نظرسنجی

به نظر شما ستاره دربی چهارشنبه کدام بازیکن می شود؟
شماره ۸۰ برای همیشه از چشم گاریدو افتاد؟/ دربی بیشتر از فن، جگر می خواهد!/ سناریو به حاشیه بردن استقلال از قبل آماده بود
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

در شماره امروز روزنامه خبرورزشی این مطالب را می خوانید.

به گزارش خبرورزشی، روزنامه خبرورزشی هنوز جایگاه خود روی کیوسک و در دل هواداران ورزش حفظ کرده است. دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳ در شماره ۷۷۷۴ این روزنامه می توانید این مطالب را بخوانید؛

یک گل و یک پنالتی؛ روز درخشان علیپور در شهرقدس

در صفحه پرسپولیس می خوانید، «علی علیپور در بازی مقابل آلومینیوم اراک نمایش درخشانی داشت و ستاره زمین لقب گرفت. او در این بازی برای این تیم گل زد و یک پنالتی هم گرفت. علی علیپور در صحنه گل بار دیگر ثابت کرد که بهترین گلزن تاریخ پرسپولیس در لیگ برتر دوباره به اوج آمادگی بازگشته است...»

شماره ۸۰ برای همیشه از چشم " گاریدو" افتاد؟

بازهم از پرسپولیس، «بالاخره پس از هفته ها سرمربی اسپانیایی پرسپولیس دقایقی از یاسین سلمانی برابر آلومینیوم اراک استفاده کرد.

یاسین سلمانی در سه هفته گذشته لیگ برتر، مورد توجه گاریدو نبوده و علاوه بر این که در بازی اول سکونشین بود در دو بازی  مقابل تراکتور و فولاد خوزستان نیز نیمکت نشین بود و فرصتی برای حضور در میدان به او داده نشد. آن هم در شرایطی که بازیکن جوانی چون سمیر حبوباتی فرصت پیدا کرد تا مقابل فولاد برای دقایقی بازی کند. موضوعی که باعث شد تا گروه های مختلفی از هواداران پرسپولیس در فضای مجازی به این موضوع معترض شوند. جالب این که در نشست خبری بعد از بازی با فولاد نیز یکی از خبرنگاران در مورد بازی نکردن یاسین سلمانی از گاریدو سوالی را مطرح کرد و همان طور که پیش بینی می شد برخورد گاریدو با این سوال چندان خوب نبود!...»

کنعانی زادگان هم علیپور را کنار زد و هم گولسیانی را!

از پرسپولیس، «محمدحسین کنعانی زادگان در حضور گئورگی گولسیانی و علی علیپور پنالتی زد تا ثابت کند، پنالتی زن اول پرسپولیس در فصل جاری است. سرخپوشان تهرانی، خیلی زود در بازی مقابل آلومینیوم با گل کنعانی زادگان پیش افتادند ولی این گل یک حاشیه در دل خود داشت. علیپور که خودش پنالتی را گرفته بود، دوست داشت خودش پنالتی را بزند تا در این فصل پایش برای اولین بار به گل باز شود. با این حال کنعانی زادگان که پنالتی زن اول پرسپولیس به حساب می آید، توپ را برداشت و اجازه نداد بازیکن دیگری پشت ضربه پنالتی قرار بگیرد. نکته قابل تأمل جایی بود که درحضور گئورگی گولسیانی، باز هم محمدحسین کنعانی زادگان پشت ضربه پنالتی ایستاد و باز هم ضربه اش را تبدیل به گل کرد...»

شماره ۸۰ برای همیشه از چشم گاریدو افتاد؟/ دربی بیشتر از فن، جگر می خواهد!/ سناریو به حاشیه بردن استقلال از قبل آماده بود

محسن بنگر: دربی بیشتر از فن، جگر می خواهد!

محسن بنگر کاپیتان سابق پرسپولیس یکی از دربی‌باز سال‌های اخیر که  هرگز شکست در این بازی را تجربه نکرد، پاسخگوی ما بود:

* به نظر من نترسیدن و شجاعت مهم ترین راز نباختن و حتی بردن در دربی است. بیشتر از فن و شاید تاکتیک، داشتن جگر و شهامت است.

* اگر شما قبل دربی بترسید دوبار باخته اید! یک بار قبل بازی و یک بار هم در دربی، بازی را خواهید باخت.

* کادرفنی با صحبت های خود و اعتماد به نفس بالا می تواند روحیه تیم را بالا نگه دارد. بازیکن به سرمربی تیم نگاه می کند و سرمربی بخواهد دربی را ببرد، اول شاگردانش از تمرینات متوجه می شوند

* بازیکنان باتجربه خیلی می توانند کمک کنند اما جوان باید خودش شجاعت در خونش باشد. با حرف زدن خالی نمی توان به یک بازیکن ترسو کمک کرد!

* این بازی ویترین فوتبال ماست و باید در بهترین، شیک ترین و مجهزترین ورزشگاه کشور و با حضور ۱۰۰ هزار تماشاچی برگزار شود.

* من فکر می کنم پرسپولیس از بازیکنان باتجربه تری برخوردار است. تمرکز و شجاعت دو فاکتوری هستند که در دربی تعیین کننده هستند.

* ماشالله امید یکی از بازیکنان شجاع و دربی باز است. او می تواند رکوردش را افزایش دهد و بازهم نبازد

* من فکر می کنم شانس گلزنی امید و علی علیپور که همشهریانم بوده و مازندرانی هم هستند، از بقیه بیشتر است.

* وحید امیری در این سن و سال واقعا عالی کار می کند و یک مهره تعیین کننده در دربی پیش رو خواهد بود.

* من هفته قبل از دربی اصلا به دربی فکر نمی کردم. خودم را درگیر این بازی نمی کردم اما خداوکیلی خوب تمرین می کردم تا آماده و سرحال باشم. بازیکنانی هم داشتیم که هر روز، هر ساعت و دقیقه به دربی فکر می کردند و آخر سر هم روز دربی خراب می کردند.

به این ۳ دلیل استقلال هم می تواند در دربی برنده باشد

در صفحه استقلال می خوانید، «خیلی ها پرسپولیس را برنده دربی می دانند در حالی که تجربه بارها و بارها ثابت کرد تیمی که شرایط بدتری از نظر فنی و روحی و روانی داشت، بهتر بازی کرد و در بازی های زیادی برنده شد. به این خاطر که دربی شرایط خاص خود را دارد و اتفاقات پیش از بازی نمی تواند تعیین کننده نتیجه بازی باشد.  تیم جواد نکونام هم به این ۳ دلیل برای بردن در دربی بی شانس نیست...»

شماره ۸۰ برای همیشه از چشم گاریدو افتاد؟/ دربی بیشتر از فن، جگر می خواهد!/ سناریو به حاشیه بردن استقلال از قبل آماده بود

علی موسوی: سناریو به حاشیه بردن استقلال از قبل آماده بود!

علی موسوی پیشکسوت تیم استقلال در گفتگو با خبرورزشی از اوضاع و احوال این تیم در دیدار با نساجی و آستانه دربی گفت:

* بعد از پیروزی خوبی که استقلال مقابل الغرافه به دست آورد به نظر نمی‌رسید مقابل تیم ته جدولی نساجی به این شکل متوقف شود.

* متاسفانه استقلال در این دیدار آنطور که باید و شاید از موقعیت‌هایش استفاده نکرد و اسیر فضای حاکم بر مسابقه شد.

* قطعاً این وظیفه کادر فنی است که بعد از یک برد پرگل مقابل یک حریف نسبتاً خوب قطری اوضاع را برای بچه‌های تیم عادی می‌کرد.

* به طور کلی استقلال خیلی شبیه به بازی با الغرافه نبود و خیلی راحت گل می‌خورد و خیلی دستپاچه فوتبال بازی می‌کرد.

* از استقلال با این همه مهره سرشناس و با تجربه بعید است که تا این اندازه دستپاچه فوتبال بازی کند. بلکه ما از تیم استقلال انتظار داریم با درایت و دقت عمل بهتری در زمین مسابقه حضور پیدا کند.

* باعث تاسف است که با توجه به پیشرفت فوتبال و داوری در دنیا ما هنوز در بحث قضاوت مسابقه‌هایمان با این همه مشکل مواجه هستیم. اشتباهات زیاد داوری بود و در نتیجه‌گیری استقلال هم تاثیر زیادی داشت.

* اگر این بازی با برد استقلال به پایان رسیده بود دیگر این همه جاروجنجال به وجود نمی‌آمد.

* نمی‌خواهم بگویم استقلال در بحث فوتبالی و تاکتیکی ایراد ندارد اما این همه مشکل و سر و صدا قبل از دربی بی‌دلیل نیست. متاسفانه استقلال باز هم در آستانه روزهای حساسش به چنین مشکلاتی برخورد.

* استقلال هر بار به روزهای حساس مثل نقل و انتقالات یا دربی می‌رسد دچار مشکلات مدیریتی و بحران‌های بین کادرفنی و مدیرعامل باشگاه می‌شود. اصلاً به نظر می‌رسد یک سناریو از قبل تعیین شده برای چنین روزهایی آماده شده است!

* امیدوارم استقلال در دربی با یک نتیجه خوب از این بحران‌ها خارج شود و دوباره به همان تیمی تبدیل شود که انتظارش را داریم.

نان‌آورانی که دیگر نیستند

فرهاد اشراقی در سرمقاله نوشت: «بعضی از اتفاقات آنقدر تلخ است که با پیام تسلیت، کمیته بررسی بحران، محرومیت و... غم آن آرام نمی‌شود؛ مثل ماجرای مرگ دلخراش کارگران معدن در طبس یا مرگ هوادار ملوان در اصفهان. در این قبیل موارد باید «پیشگیری» کرد که خب ما اهلش نیستیم و البته اتفاقات هم خبر نمی‌کند. مثلاً هیچ‌کس فکر نمی‌کرد هوادار ملوان (مرحوم خائفی) جان به جان آفرین تسلیم کند ولی می‌شد اقدامات فوری بهتر و بیشتری انجام داد. این وسط محرومیت ۴ماهه و... هم دردی را دوا نمی‌کند و اساساً نمی‌توان با قاطعیت یک یا چند نفر را مقصر دانست، مگر آنکه مدارک و اسناد متقنی وجود داشته باشد...»

گل به خودی مهم، پرسپولیس یک گل از استقلال پیش است!

در یادداشتی پیش از دربی می خوانید؛ «جواد نکونام اگر اهل مبارزه باشد با همین شرایط غیر طبیعی هم برای پیروزی در دربی تلاش می‌کند تا شاید این بازی را ببرد اما اگر اهل بهانه باشد می‌تواند تمام اتفاقات روزهای گذشته را مطرح کند و بگوید قبل از دربی از درون به من ضربه زدند. به طور کلی شرایط پرسپولیس بهتر از استقلال است اما فراموش نکنیم که آبی‌ها در آسیا برنده شدند و پرسپولیس با وجود بازی خوبی که انجام داد به الاهلی باخت...»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما ستاره دربی چهارشنبه کدام بازیکن می شود؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی