نظرسنجی

نتیجه دربی سرخابی را پیش بینی کنید؟
چرا سپاهان خشن‌ترین تیم لیگ است؟/ دستور تاکتیکی عجیب مورایس به بازیکنانش
منبع: تسنیم
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

در سومین سال همکاری مورایس با سپاهان، همچنان در برای او روی همان پاشنه قبلی می‌چرخد.

ژوزه مورایس در سومین سال همکاری خود با سپاهان نشان داده است، مشکلات تیم او بر همان پاشنه قبلی می‌چرخد. برای نمونه در فصل بیست‌وسوم لیگ برتر یکی از نقدها بر ژوزه مورایس، خشونت بالای تیم وی به دلیل سیستم انتخابی بازی بود. کارشناسان معتقدند که سیستم بازی مورد انتخاب کادر فنی پرتغالی بازیکن را در مسیری قرار می‌دهد که مرتکب خطای منجر به اخطار شود.

با وجود اینکه طلایی‌پوشان در فصل نقل‌وانتقالات ۱۰ بازیکن جدید جذب و ۹ بازیکن از این تیم خارج شدند، اما مسیر خشونت تیم اصفهانی بر همان پاشنه قبلی است. بررسی‌های تسنیم نشان می‌دهد در هفت مسابقه فصل جاری، بازیکنان سپاهان ۲۱ اخطار از داوران دریافت کرده‌اند که ۲۰ مرتبه رنگ آنها زرد و یک مرتبه قرمز بوده است. البته این کارت قرمز در اثر دو کارته شدن هادی محمدی مدافع این تیم رخ داد.

طبق آمار محاسبه شده محمد کریمی با وحدت هنانوف و هادی محمدی جزو خشن‌ترین بازیکنان سپاهان هستند. این نکته را باید در نظر داشت که هادی محمدی به دلیل قانون سقف بودجه به تازگی به لیست تیمش اضافه شده، اما خشونت وی حائز اهمیت است. این مدافع طلایی‌پوشان چهار کارت زرد در سه دیدار هفته‌های چهارم و پنجم لیگ و الوحدات اردن دریافت کرده است. این نکته هم قابل بیان است که محمدی به دلیل محرومیت از فصل قبلی لیگ قهرمانان مقابل یاران سردار آزمون محروم بود.

سپاهان در لیگ برتر از دقیقه ۵۰ به بعد خشن می‌شود
طبق آمار سپاهان بعد از پنج هفته رقابت‌های لیگ برتر ۱۵ کارت زرد دریافت کرده که بیشترین تعداد آن مربوط به دیدار ملوان در هفته چهارم و کمترین آن مربوط به بازی شمس آذر در هفته سوم لیگ برتر بوده است. از این ۱۵ کارت زرد دریافتی در لیگ برتر، ۹ کارت بعد از دقیقه ۵۰ در کارنامه بازیکنان سپاهان ثبت شده است. بنابراین ۶۰ درصد اخطارهای دریافتی طلایی‌پوشان از دقیقه ۶۰ به بعد نشان داده شده است.

چرا سپاهان خشن‌ترین تیم لیگ است؟/ دستور تاکتیکی عجیب مورایس به بازیکنانش

آسیا سپاهان را خشن و خشن‌تر می‌کند
یک باور عمومی درباره حس بویایی کوسه‌ها وجود دارد که وقتی بوی خون به مشام‌شان می‌خورد، برای شکار پیش می‌روند. صد البته که بازیکنان سپاهان انسان و شریف هستند اما یک آیتمی وجود دارد که خشونت آنها را در رقابت‌های آسیایی بالا می‌برد. شاگردان مورایس در فصل جاری تاکنون دو مسابقه در رقابت‌های آسیایی (پلی‌آف لیگ نخبگان آسیا و لیگ قهرمانان آسیا ۲) برگزار کردند. در دو دیدار آمار شش کارت دریافتی حاصل پنج کارت زرد و یک کارت قرمز ثبت شده است. طبق آمار چهار کارت از شش اخطار دریافتی، بعد از دقیقه ۸۰ بوده است. به روایت آمار و درصد یعنی کمی بیش از ۶۶.۶ درصد. فراموش نکنید که فصل گذشته هم هادی محمدی، محمدجواد حسین‌نژاد، محمد دانشگر و سیاوش یزدانی با دریافت کارت قرمز محروم شده بودند.

چرا سپاهان خشن‌ترین تیم لیگ است؟/ دستور تاکتیکی عجیب مورایس به بازیکنانش

دستیار مورینیو در پی حل مشکل
طبق آمار بازیکنان سپاهان در هفت مسابقه ۲۱ اخطار دریافت کرده‌اند که ۲۰ مرتبه رنگ آنها زرد و یک مرتبه قرمز بوده است. به نظر می‌رسد ژوزه مورایس که آنالیزور ماهری در تیم دستیاران مورینیو بود، به خوبی می‌تواند از این آمار استفاده کند. در حالی که سرمربی پرتغالی همواره به مفهوم عدالت اشاره می‌کند، اما شانس آورده است که رقابت‌های مرحله گروهی سطح دوم لیگ قهرمانان  آسیا بدون کمک داور ویدیویی برگزار می‌شود. وقتی فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا زیر نظر کمک داور ویدیویی برگزار شد، آمار اخراجی‌های شاگردان مورایس افزایش محسوسی داشت.

چرا سپاهان خشن‌ترین تیم لیگ است؟/ دستور تاکتیکی عجیب مورایس به بازیکنانش

توضیح خبرورزشی: آمار خطاهای زیاد سپاهان به دلیل دستورات تاکتیکی مورایس است. سپاهان در فاز هجومی پرتعداد حمله می کند و برای جلوگیری از ضدحمله تیم حریف هر زمان که توپی را لو می دهند، خطا می کنند تا بازیکنان این تیم بتوانند در جای اصلی خود قرار بگیرند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه دربی سرخابی را پیش بینی کنید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی