نظرسنجی

چهره برتر بازی های روز اول هفته پنجم لیگ برتر را شما انتخاب کنید...
پاشازاده: خدا کند آخر دربی، سر هوادار استقلال بالا باشد/ بار کج به منزل نمی‌رسد/ ثابت شد مشکلات تیم با یک برد حل نشده است
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

مهدی پاشازاده کاپیتان اسبق تیم استقلال گفت: تساوی استقلال مقابل نساجی تحت تاثیر دیدار دربی و البته پیروزی استقلال مقابل الغلافه بود هرچند که متاسفانه نتیجه ز قبل قابل پیش‌بینی بود.

مهدی پاشازاده بازیکن و کاپیتان اسبق تیم استقلال در گفت‌وگو با خبرورزشی، درباره دیدار تیم استقلال مقابل نساجی، بازی پیش روی این تیم مقابل پرسپولیس، وضعیت کمک داور ویدیویی در کشورمان، حضور کوین یانگا در ترکیب تیم نساجی و بی‌توجهی مسئولان استقلال به این بازیکن فرانسوی و مسائلی از این دست اظهاراتی را مطرح کرد.

مشکلات استقلال با یک برد حل نمی‌شود

بازی استقلال تحت تاثیر دربی و البته پیروزی این تیم مقابل الغرافه بود هرچند که خیلی مسائل دیگر هم در این زمینه دخیل می‌شدند اما شاید خیلی‌ها فکر می‌کردند که مشکلات استقلال با یک برد مقابل الغرافه تمام شده است اما ثابت شد که چنین چیزی نیست. تجربه ثابت کرده همانطور که یک تیم با یک باخت به حاشیه و بحران وارد نمی‌شود با یک برد هم همه مشکلات از بین نخواهد رفت.

دربی و باران بازی را خراب کرد

کیفیت بازی دو تیم تحت تاثیر بارندگی باران در ورزشگاه وطنی قرار گرفت و البته بیشتر اشتباهات فردی باعث شد تا استقلال در دیداری که اشتباهات داوری در آن زیاد به چشم می‌خورد نتیجه لازم را نگیرد.

VAR داریم ولی نداریم

باعث تاسف است که ما در خیلی از موارد کمک داور ویدیویی را داشتیم اما نتوانستیم کمک چندانی از این تجهیزات بگیریم. باعث تاسف است که ما در کشورمان یا همه چیز را شور شور می‌کنیم یا بی‌نمک. برای مثال این را بگویم بر فرض اگر فردا بگویند استفاده از هلیکوپتر شخصی آزاد است بلافاصله به ترافیک هوایی بر می‌خوریم! در بحث کمک داور ویدیویی هم همینطور است. در خلال بازی‌های لیگ استفاده از کمک داور ویدیویی باعث تاخیر و از دست رفتن بازی می‌شود.

VAR داخل چادر مثل برنامه نود هم نیست

در رابطه با استفاده از VAR باید به داوران حق داد چون آنها مثل داوران اروپایی تصاویر را با ۲۰ دوربین نمی‌بینند بلکه اینجا فقط سه دوربین داریم که آن هم تصاویر را داخل یک چادر عقب و جلو می‌کند. این VAR چیزی شبیه به آنچه در گذشته در برنامه آقای عادل فردوسی‌پور می‌دیدیم هم نیست بلکه بیشتر شبیه همان روزهایی است که با گوشی موبایل صحنه ها را در کنار زمین نشان داور می‌دادند. هیچ اتفاق خاصی در رابطه با کمک داور ویدیویی در فوتبالمان رخ نداده به همین خاطر مشکلات داوری همچنان پابرجاست.

رفتار غیراخلاقی به عادت فوتبال ما تبدیل شده است

در رابطه با وضعیت کوین یامگا متاسفانه ما باز هم همان عادت بد را تکرار کردیم. من در این قبیل مواقع به یاد یک ضرب المثل می‌افتم که می‌گویند "آدم‌ها را باید وقتی شناخت که با آنها به مسافرت رفت" اما من معتقدم "آدم‌ها را وقتی باید شناخت که خرشان از پل گذشت". در رابطه با این بازیکن (یامگا) و قبل‌تر پادوانی هم چنین مشکلی پیش آمد و یا زمان شفر که آن حرکت غیر اخلاقی را با آن سرمربی آلمانی انجام دادیم.

یامگا در نساجی فوق العاده بود

من نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد که نتوانستیم کوین یامگا را حفظ کنیم. اما این بازیکن در ترکیب تیم نساجی به قدری خوب بود که می‌توانم بگویم از ارکان تاثیرگذار تیم شمالی به شمار می‌رفت. نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد که این بازیکن را نخواستند اما متاسفانه فوتبال ما به شکلی است که ما در آن سر بالا نداریم و بلکه همیشه سرمان پایین است.

پاشازاده: خدا کند آخر دربی، سر هوادار استقلال بالا باشد/ بار کج به منزل نمی‌رسد/ ثابت شد مشکلات تیم با یک برد حل نشده است

ضعف حسینی و اخراج چشمی از فشار این مدت بود

متاسفانه حسین حسینی و روزبه چشمی در دیدار مقابل نساجی به لحاظ روحی روانی شرایط خوبی نداشتند که این‌ها به اختلافات و اتفاقات دو سه هفته قبل برمی‌گردد. همیشه در چنین مسابقاتی بازیکنان بزرگ سنگینی فشار بازی و مسائل باشگاه را به دوش می‌کشند و ما این را از یک جوان مثل "اسلامی" توقع نداریم. به همین خاطر است که حسین حسینی یا روزبه چشمی دچار چنین مشکلی می‌شوند و یک اشتباه باعث اخراج روزبه چشمی و از دست رفتن دربی برای این بازیکن می‌شود.

دربی را ببازیم چه می‌کنید؟

با وجود این همه مشکل در تیم من نمی‌دانم اگر الان ما دربی را ببازیم چه کاری انجام خواهیم داد. آیا کادر فنی آمادگی مواجهه با اتفاق احتمالی و شکست در دربی را دارد. متاسفانه این اشتباه همیشگی ماست که فکر می‌کنیم با یک برد همه مشکلات حل می‌شود اما دیدیم که در این بازی مشکلات چطور خودشان را نشان دادند.

پرسپولیس با روحیه به دربی می‌آید

به نظرم روزهای سختی را تا دیدار دربی در پیش داریم و از آن جدی‌تر بازی دربی است که یک مسابقه بسیار سخت برای استقلال به شمار خواهد رفت. پرسپولیس با پیروزی که مقابل تیم آلومینیوم به دست آورد با یک روحیه کامل به دیدار هفته ششم و بازی دربی می‌آید.

بار کج به منزل نمی‌رسد

من به خوبی الان می‌دانم که کادر فنی استقلال چه شرایط سختی را تحمل می‌کند اما در نهایت امیدوارم که هواداران ما در پایان دربی سرشان بالا باشد. به عنوان آخرین حرف هم باید این را بگویم که تاسفانه هرگز بار کج به منزل نمی‌رسد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

چهره برتر بازی های روز اول هفته پنجم لیگ برتر را شما انتخاب کنید...

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی