نظرسنجی

بهترین بازیکن تیم های ایرانی در هفته اول لیگ نخبگان آسیا را شما انتخاب کنید...
پنجشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۷
۰ |
۰
سپاهان - ملوان؛ خاطرات تلخ ژوزه...
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

لیگ بیست و چهارم با برگزاری یک مسابقه همیشه حساس و دیدنی دوباره آغاز می‌شود.

به گزارش خبرورزشی، هفته چهارم با برگزاری سه دیدار، جمعه ۲۳ شهریور آغاز می‌شود و در دو بازی همزمان نخست شاهد یکی از رقابت‌های همیشه جذاب در فوتبال ایران خواهیم بود؛ تقابل سپاهان و ملوان...

شناسنامه بازی

جمعه ۲۳ شهریور ۱۴۰۳

ساعت ۱۸:۴۵

ورزشگاه فولادشهر اصفهان

داور: موعود بنیادی‌فر

کمک‌ها: حامد صفایی و بهمن عبداللهی

نکات بازی

  • صدرنشین، میزبان تیم سوم جدول! همین جایگاه دو تیم در هر لیگ و در هر کجای دنیا باعث جذابیت و حساسیت مسابقه می‌شود. چه رسد به اینکه آن دو تیم از یک پیشینه و تاریخ بزرگ برخوردار باشند. دیداری به قدمت تاریخ فوتبال در ایران
  • دو باشگاه شهرستانی بزرگ و پرافتخار و رکورددار در کسب جام با هواداران فراوان. تا قبل از ظهور سپاهان در دهه ۸۰ ملوان با سه قهرمانی جام حذفی تنه به تنه استقلال و پرسپولیس می‌زد و حالا سپاهان با ۵ قهرمانی لیگ و ۵ قهرمانی جام حذفی، جدی‌ترین تهدید کننده دو بزرگ تهرانی است.
  • سپاهان مثل فصل قبل با ۱۰۰ درصد امتیازات لیگ را شروع کرد. شاگردان مورایس در بازی نخست چادر ملو تازه وارد را بردند. هفته دوم در خرم آباد خیبر را در ثانیه‌های آخر شکست دادند و در آخرین بازی قبل از تعطیلات شمس آذر را با یک گل بردند. ۹ امتیاز از ۳ مسابقه و حداکثر امتیازات ممکن در صدر
  • ملوان بدون تردید شگفتی‌ساز فصل تا اینجای کار بوده است. مازیار زارع این تیم را از لیگ آزادگان به لیگ برتر آورد و نتایج آبرومندی گرفت. فصل قبل جای خود را به تارتار داد و او هم بهترین شروع ملوان را رقم زد. آنقدر خوب که حتی با وجود ناکامی‌های دور برگشت، ملوان در جمع شش تیم برتر در پایان فصل ماند. مازیار حالا به خانه برگشته و بعد از پیروزی هفته اول مقابل گل گهر، هفته دوم با دو پنالتی بحث برانگیز مجبور به مساوی با استقلال شد و هفته قبل چادر ملو را ۳-۱ درهم کوبید.
  • در میان سه رقیب قبلی دو تیم چادرملو مشترک است و جالب اینکه هم سپاهان و هم ملوان هر دو ۳-۱ نماینده یزد را شکست دادند.
  • در تاریخچه رقابت دو باشگاه طی نیم قرن، بدون ‌تردید مهم‌ترین اتفاق خاطره از دست رفتن قهرمانی سپاهان به خاطر توقف مقابل ملوان در لیگ ۲۲ است. سپاهان با اقتدار تا هفته‌های پایانی فصل صدرنشین لیگ بود و در نقش جهان در دقیقه ۸۶ گل مساوی را از ملوان مازیار زارع دریافت کرد و در انتهای فصل شاهد قهرمانی پرسپولیس بود.
  • مورایس، برخلاف عرف رایج فوتبال ما هرگز بعد از آن مساوی مقابل ملوان تقصیر را گردن زمین و زمان یا داور و بازیکنان نینداخت و همواره از نمایش خوب تیم و مربی جوان ملوان تقدیر کرده است.
  • فصل قبل در بازی رفت سپاهان میزبان بود و ۳-۲ به ملوان باخت! یعنی دوباره در ورزشگاه نقش جهان تاریخ تکرار شد! پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۲ سپاهان در نقش جهان پذیرای ملوان بود. رامین رضاییان و رضا اسدی دوگل رضا جعفری را در همان نیمه نخست پاسخ دادند اما در دقیقه سوم وقت‌های تلف شده بازی میلاد زکی‌پور به اشتباه دروازه خودی را باز کرد. هیچ کدام از سه گلزن آن روز سپاهان دیگر لباس این تیم را به تن ندارند.
  • فصل قبل مهدی تارتار در مقابل ژوزه مورایس یک بازی را برد و یکی را باخت. مازیار زارع هم در آخرین رویارویی با این مرد پرتغالی او را در خانه‌اش متوقف کرده اما هر دو بازی قبلی ملوان در اصفهان، در نقش جهان بود و حالا در فولادشهر به میدان می‌روند.
  • بازی برگشت فصل قبل در هفته ۲۴ در ورزشگاه قایقران انزلی دوم اردیبهشت امسال برگزار شد. محمدرضا سلیمانی ملوان را پیش انداخت اما سپاهان در نیمه مربیان با دبل مغانلو ورق را برگرداند و هر دو گلزن حالا دیگر لباس دو تیم را به تن ندارند.
  • دو تیم برای حفظ موقعیت خود در صدر جدول به مصاف هم می‌آیند. امید نورافکن ستاره سال‌های اخیر سپاهان به دلیل خدمت سربازی پیراهن ملوان را به تن کرده و بازوبند کاپیتانی این تیم را بر بازو دارد. محمد عمری هم که مورایس هر دو فصل کار در سپاهان او را می‌خواست، ستاره ملوان است و درکنار رضا غندی‌پور -آقای گل فعلی لیگ- بزرگترین خطر برای سپاهان!
  • اگر سیاوش یزدانی در اختیار باشگاه قرار نگرفته و اگر مورایس او را بازی می داد، مقابل یکی از تیم‌های سابقش بازی می‌کرد. یزدانی از استقلال برای گذراندن سربازی به ملوان رفت اما مازیار در لیگ آزادگان حتی او را به تمرین هم راه نداد!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین بازیکن تیم های ایرانی در هفته اول لیگ نخبگان آسیا را شما انتخاب کنید...

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی