نظرسنجی

به نظر شما ستاره دربی چهارشنبه کدام بازیکن می شود؟
سفر به چابهار در پاییز ۱۴۰۳: معرفی جاذبه‌ها و هتل‌های ارزان
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

چابهار به عنوان عروس بنادر، در جنوب شرقی ایران قرار دارد و جاذبه‌های گردشگری فراوانی مانند سواحل زیبای مرجانی، کوه‌های مریخی و جنگل‌های حرا را در خود جای داده است.

چابهار، سفر به بندری گردشگری و شگفت‌انگیز

با سفر به این نقطه از ایران، مسافرتی به یاد ماندنی و ماجراجویی مهیجی را آغاز می‌کنید که نمونه‌اش را جای دیگری ندیده‌اید. زیرا چابهار علاوه بر نقاط گردشگری، مملو از بازارهای سنتی و اصیلی است که هنر مردمان این بندر را به شما نشان می‌دهد.

اما چه فصلی برای سفر به چابهار مناسب است؟ جاذبه‌های گردشگری چابهار شامل چه مواردی می‌شوند؟ آیا وضعیت اسکان در این بندر، مطلوب است؟ در ادامه ضمن پاسخ به سوالات ذکر شده، نکات مهم سفر آسان و ارزان به چابهار را توضیح می‌دهیم.

چرا پاییز بهترین زمان برای سفر به چابهار است؟

فصل پاییز، به دلیل آب و هوای معتدل و تعداد کم‌تر مسافر، بهترین زمان برای سفر به چابهار محسوب می‌شود. یکی از مهم‌ترین پارامترهایی که باید قبل از آغاز سفر بررسی کنید، وضعیت آب و هوای مقصد است.

به طور معمول، میانگین دمای هوای چابهار در فصل تابستان ۳۷ درجه سانتی‌گراد است، در حالی که این دما در فصل پاییز به ۲۷ درجه سانتی‌گراد می‌رسد که به نوبه خود، آب و هوای مطلوب‌تری را به ارمغان می‌آورد. از طرفی، رطوبت هوا و بارندگی در  فصل پاییز چابهار کم‌تر است که بستر مناسبی برای گردش در بندر و بازدید از اماکن گردشگری فراهم می‌کند.

ضمنا، با آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس، حجم سفرها کاهش پیدا می‌کند. بنابراین، می‌توانید با خیال آسوده‌تری به گردش در طبیعت زیبا و بنادر چابهار بپردازید و با هزینه کم‌تری اقامتگاه مناسب خود را رزرو کنید.

جاذبه‌های گردشگری چابهار

چابهار، یکی از بنادر بکر و دست‌نخورده‌ای است که جاذبه‌های گردشگری فراوانی در خود دارد و گردشگران را شگفت‌زده می‌کند. در ادامه، به معرفی برخی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری چابهار می‌پردازیم تا بازدید از آن‌ها را در برنامه سفر خود بگنجانید:

  • ساحل بریس

در مسیر چابهار به گواتر، ساحلی تحت عنوان بریس قرار دارد که یکی از زیباترین و معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری چابهار به شمار می‌رود. در این ساحل رویایی می‌توانید قایق‌های پهلو گرفته قدیمی که منظره‌ای رویایی به وجود آورده‌اند را مشاهده کنید. زیبایی این ساحل به اندازه‌ای است که بسیاری از افراد، آن را برای عکاسی و فیلم‌برداری انتخاب می‌کنند.

  • خلیج گواتر

بندر گواتر که در کنار دریای عمان و مرز پاکستان قرار دارد، یکی دیگر از سواحل زیبای چابهار محسوب می‌شود که با منظره‌ خیره کننده و منحصربه‌فرد خود، یکی از مقاصد گردشگران است. با حرکت از خلیج گواتر به سمت قطب جنوب، مسیر آبی تمام نشدنی را طی می‌کنید.

  • جنگل حرای چابهار

جنگل‌های شناور روی آب که به جنگل حرا شهرت دارند، یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری چابهار به حساب می‌آیند که در نزدیکی خلیج گواتر قرار دارند. جنگل‌ حرا، درختانی دارد که روی آب‌های شور زندگی می‌کنند و دیدنشان برای هر بیننده‌ای، تجربه‌ای منحصربه‌فرد و خاص است. اگر قصد دیدن جنگل حرا را دارید، حتماً قبل‌ از غروب، خودتان را به آن‌جا برسانید تا یکی از زیباترین تصاویر حقیقی عمرتان را ببینید.

سفر به چابهار در پاییز ۱۴۰۳: معرفی جاذبه‌ها و هتل‌های ارزان

جنگل حرا چابهار، فرصتی برای بازدید درختان شناور روی آب

  • فواره چابهار

یکی از جذاب‌ترین صحنه‌هایی که می‌توانید در سفر به چابهار مشاهده کنید، تصویر فواره بزرگی است که روبه‌روی دریا از دل صخره‌ها بیرون می‌زند. این اثر طبیعی که به فواره چابهار معروف است، در اثر برخورد آب دریا با صخره‌های سنگی و سوراخ‌های آن به وجود می‌آید. جالب است بدانید که ارتفاع این فواره، گاهی تا 10 متر یا بیش‌تر هم می‌رسد.

  • ساحل درک

یکی از شگفتی‌های چابهار، پدیده‌ای به نام ساحل درک است. شاید از خودتان بپرسید چرا این ساحل یک شگفتی به حساب می‌آید؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که درک، همان جایی است که کویر و دریا کنار یک‌دیگر قرار می‌گیرند. زیبایی‌ این ساحل مخصوصا زمانی که نخل، آسمان، کویر و دریا در کنار هم قرار می‌گیرند، غیر قابل چشم‌پوشی است.

  • دریاچه صورتی لیپار

لیپار به عنوان دریاچه‌ای جادویی. تصویری کاملا متفاوت از تالاب‌های سبز و دریاچه‌های آبی که تا الان دیده‌اید، در مقابل دیدگان‌تان ایجاد می‌کند. اگر از این دریاچه بازدید کنید با تالابی صورتی روبه‌رو می‌شوید که شما را محو تماشای خود می‌کند. این دریاچه می‌تواند بهترین لوکیشن برای عکاسی به شمار رود که تنها در برخی از نقاط جهان وجود دارد.

  • کوه‌های مریخی

کوه‌های مریخی یا مینیاتوری به عنوان میراث زمین‌شناسی در ۵۰ کیلومتری شرق چابهار قرار دارند. مهم‌ترین ویژگی‌ این کوه‌ها، ظاهر متفاوت آن‌ها است که به دلیل قرارگیری داخل آب به وجود آمده‌اند. گفته می‌شود قدمت کوه‌های مریخی، حداقل به چهار میلیون سال پیش برمی‌گردد.

هتل‌های ارزان قیمت چابهار

اقامت در چابهار در هتل، هتل آپارتمان و فضاهای بوم‌گردی مختلفی امکان‌پذیر است. شما می‌توانید با یافتن هتل‌های ارزان قیمت، بودجه بیش‌تری برای تفریحات چابهار کنار بگذارید. برخی از این هتل‌ها عبارتند از:

  • هتل سپیده چابهار

هتل سپیده واقع در خیابان فردوسی چابهار، در سال ۱۳۷۶ افتتاح شد و جهت بهبود سطح کیفی خدمات در سال ۱۳۹۰ مورد بازسازی قرار گرفت. ساختمان این هتل در ۲ طبقه بنا شده است و ۵۰ باب اتاق با امکانات مناسب دارد. موقعیت مکانی این مجموعه، موجب دسترسی مناسب به ساحل زیبای دریای عمان می‌شود.

  • هتل آذین چابهار

هتل سه ستاره آذین چابهار که در بلوار قدس قرار دارد در سال ۱۳۹۶ افتتاح شد. هتل آذین دارای ۲۲ باب اتاق با امکانات رفاهی مناسب است و دسترسی مناسبی نیز به ساحل و اسکله شهید بهشتی دارد.

  • هتل آپارتمان گراناز چابهار

هتل آپارتمان گراناز در سال ۱۴۰۱ افتتاح شد. از مزایای اقامت در این مجموعه می‌توان به دسترسی مناسب به ساحل و اسکله شهید بهشتی اشاره نمود. در واقع، با اقامت در این هتل، فاصله کمی با ساحل دارید و تفریحات بیش‌تری در دسترس‌تان است.

  • هتل گیلان چابهار

هتل گیلان چابهار در سال ۱۴۰۰ مورد بهره‌برداری قرار گرفت. از مزایای اقامت در این مجموعه می‌توان به دسترسی مناسب به سالن ورزشی ، استادیوم کریکت و بازارهای چابهار اشاره کرد. بنابراین، اگر برای خرید به چابهار می‌روید، هتل گیلان را در لیست بررسی خود قرار دهید.

سفر به چابهار در پاییز ۱۴۰۳: معرفی جاذبه‌ها و هتل‌های ارزان

نکات مهم برای سفر به چابهار

برای اینکه سفری راحت و ارزان به چابهار داشته باشید، توجه به برخی نکات اهمیت فراوانی دارد. این نکات عبارتند از:

  • سفر به چابهار با تور، نسبت به سفر شخصی بهتر است. زیرا می‌توانید به صورت گروهی از مناطق بکر و متفاوت بازدید کنید که احتمالا در سفر شخصی به آن‌ها دسترسی ندارید.
  • قبل از آغاز سفر، وضعیت آب و هوا را چک کنید. سپس متناسب با آن، انتخاب پوشاک را انجام دهید. به طور کلی برای فصل تابستان، لباس‌های نخی و خنک و برای فصل پاییز و زمستان، لباس‌های پاییزه و بافت‌های سبک، انتخاب بهتری هستند.
  • رزرو اقامتگاه در چابهار را قبل از ورود به آن انجام دهید. با این کار، بدون هیچ‌گونه دغدغه و پس از ورود به بندر چابهار در فضایی مطابق سلیقه و بودجه‌تان ساکن می‌شوید.

کلام آخر

سفر به چابهار، یکی از خاطره‌انگیزترین مسافرت‌هایی است که در طول زندگی‌تان تجربه می‌کنید. این بندر، مملو از مناطق طبیعی و بکری است که تنها در برخی از نقاط جهان وجود دارند. ما در این مطلب، ضمن بررسی دلایل بهترین فصل برای سفر به چابهار، به معرفی جاذبه‌های گردشگری و هتل‌های ارزان قیمت عروس بنادر ایران پرداختیم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما ستاره دربی چهارشنبه کدام بازیکن می شود؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی