بازی‌های روانی گواردیولا پیش از دیدار با رقیب/ آرسنال خسته است ولی ما استراحت کردیم
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

منچسترسیتی و آرسنال فردا با هم روبه‌رو خواهند شد و نتیجه این دیدار می‌تواند اعتماد به نفس تیم پیروز را تا حد زیادی افزایش دهد.

منچسترسیتی و آرسنال روز یکشنبه در ورزشگاه اتحاد در دیداری که می‌تواند تأثیر زیادی بر رقابت قهرمانی فصل داشته باشد به مصاف هم می‌روند. پپ گواردیولا، سرمربی منچسترسیتی، پیش از این دیدار حساس به جنگ روانی روی آورده و با اشاره به خستگی احتمالی آرسنال از سفر به ایتالیا، تلاش کرده تا ذهنیت رقبای اصلی‌اش را تحت تأثیر قرار دهد.

آرسنال پنج‌شنبه شب به دلیل برنامه جدید لیگ قهرمانان اروپا مجبور شد در ایتالیا مقابل آتالانتا بازی کند، در حالی که بازیکنان سیتی در خانه استراحت می‌کردند. گواردیولا اذعان کرد که این یک مزیت برای تیم اوست، اما تأکید کرد که چنین شرایطی در گذشته نیز به نفع تیم‌های دیگر بوده است.

وی در این خصوص گفت: «این یک برتری است، اما اگر به شش سال گذشته نگاه کنیم، بارها این اتفاق برای ما هم افتاده. البته که این یک مزیت است.» با این حال، گواردیولا از قدرت آرسنال آگاه است و بر این باور است که تیم میکل آرتتا در این فصل حتی قوی‌تر از گذشته ظاهر شده، هرچند که آن‌ها مارتین اودگارد، کاپیتان خود را به دلیل مصدومیت در اختیار نخواهند داشت.

سرمربی سیتی گفت: «بازی‌های ما همیشه نزدیک بوده‌اند، زیرا ما تیم خوبی هستیم و آن‌ها هم تیم بسیار خوبی هستند. آن‌ها در پرسینگ بالا، دفاع عمیق و پاس‌ها فوق‌العاده عمل می‌کنند. آن‌ها یک تیم کامل هستند و به همین دلیل بزرگ‌ترین رقبای ما محسوب می‌شوند. هر فصل قوی‌تر می‌شوند و بازیکنان با کیفیت بیشتری به تیم اضافه می‌کنند. شاید اگر من این حرف‌ها را بزنم بگویند که دارم بازی‌های روانی انجام می‌دهم، اما آن‌ها همیشه نزدیک بوده‌اند و ما هم همچنان قوی هستیم و بی‌صبرانه منتظر این بازی هستیم.»

سیتی در صورت پیروزی می‌تواند فاصله‌اش با آرسنال را به پنج امتیاز افزایش دهد؛ تیمی که در دو فصل گذشته نایب‌قهرمان لیگ برتر شده است. اما گواردیولا تأکید کرد که نتیجه این بازی در سپتامبر اهمیت زیادی ندارد و تنها می‌تواند اعتماد به نفس تیم پیروز را افزایش دهد.

او در این خصوص اذعان داشت: «در مرحله ابتدایی فصل چیزی مهم‌تر از ایجاد روحیه برای بازی‌های بعدی نیست. این بازی از نظر جدول اهمیت چندانی ندارد، اما در نیمه دوم فصل و در سفر به لندن تأثیرگذار خواهد بود.»

همچنین گواردیولا خبر داد که ممکن است کوین دی‌بروینه، پس از مصدومیتی که در بازی با اینتر در لیگ قهرمانان برای او پیش آمد، برای این بازی آماده شود: «او امروز کمی بهتر است اما هنوز تمرین نکرده‌ایم و باید ببینیم که آیا می‌تواند در بازی حضور داشته باشد یا خیر.»

بیشتر بخوانید: فاجعه‌ برای منچسترسیتی؛ احتمال محرومیت از تمامی مسابقات/ فوتبال انگلیس در آستانه بحران بزرگ

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی