نظرسنجی

چهره برتر بازی های روز اول هفته پنجم لیگ برتر را شما انتخاب کنید...
پیش‌بازی اینتر - میلان (دربی دلامادونینا)
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

اینتر و میلان در حالی در هفته پنجم سری A ایتالیا به مصاف هم خواهند رفت که شرایط نراتزوری در آستانه این بازی از حریف سرخ‌پوش بسیار بهتر است.

به گزارش خبرورزشی، از ساعت ۲۲:۱۵ یکشنبه شب در ورزشگاه سن‌سیرو، اینتر و میلان به مصاف هم خواهند رفت. اولین دربی دلامادونینا در فصل ۲۰۲۵-۲۰۲۴ در هفته پنجم سری A ایتالیا برگزار خواهد شد.

میلان؛ کامبک در سن‌سیرو

شروع پائولو فونسکا در میلان بسیار پایین‌تر از حد انتظار بوده و هواداران روسونری در تصمیم مدیران باشگاه دچار تردید شده‌اند. میلان ۳ بازی نخست فصل را نبرد و پیروزی مقابل ونتسیا هم بردی نبوده که دردی از آن‌ها دوا کند. در لیگ قهرمانان هم مقابل لیورپول در خانه با ۳ گل شکست خوردند تا نگرانی‌ها افزایش پیدا کند. ۹ گل خورده در ۵ بازی نشان می‌دهد خط دفاعی میلان وضعیت بدی دارد و می‌تواند در ادامه فصل آن‌ها را بیشتر به دردسر بیندازد. در دربی دلامادونینا با توجه به خط آتش قدرتمند رقیب، شانس برد میلان را کمتر می‌دانیم. با این حال فونسکا امیدوار است اولین تجربه‌اش در دربی با کامبک به لیگ همراه شود.

اینتر؛ خیز افعی‌ها

اینتر در خانه همان همیشگی بوده؛ جذاب و دلربا! با این حال ۲ تساوی خارج‌ازخانه آن‌ها را از صدر جدول دور کرده. در ابتدای فصل هم جای نگرانی نیست و عملکرد خوب مقابل منچسترسیتی در خانه رقیب نشان از این داشت که شرایط تحت کنترل سیمونه اینزاگی و شاگردانش است. افعی‌ها که ۶ دربی قبلی را برده‌اند، می‌توانند با بردی دیگر جایگاه بهتری برای خودشان دست و پا کنند تا با خیال آسوده‌تری به استقبال چالش‌های بعدی بروند. به نظر می‌رسد این فصل اینتر برای تکرار قهرمانی کار دشوارتری داشته باشد و یوونتوس و ناپولی آن‌ها را به چالش بکشند.

اینتر - میلان (دربی دلامادونینا)

آخرین جدال
۲۲ آوریل ۲۰۲۴ در دیدار برگشت فصل قبل سری A ایتالیا، اینتر با نتیجه ۲-۱ اینتر را شکست داد. در این دیدار جنجالی که دقیقه آخرش ۳ اخراجی داشت، آچربی و تورام برای اینتر و توموری برای میلان گلزنی کردند.

آمار بازی
۲۳۹) دربی دلامادونینا ۲۳۹ مرتبه از ژانویه ۱۹۰۹ تا امروز برگزار شده که سهم اینتر ۹۱ برد و سهم میلان ۷۹ برد بوده و ۶۹ بازی بین این دو تیم هم مساوی شده است.
۱۸۰) در تاریخ سری A ایتالیا، این دو تیم ۱۸۰ مرتبه به مصاف هم رفته‌اند که ۷۰ برد برای اینتر، ۵۴ برد برای میلان و ۵۶ تساوی ثبت شده است.
۶) اینتر موفق شده ۶ دربی آخر در تمامی رقابت‌ها را از میلان ببرد. ۳ بازی در سری A، ۲ بازی در لیگ قهرمانان اروپا و یک بازی در سوپرجام ایتالیا، این ۶ دیدار بوده‌اند.
۲) میلان ۲ سال است که اینتر را در هیچ رقابتی نبرده. آخرین پیروزی میلان به سپتامبر ۲۰۲۲ در سری A ایتالیا برمی‌گردد که با نتیجه ۳-۲ پیروز شد.
۱) تقریباً یک سال از آخرین باخت اینتر در سن‌سیرو در سری A می‌گذرد. ساسولو سپتامبر ۲۰۲۳ موفق شد اینتر را در این ورزشگاه شکست دهد و پس از آن افعی‌ها در ۱۷ بازی خانگی مغلوب نشدند. نکته عجیب این که اینتر فصل قبل ۲ باخت داشت که هردوی آن‌ها مقابل ساسولو بود!
۱۴) آندری شوچنکو با ۱۴ گل زده برترین گلزن تاریخ دربی دلامادونینا است. بین بازیکنان حال حاضر، لائوتارو مارتینس با ۸ گل شانس دارد تا به اسطوره روسونری برسد.
۱۱) سیمونه اینزاگی با ۱۱ بازی بین سرمربیان باسابقه دربی دلامادونینا قرار گرفته است. او در این ۱۱ بازی ۷ برد، ۲ تساوی و ۲ شکست را در کارنامه‌اش دیده است.
۲۵) نرئو روکو سرمربی میلان در دهه‌های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ باسابقه‌ترین سرمربی دربی دلامادونینا است. او ۲۵ مرتبه روسونری را در این بازی هدایت کرد.
۳) متئو دارمیان، هاکان چالهان‌اوغلو و فرانچسکو آچربی ۳ اینتری هستند که سابقه بازی در میلان را هم داشته‌اند.

مصدومان و محرومان
تایون بوچانان تنها مصدوم اینتر برای دربی است. در سمت مقابل میلان به همین دلیل نمی‌تواند از اسماعیل بن‌ناصر، الساندرو فلورنتسی، مارکو اسپورتیلو و مالک تیاو استفاده کند.

ترکیب احتمالی دو تیم
اینتر:
سومر، پاوار، آچربی، باستونی، دامفریس، دی‌مارکو، بارلا، چالهان‌اوغلو، مخیتاریان، تورام و مارتینس
میلان: مانیان، کالابریا، توموری، پاولوویچ، هرناندس، فوفانا، لوفتوس‌چیک، پولیشیچ، ریندرز، لیائو و موراتا

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

چهره برتر بازی های روز اول هفته پنجم لیگ برتر را شما انتخاب کنید...

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی