نظرسنجی

به نظر شما ستاره دربی چهارشنبه کدام بازیکن می شود؟
بهترین‌های هفته پنجم لیگ برتر ایران/ پرسپولیس تیم شد، علیپور گلزن
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

بعد از وقفه فیفادی شهریور تنور لیگ برتر با هفته پنجم دوباره داغ شد.

به گزارش خبرورزشی، دیدارهای هفته چهارم لیگ برتر به خاطر بازی نمایندگان ایران در لیگ نخبگان آسیا به شکل ناقص برگزار و دوئل سرخابی‌های پایتخت با نمایندگان استان کرمان برگزار نشد. به همین دلیل انتخاب بهترین‌های هفته چهارم نیز به تکمیل بازی‌های این هفته موکول شد.

قطار لیگ به شکل کامل با هر ۸ مسابقه از ایستگاه پنجم، جمعه ۳۰ شهریور به راه افتاد، بعد از بازی‌های تیم ملی در مسیر جام جهانی و دیدارهای هفته اول لیگ نخبگان و لیگ قهرمانان آسیا که پرسپولیس و سپاهان باختند، استقلال و تراکتور بردند. اما جمعه ۳۰ شهریور تنور لیگ با دیدار نساجی و استقلال در قائمشهر داغ شد. مسابقه‌ای که با حضور کوین یامگا با بازوبند کاپیتانی و مدیریت علی خطیر و جذب منتظر محمد برای نساجی، حساس‌تر از همیشه بود و در نهایت با گلزنی همین بازیکن ۲-۲ تمام شد. رامین رضاییان دوباره گل زد و روزبه چشمی هم با کارت قرمز دربی را از دست داد.

در هفته دربی‌ها، دربی کرمان بین مس و گل گهر در رفسنجان بدون گل مساوی شد. ملوان هم با دو گل در انزلی شمس آذر را شکست داد. دو باشگاه که قرار بود کارشان را در این فصل با مربی نیمکت مقابل آغاز کنند! در آخرین بازی روز جمعه هم پرسپولیس در قلعه حسن خان با دو گل آلومینیوم را برد تا در آستانه دربی سر و سامانی به شرایط خود بدهد.

آنچه در روز اول و به خصوص جدال استقلال و پرسپولیس به چشم آمد وقفه‌های بی‌پایان بازی به خاطر مراجعه داور به کمک داور ویدیویی بود و البته که دو پنالتی بازی قائمشهر از همین طریق به دست آمد و یک گل و یک پنالتی پرسپولیس هم از این طریق لغو شد! شنبه ۳۱ شهریور هوادار در خانه با یک گل به فولاد باخت تا دوباره یحیی گل محمدی با یک برد حداقلی با ۳ امتیاز آشتی کند. هوادار در قعر جدول با دو مساوی بدون گل و سه باخت، هنوز حتی موفق به گل زنی هم نشده است. استقلال خوزستان هم در خانه در ورزشگاه غدیر مقابل چادر ملو ۱-۱ متوقف شد. خارجی‌های هر دو تیم دوباره خوش درخشیدند.

و بالاخره در دو بازی پایانی و همزمان این هفته، یکشنبه اول مهر دربی اصفهان در فولادشهر با مساوی ۱-۱ تمام شد. سپاهان فرصت‌های زیادی را از دست داد و ذوب آهن به لطف تعویض‌هایش کار را به تساوی کشاند تا برای اولین بار زردها در صدر جدول امتیاز از دست بدهند. در دیگر دیدار این روز خیبر در خرم آباد بدون حضور تماشاگرانش ۲-۱ به تراکتور باخت. تراکتور با رکورد صددرصد پیروزی در بازی‌های بیرون خانه ۱۰ امتیازی شد و به رتبه دوم جدول رفت.

تیم هفته: پرسپولیس تهران

مربی اسپانیایی قرمزها با دو مساوی آغاز کرد. او هیچ شناختی از فوتبال ایران و بازیکنانش نداشت و برخلاف فصل‌های اخیر، اسکلت اصلی پرسپولیس نیز دستخوش تغییرات شده بود اما در هر دو بازی با ذوب آهن و تراکتور او گل خورده را جبران کرد و به مساوی رسید.

از بازی سوم کلین شیت‌ها هم شروع شد. پرسپولیس فولاد و آلومینیوم را با دو گل برد و مهمتر از آن تمایل گاریدو به بازی تهاجمی بود که در هر دو بازی بعد از گل دوم برای گل‌های بعدی رفت. در برابر آلومینیوم پرسپولیس یک پنالتی گرفت و یک گل دیگر هم زد که کمک داور ویدیویی آن را مردود اعلام کرد. اما از همه این‌ها مهمتر، نمایش خوب پسران گاریدو در زمین است که حتی بعد از شکست مقابل الاهلی در عربستان نیز باعث شد کارشناسان به تیمی که این مربی ساخته نمره قبولی بدهند.

مربی هفته: محمد ربیعی (ذوب آهن)

سپاهان هر چهار مسابقه قبلی در لیگ این فصل را برده بود و بعد از شکست در لیگ قهرمانان آسیا، برای تداوم صدرنشینی به میدان آمد. سپاهان بازی را مثل همیشه برتر و تهاجمی آغاز کرد اما محمد ربیعی در نیمه دوم با چند تعویض روند بازی را تغییر داد و موفق به جبران گل خورده هم شد. بازیکنی که گل زد و بازیکنی که گل ساخت، هر دو تعویضی‌های ربیعی بودند.

بهترین های هفته پنجم لیگ برتر/ پرسپولیس تیم شد، علیپور گلزن

ستاره هفته: محمدرضا رضایی (ملوان)

در روزی که ورزشگاه انزلی سرتاپا به یاد مرحوم مرتضی خائفی بود، قوی سپید با لباس یک دست مشکی به میدان آمد و بازیکن فصل قبل شمس آذر ستاره میدان شد که هر دو گل ملوان را به زیبایی هرچه تمام‌تر در همان نیم ساعت اول بازی زد. ارزش کار این جوان که برای اولین بار در لیگ برتر فیکس شده، تنها به زیبایی گل‌هایش نبود. او به عنوان یک مدافع دو گل زد و در کار دفاعی هم موفق بود.

این هفته علی علیپور مهاجم گلزن پرسپولیس هم خوش درخشید. او یک پنالتی گرفت و یک گل هم زد.

جایزه علی دایی؛ گل محمدرضا رضایی (ملوان به شمس آذر)

گل اولی که مدافع پیشتاخته ملوان با یک شلیک از ۳۵ متری به سقف دروازه شمس آذردوخت، بدون شک یکی از کاندیداهای زیباترین گل فصل می‌تواند باشد. این گل همه ویژگی‌های یک گل برگزیده را داشت.

تیم منتخب هفته پنجم (۴-۳-۳)

دروازه‌بان: حامد لک (مس رفسنجان)
دفاع راست: آرتور کوین یامگا (نساجی)
مدافع میانی: موسی کولیبالی (فولاد)
مدافع میانی: محمدرضا رضایی (ملوان)
مدافع چپ: یونس اکبرپور (ملوان)
هافبک راست: آریا یوسفی (سپاهان)
هافبک میانی: ریکاردو آلوس (تراکتور)
هافبک چپ: ابوالفضل جلالی (استقلال)
وینگر راست: مسعود زائر کاظمینی (گل گهر)
وینگر چپ: تیوی بیفوما (استقلال خوزستان)
مهاجم نوک: علی علیپور (پرسپولیس)

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما ستاره دربی چهارشنبه کدام بازیکن می شود؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی