نظرسنجی

بهترین بازیکن تیم های ایرانی در هفته اول لیگ نخبگان آسیا را شما انتخاب کنید...
آغاز رسیدگی به پرونده اتهامات منچسترسیتی/ احتمال کسر امتیاز، جریمه سنگین یا سقوط از لیگ برتر
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

رسیدگی به پرونده ۱۱۵ اتهام نقض قوانین فیرپلی مالی (FFP) باشگاه منچسترسیتی از روز دوشنبه آغاز خواهد شد و قهرمان لیگ برتر انگلیس منتظر است تا از سرنوشت خود مطلع شود.

در اوایل سال ۲۰۲۳ و پس از یک تحقیق طولانی‌مدت، مشخص شد که منچسترسیتی با اتهامات مربوط به تخلفات مالی مواجه شده است. این اتهامات به سال ۲۰۰۹، یعنی درست پس از خرید باشگاه توسط شیخ منصور، بازمی‌گردد.

این باشگاه متهم به ارائه اطلاعات نادرست درباره وضعیت مالی کلی خود و پرداخت‌های مربوط به بازیکنان و مربیان است. منچسترسیتی که فصل گذشته چهارمین قهرمانی پیاپی خود در لیگ برتر را به دست آورد، این اتهامات را رد کرده و از خود در برابر این اتهامات در یک تحقیقات مستقل دفاع می‌کند.

پیش از این گزارش شده بود که جلسه رسیدگی به پرونده منچسترسیتی در ماه سپتامبر آغاز می‌شود و تا پایان سال به اتمام می‌رسد. اکنون تأیید شده که روند رسیدگی از روز دوشنبه ۱۶ سپتامبر (۲۶ شهریور) آغاز خواهد شد و پس از ارائه و بررسی تمام مدارک و شواهد، حکم نهایی صادر خواهد شد. صحبت‌هایی از احتمال کسر امتیاز، جریمه‌های سنگین یا حتی سقوط منچسترسیتی به دسته‌های پایین‌تر مطرح شده است؛ مشابه مجازات‌هایی که فصل گذشته برای اورتون و ناتینگام فارست اعمال شد.

از طرفی منچسترسیتی به شدت در تلاش است تا نام خود را از هر اتهامی پاک کند، و این احتمال وجود دارد که باشگاه از هرگونه مجازاتی رهایی یابد. با این حال، هیچ تضمینی وجود ندارد که این ماجرا تا پایان سال ۲۰۲۵ به پایان برسد و ممکن است در صورت درخواست تجدیدنظر، این موضوع به سال بعد و حتی پس از آن کشیده شود.

بیشتر بخوانید: رونمایی از پیراهن جدید منچسترسیتی با الهام از آلبوم موسیقی Oasis +تصاویر

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲
  • .... IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
    آیا عربستان هزار برابر تخلفات فیرپلی مالی نداره؟ چرا فیفا کاری نمیکنه؟ پس باید کل فوتبال عربستان چه در رده ملی چه در رده باشگاهی محروم بشن
    • ااا IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۵
      چون پول به فیفا میدن

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین بازیکن تیم های ایرانی در هفته اول لیگ نخبگان آسیا را شما انتخاب کنید...

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی