نظرسنجی

برای استقلال و پرسپولیس مقابل نساجی و آلومینیوم اراک چه نتیجه ای پیش بینی می کنید؟
کاری نمانده که با آن آبروی فوتبالمان را نبریم/ حرفی داشتی همان موقع می زدی؛ توی چشم پروین نمی توانستند نگاه کنند اما حالا...
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

در شماره امروز روزنامه خبرورزشی این مطالب را می خوانید.

به گزارش خبرورزشی، روزنامه خبرورزشی هنوز جایگاه خود روی کیوسک و در دل هواداران ورزش حفظ کرده است. سه شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ در شماره ۷۷۷۱ این روزنامه می توانید این مطالب را بخوانید؛

جواد قراب: کاری نمانده که با آن آبروی فوتبالمان را نبریم!

جواد قراب پیشکسوت و مدیر سال‌های گذشته استقلال در گفتگو با خبر ورزشی از اوضاع و احوال این روزها و آینده این باشگاه و فوتبال ایران صحبت‌ کرد:

* بله واقعاً مایه تاسف و خجالت است. متاسفانه نمی‌دانم چه بگویم که بتوانم در کلام اوج ناراحتی و عصبانیتم از اتفاقات اخیر را نشان بدهم.

* هیچ فرقی نمی‌کند استقلال باشد یا پرسپولیس و سپاهان، مهم آبروی کشورمان است. چرا کشورمان به چنین وضعیتی رسیده است؟ ما شکر خدا علم داریم، ثروت داریم و این همه نیروی کار ولی متاسفانه نمی‌توانیم از حداقل‌های برگزاری یک مسابقه فوتبال برخوردار باشیم

* اینقدر در سال‌های گذشته درباره ایراد و اشتباهات حرف زده‌ایم که دیگر زبان ما مو درآورده است. باعث خجالت است که یک استادیوم نداریم که آن را مقابل مهمانانمان قرار بدهیم و از آنها در آن پذیرایی کنیم.

* در طول سال‌های گذشته از این قبیل اتفاقات افتاده که اگر می‌خواستیم درس بگیریم تا به حال فارغ التحصیل شده بودیم و بالاترین مدارک را داشتیم

* استقلال از کجا به کجا رسیده است. باشگاهی که زمانی در همین تهران چندین زمین اختصاصی داشت و در شهرستان‌ها و حتی خارج از کشور استادیوم داشت حالا به جایی رسیده که نمی‌تواند یک زمین تمرینی درست و حسابی داشته باشد.

* اگر بخواهیم تقصیرکار را معرفی کنیم باید یک لیست بلند بالا بنویسیم. مادامی که مدیران فوتبالی در راس فدراسیون فوتبال و باشگاه استقلال و دیگر باشگاه‌های کشور نباشند همین آش و همین کاسه است.

* یک مثال بارز آن همین فدراسیون کشتی است که داریم می‌بینیم توسط یکی از اهالی این ورزش اداره می‌شود و امروز از دوست و دشمن علیرضا دبیر می‌شنویم که اوضاع کشتی خیلی خوب است.

نساجی – استقلال؛ مرگ و زندگی با طعم انتقام 

در مورد بازی بعدی استقلال می خوانید؛ «در یکی از دیدارهای مهم هفته پنجم لیگ برتر جمعه جاری و در استادیوم شهید وطنی قائمشهر نساجی میزبان استقلال خواهد بود.  دو تیم در شرایطی رودرروی هم قرار می گیرند که نساجی میزبان به سه امتیاز این بازی نیازمند است. به این خاطر که در ۴ هفته سپری شده تنها یک امتیاز کسب کرده و در قعر جدول رده بندی لیگ برتر بسر می برد. از سویی اوضاع استقلال مدعی هم چندان تعریفی ندارد، به این خاطر از ۳ بازی تنها ۴ امتیاز اندوخته و ۵ امتیاز را به عنوان مدعی قهرمانی از دست داده است...»

گندوز پنالتی هموطن خود را گرفت

از بازی پرسپولیس در آسیا می خوانید؛ «آلکسی گندوز دروازه بان الجزایری تیم پرسپولیس، در دقیقه ۵۸، پنالتی هم وطن خود را مهار کرد. در دقیقه ۵۷ دیدار با الاهلی عربستان، محمدحسین کنعانی زادگان روی مهاجم حریف خطا کرد که ادهم مخادمه داور اردنی به نشانه پنالتی در سوت خود دمید. ریاض محرز ستاره الجزایری پشت توپ ایستاد اما جانشین بیرانوند با شیرجه ای دیدنی این ضربه را مهار کرد...»

کاری نمانده که با آن آبروی فوتبالمان را نبریم/ حرفی داشتی همان موقع می زدی؛ توی چشم پروین نمی توانستند نگاه کنند اما حالا...

الغرافه در قطر و تهران گل به خودی می خورد!

از بازی استقلال در آسیا می خوانید؛ «الغرافه که در آخرین بازی خود در لیگ ستارگان قطر مقابل الشمال گل به خودی خورده بود، برابر استقلال هم گل به خودی خورد!

در دقیقه ۴ دیدار دو تیم استقلال و الغرافه قطر،  ارسال خطرناک رامین رضاییان با اشتباه عبدالله یوسف به گل اول استقلال تبدیل شد تا آبی‌ها خیلی زود مقابل حریف قطری به گل برسند...»

پیام مهم برد استقلال و باخت پرسپولیس

فرهاد اشراقی در سرمقاله نوشت؛ «برد استقلال خیلی شیرین بود و این تیم را کاملاً از بحران خارج کرد اما فراموش نکنیم که تیم‌های ما دیشب روی چمن خوب باختند و روی چمن بد بردند! این یعنی برای بازی‌های آینده باید کاملاً هوشیار باشیم. پرسپولیس هم اگر یک گلزن داشت مثل استقلال برنده می‌شد یا حداقل نمی‌باخت. آنها به مراتب بیشتر از تیم پرستاره الاهلی موقعیت خلق کردند ولی گاریدو هنوز نتوانسته تیمی که هواداران پرسپولیس انتظار دارند را بسازد و کارش برای نتیجه گرفتن در دیدارهای آینده (آلومینیوم، استقلال، پاختاکور و...) سخت است.»

جمشید شاه محمدی: آقای کاویانپور! حرفی علیه " پروین" داشتی همان موقع می زدی!

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس از صحبت های اخیر حامد کاویانپورحسابی تعجب کرده و شگفت زده شده است:

 * بله و بسیار هم متأسف شدم. ما پیشکسوتان باید هوای یکدیگر را داشته و به هم احترام بگذاریم. احترام علی آقا پروین هم واجب تر از همه است.

* حامد اگر دل پُر یا هر حرف دیگری هم داشت باید همان موقع می زد. چرا سکوت کرد؟

* واقعا متأسفم کسانی که زمانی جرأت نمی کردند توی چشم علی آقا نگاه کنند حالا علیه او مصاحبه می کنند.

* نادرمحمدخانی هم که آن طرف آب زندگی می کند این کار زشت را انجام داد و گفت علی پروین ماشین لباسشویی و یخچال می گرفت و به ما نمی داد! من با نادردر کشاورز همبازی بودم و می دانم خودش دوزاری را روی هوا می زد!

* وقتی یک پیشکسوت با سابقه بازی در جام ملت های آسیا و جام جهانی می آید این حرف ها را در خصوص مربی و استاد خود می زند، فوتبالیست جوان تر هم می بیند و الگو می گیرد.

* علی آقا بزرگ این فوتبال است. اصلا علی پروین هزارتا ایراد داشته، یک حُسن نداشته است؟! این که نمی شود شما فقط درباره نکات منفی حرف بزنید.

* خود من زمان علی آقا پروین و در جام ملت های ۱۹۹۲ آسیا فیکس تیم ملی شدم. در همان دوره از مسابقات در بازی با ژاپن از زمین اخراج شدم و علی آقا هم همه چیز را گردن من انداخت. بعد علی دایی به تیم ملی دعوت و فوتبال ملی ام تمام شد اما باز خودم را مدیون پروین می دانم.

* من از جوانان پرسپولیس به تیم بزرگسالان رفتم و نوبت خدمت سربازی ام فرا رسید. علی آقا من را به نیروی هوایی فرستاد و سفارش کرد فوتبال بازی کنم.

* آن زمان هر موقع یکی از شاگردانش گیری یا مشکلی داشت اولین نفر علی آقا به پاسگاه، دادگاه و... می رفت تا کمک کند. چطور آقایان همه چیز را فراموش کرده و فقط نکات منفی را می بینند؟

* فقط می خوام آرزو کنم که حرمت شکنی در فوتبال ایران باب نشود و همه ما فراموش نکنیم که استاد و مربی، جایگاه پدر و برادر بزرگ را دارد. امروز اگر حرمت بزرگ تر را بشکنید، فردا روز یک جوان همین رفتار را با شما تکرار می کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۴
  • محمد US ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۷
    همه مردم همه شما را را می شناسند آقای شاه محمدی تنها شخصی که می توان بزرگ فوتبال و ورزش نامید مرحوم ناصر خان حجازی بود که در هیچ شرایطی زیر بلیط کسی نرفت موردی و مردانگی رابه نمایش گذاشت
  • رضا IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۷
    حالل تو مثلا حرمت محمدخانی رونگه داشتی میخای پشت علی پزوین دربیای خودت حرمت یکی دیگه رو تگع نداشتی
  • امیر IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
    منم با آقای شاه محمدی هم عقیده ام اگه کسی حسن نیت داشته باشه نمیاد بعد از بیست سال یه نفر رو زیر سوال ببره

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

برای استقلال و پرسپولیس مقابل نساجی و آلومینیوم اراک چه نتیجه ای پیش بینی می کنید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی