نظرسنجی

نتیجه دربی سرخابی را پیش بینی کنید؟
سه‌شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۰
۱ |
۰
کلوب| چشمان باز، چشمان کاملا بسته
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

بازی استقلال و نساجی در ظاهر مساوی شد ولی یک برنده و بازنده شاخص داشت.

برای اولین بار ما استقلالی ها از گل خوردن تیمشان و توقف برابر یک حریف، بخاطر بازیکنی که گل زد، خوشحال شدیم. ما که برخلاف برخی مدعیان در عمل و نه حرف، عاشقانه تیممان را دوست داریم و منافعش را به هر کس و هرچیز ترجیح می دهیم.

بازی استقلال در قائمشهر مساوی شد اما برای ما و فوتبال و انسانیت برنده و بازنده داشت. چشم های ما را باز کرد تا چشمان بسته سرمربی خودمان را ببینیم

برنده بزرگ: کوین یامگا

با مجوز پزشک خطر آسیب به چشم سالمش را پذیرفت و دست از مبارزه بر نداشت. در یک مسابقه رسمی حاضر شد، مقابل تیمی که در حقش جفای بزرگی کرد. یامگا روز پس از عقد قرار داد با نساجی، با بازوبند کاپیتانی از روی نقطه پنالتی به استقلال گل زد. او احترامی که لایقش بود را در نساجی دید.

برای اولین بار وقتی یک بازیکن سابق استقلال به ما گل زد ناراحت نشدم، ما در حق یامگا ناجوانمردانه رفتار کردیم. نه تنها یک چشمش را گرفتیم بلکه او را از تیم راندیم، بازیکنی که جز خوبی از او ندیده بودیم و حالا حسرت از دست دادنش را می خوریم.

یامگا با رفتنش هم به ما خیر رساند و فهمیدیم بعضی ها چقدر راحت در چشممان نگاه کرده و دروغ گفتند که او امکان بازی ندارد!

بازنده بزرگ: جواد نکونام

آقای نکونام در همان سالی که شما به‌دنیا آمدید (١٣٥٩) من استقلالی شدم و هم قد سن شما طرفدار وفادار استقلال هستم .بخاطر بهتاش فریبا -که به حق یکی از الگوهای مکتب استقلال است- طرفدار استقلال شدم. مکتبی که جوانمردی و فوتبال پاک حرف اول را در آن می زد، مکتب دانایی فردها، پورحیدری، حجازی، فریبا، چنگیز، جباری ها و …

بزرگانی که وقتی نامشان می آید سرمان را بالا می گیریم و با افتخار می‌گوییم؛ من یک استقلالی هستم .به اعتقاد همگان کوین یامگا از لحاظ اخلاقی و فنی بین خارجی های تاریخ استقلال نمونه است، او حتی بعد از از دست دادن چشمش باز هم خارجی های دیگر را تشویق به آمدن به ایران و استقلال کرد!

آقای نکونام! مگر یامگا در تمرین تیم شما چشمش را از دست نداد؟ (بعید می دانم چنین حادثه ای در تاریخ فوتبال آنهم در تمرین سابقه داشته باشد) مگر تمرینات زیر نظر مستقیم سر مربی نیست؟ چرا هیچوقت درباره مسولیت شما و جزئیات این حادثه وحشتناک صحبت نشد؟

بازیکنی که سابقه خشونت داشت (قبل و بعد از رقم زدن این حادثه) قبلا چه تذکراتی گرفته بود و بعد از درآوردن چشم یامگا از کاسه، چگونه مواخذه شد؟ اصلا تنبیه و جریمه ای در کار بود؟ اگر این اتفاق در یک مسابقه رسمی رقم می خورد، داور و کمیته انضباطی چگونه جریمه اش می کردند؟ فراموش نکنید شما مسئول مستقیم تمرینات بودید .

کوین یامگا برگشت، با یک چشم مجوز پزشکی هم گرفت و به استقلال گل زد .به کدام دلیل این بازیکن را با این کیفیت، دیگر ندیدید؟ بازیکنی با این کیفیت فنی و اخلاقی باید تا ابد قراردادش تمدید می شد، او که حتی بعد از کور شدن یک چشمش، از عامل این حادثه و باشگاه شکایت نکرد!

حتی اگر به زعم شما یامگا شرایط بازی نداشت (که دیدیم داشت و از خیلی خریدهای شما هم بهتر بود!) نباید او را اینگونه مثل یک بازیکن معمولی کنار می گذاشتید، پس انسانیت کجاست؟ او در ٢٤ سالگی سالم به استقلال آمد و در ٢٨ سالگی با یک چشم از استقلال بیرونش انداختیم! جوری با او رفتار شد که انگار او چشم همبازی‌اش را از کاسه درآورده!

آقای نکونام! وقتی سرمربی استقلال شدید من هم مثل همه استقلالیها خوشحال شدم که بالاخره آمدید. با خود گفتیم پرستیژ، آرامش، علم روز، تدبیر و ثبات تیممان تا چند سال تضمین شد ولی چه خوش خیال بودیم....

آقای نکونام! کوین یامگا درس بزرگی به همه ما داد. او چشمهایمان را باز کرد؛ فوتبالیست بزرگ با چشمان بسته هم یار خودی و دروازه حریف را پیدا می کند، اما انسان بزرگ به "قلب بزرگ " احتیاج دارد . کوین یامگا با قلب بزرگش تا همیشه در ذهن و قلب همه ما استقلالیها جای دارد و چشم انتظار دیدار مجددش با لباس استقلال هستیم.

دکتر رضا رضائی- روانپزشک| باشگاه خبرنگاران آزاد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه دربی سرخابی را پیش بینی کنید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی