده است. برای او آرزوی موفقیت دارم و از اینکه در جام جهانی همدیگر را خواهیم دید، احساس خوبی دارم.

برنده‌ این دیدار با برزیل بازی خواهند کرد. نظر شما در مورد این تیم برزیل چیست؟

من همیشه در مورد برزیل با احترام صحبت می‌کنم. آنها مدعیان همیشگی قهرمانی هستند و بارها آن را برده‌اند. قطعا بازی مقابل آنها برای من جالب خواهد بود، اما در حال حاضر به مراکش فکر می‌کنیم. هر بازی برای ما یک فینال است و اکنون به فینال مقابل مراکش فکر می‌کنیم.

شما دوستان زیادی در تیم برزیل مانند آرتور، مارلون، نگینیو و رونکالیو دارید. در آن زمان چه احساسی خواهی داشت که در مقابل آنها قرار بگیری؟

آنها بهترین دوستان من هستند. جدای از این که بازی احتمالی ایران و برزیل قطعاً یکی از زیباترین بازی‌های این مسابقات خواهد بود، رویارویی با دوستان خوبم لذت دیگری خواهد داشت. ما با هم رقابت می‌کنیم اما دوست می‌مانیم. این یک مسابقه خاص برای من خواهد بود.

در حال حاضر یک مدال برنز جام جهانی فوتسال داری. هدف شما در این مسابقات چیست؟

بعد از کسب مدال برنز جام جهانی ۲۰۱۶، همیشه یکی از اهدافم حضور در فینال جام جهانی بوده است. من برای همه تیم‌ها احترام زیادی قائلم، اما ما اینجا هستیم تا به فینال برویم و عنوان قهرمانی را کسب کنیم. من تمام افتخارات باشگاهی دنیا را کسب کرده‌ام و حالا با دوستانم در تیم ملی اینجا هستم تا در فینال بازی کنم.

در نهایت، بهترین بازیکنانی که در دوران حرفه‌ای خود مقابل آنها بازی کرده‌اید، چه کسانی بوده‌اند؟

داگلاس جونیور از قزاقستان و مارلون از برزیل. با هر دو دوست و هم تیمی بوده‌ام. من همیشه توانایی‌شان را تحسین می‌کنم. آنها فوق العاده هستند و از بازی مقابلشان لذت می‌برم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی