نظرسنجی

برای استقلال و پرسپولیس مقابل نساجی و آلومینیوم اراک چه نتیجه ای پیش بینی می کنید؟
پیش‌بازی میلان - لیورپول
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

میلان و لیورپول در اولین هفته لیگ قهرمانان با فرمت جدید به مصاف هم می‌روند؛ دیداری که یادآور ۲ فینال هیجان‌انگیز و تاریخی است.

به گزارش خبرورزشی، سه‌شنبه شب فصل ۲۰۲۵-۲۰۲۴ لیگ قهرمانان اروپا با فرمتی جدید آغاز خواهد شد و در نخستین شب، از ساعت ۲۲:۳۰ ورزشگاه سن‌سیرو میزبان نبرد میلان – لیورپول که یادآور ۲ فینال جذاب سال‌های گذشته است، خواهد بود.

میلان؛ همچنان در فکر انتقام!

پائولو فونسکا شروع خوبی در میلان نداشت و تیمش در ۳ بازی نخست سری A ایتالیا پیروز نشد. با این حال در آستانه آغاز فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا، روسونری با برد روحیه‌بخش مقابل ونتسیا به استقبال اولین بازی‌اش که البته یکی از مهم‌ترین‌ها هم هست، می‌رود. میلان اگرچه مقابل لیورپول سال ۲۰۰۷ در فینال لیگ قهرمانان پیروز شد و جام گرفت، اما هنوز زخم باخت تاریخی ۲ دهه قبل مقابل این حریف در استانبول بر تن‌شان هست! در ۲ بازی گذشته هم مقابل لیورپول شکست خوردند و حالا به جز پیروزی هیچ نتیجه دیگری راضی‌شان نخواهد کرد. نکته مهم این که در فرمت جدید بازی‌های مرحله گروهی رفت و برگشتی نیست و همین تک‌بازی در سن‌سیرو بین این دو تیم را شاهد خواهیم بود.

لیورپول؛ شادی در میلان!

میلان برای لیورپول پیام‌آور شادی‌ست، حتی اگر یک فینال لیگ قهرمانان را هم به آن‌ها باخته باشند! در مرسی‌ساید تا همیشه از خاطرات استانبول می‌گویند و کسی نیست که کتمان کند فینال ۲۰۰۵ هیجان‌انگیزترین و خاص‌ترین فینال لیگ قهرمانان بوده است. حالا لیورپول که برخلاف میلان پس از شروع خوب در لیگ داخلی با شکست به استقبال لیگ قهرمانانِ جدید رفته، امیدوار است ایتالیا را دست پر ترک کند. لیورپول در ۳ بازی نخست لیگ برتری آنقدر خوب بود که همه را شگفت‌زده کرد، اما به یک‌باره شکست مقابل ناتینگام‌فارست پیش آمد تا متوجه شویم تیم آرنه اشلوت هنوز هم تیم ایده‌آلی نیست. در واقع تیمی که سرمربی هلندی روانه مسابقات کرده، خیلی به تیم یورگن کلوپ نزدیک است. باید ببینیم لیورپول در لیگ قهرمانان چه می‌کند.

آخرین جدال
۷ دسامبر ۲۰۲۱ در ورزشگاه سن‌سیرو، لیورپول با نتیجه ۲-۱ از سد میلان گذشت. در آن دیدار از مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، صلاح و اوریگی برای لیورپول و توموری برای میلان گلزنی کردند.

آمار بازی
۱۳) میلان و لیورپول تیم‌های دوم و چهارم در جدول پرافتخارترین‌های لیگ قهرمانان اروپا هستند. این دو تیم روی‌هم ۱۳ مرتبه (۷ مرتبه میلان و ۶ مرتبه لیورپول) قهرمان شده‌اند.
۴) میلان و لیورپول ۴ مرتبه در لیگ قهرمانان اروپا به مصاف هم رفته‌اند، ۲تای اولی فینال بوده که فینال ۲۰۰۵ را لیورپول در استانبول برد و فینال ۲۰۰۷ را میلان در آتن. در ۲ بازی قبلی هم لیورپول مقابل میلان در مرحله گروهی دبل کرد.
۴۹) میلان در طول تاریخ ۴۹ مرتبه مقابل تیم‌های انگلیسی مسابقه رسمی برگزار کرده که در این بازی‌ها ۱۴ برد، ۱۵ تساوی و ۲۰ شکست برای این تیم ثبت شده است.
۴۱) لیورپول مقابل تیم‌های ایتالیایی ۴۱ مرتبه قرار گرفته که حاصل کارش ۱۷ برد، ۸ تساوی و ۱۶ شکست بوده است.
۴۴) محمد صلاح با ۴۴ گل زده پانزدهمین گلزن برتر تاریخ لیگ قهرمانان است. از بازیکنان حال حاضر فقط لواندوفسکی، مولر و امباپه بالاتر از او قرار دارند.

مصدومان و محرومان
اسماعیل بن‌ناصر، الساندرو فلورنتسی، مارکو اسپورتیلو و مالک تیاو به طور قطع در ترکیب میلان حاضر نخواهند بود و شرایط داویده کالابریا هم نامشخص است. لیورپول هم هاروی الیوت و فدریکو کیزا را در اختیار نخواهد داشت.

ترکیب احتمالی دو تیم
میلان:
مانیان، امرسون، گابیا، پاولوویچ، هرناندس، ریندرز، فوفانا، لوفتوس‌چیک، پولیشیچ، لیائو و آبراهام
لیورپول: آلیسون، آرنولد، کوناته، فان‌دایک، رابرتسون، خراون‌برخ، اندو، سوبوسلای، صلاح، خاکپو و نونیس

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

برای استقلال و پرسپولیس مقابل نساجی و آلومینیوم اراک چه نتیجه ای پیش بینی می کنید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی