نظرسنجی

به نظر شما، در هفته اول لیگ نخبگان آسیا و در دو بازی مقابل الغرافه قطر و الاهلی عربستان، کدام تیم ایرانی بهتر نتیجه می‌گیرد؟
قلعه‌نویی: معذرت که بردیم و کلین‌شیت کردیم!/ این موضوع خیلی‌ها را ناراحت کرده/ قهرمان آسیا باخته و بزرگ‌ترین مربی دنیا با امباپه نتیجه نگرفته!
منبع: تسنیم
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: در ایجاد موقعیت خوب بودیم و به تیرک دروازه هم زدیم اما بابت نیمه دوم باید معذرت‌خواهی بکنم.

امیر قلعه‌نویی پس از پیروزی یک بر صفر ایران مقابل قرقیزستان در نشست خبری اظهار داشت: اگر بخواهم بازی را تفسیر کنم، باید بگویم در نیمه دوم با وجود اینکه گردش توپ‌مان خوب بود، ایجاد موقعیت کردیم و توپ را به تیر دروازه زدیم، اما در کل باید معذرت‌خواهی کنیم. می‌بایست بهتر از این بازی می‌کردیم. البته طبیعی است، بازی‌های نخست است و استرالیا در کشور خودش برابر بحرین شکست خورد. کره جنوبی هم به قول برخی‌ها برابر فلسطین جنگ‌زده مساوی کرد.

یک بر صفر بردیم و کلین‌شیت کردیم اما عذرخواهی می‌کنم

وی افزود: ما با وجود برخی مشکلات و اینکه برخی بازیکنان در شرایط مسابقه نبودند به دلیل اینکه یک بر صفر قرقیزستان را بردیم و حتی کلین‌شیت کردیم، عذرخواهی می‌کنم. تماشاگران ناراضی بودند، اما اگر جای طرفداران استرالیا و کره جنوبی بودند، نمی‌دانم شرایط چطور می‌شد! از بازیکنان توقع داشتم بهتر بازی کنند. نزدیک به چهار پنج بازیکن ما در شرایط خودشان نبودند، اما باز هم ایجاد موقعیت می‌کردیم و تیم حریف فقط یک موقعیت به دست آورد.

امیدوارم در بازی‌های بعدی بهتر باشیم

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان با اشاره به حضور بازیکنان جوان در ترکیب تیم ملی تصریح کرد: بحث جوانی همانی است که می‌گویم. امروز امین حزباوی در ترکیب تیم ملی به میدان رفت و یک اشتباه بچگانه کرد که جا دارد از علیرضا بیرانوند به خاطر روز خوبش تشکر کنم. امیدوارم در بازی‌های بعدی بهتر باشیم.

اگر فوتبال چرا داشت این همه جذاب نبود

قلعه‌نویی در مورد تغییر تاکتیک‌های او برای این بازی و نتیجه ندادن آن گفت: جا دارد از مجموعه ذوب‌آهن، مدیریت این باشگاه و کارخانه ذوب‌آهن تشکر کنم که مثل سرباز وطن تلاش کردند. تعویض‌های‌مان رو به جلو بود و ایجاد موقعیت کردیم و چند توپ زدیم و یک توپ به تیر دروازه خورد. جوانی مثل حزباوی اشتباه کرد و یک موقعیت تک به تک به حریف دادیم. شرایط زمین در حد ملی نبود، اما اعضای مجموعه ذوب‌آهن تلاش‌شان را کردند. فوتبال زمین صاف و مخملی می‌خواهد که بازیکنان بزرگ توانایی‌های‌شان را نشان دهند. در مجموع، فوتبال همین است و چرا ندارد. به قول شما رئال مادرید با حضور امباپه نتیجه نگرفته است. آنجلوتی بزرگ‌ترین مربی دنیاست و تیمش با حضور امباپه نتیجه نگرفته. فوتبال چرا ندارد. قطر دو دوره قهرمان آسیا شده است و در کشور خودش به امارات می‌بازد. اگر قرار بود فوتبال چرا داشته باشد این همه جذابیت و طرفدار نداشت. منچسترسیتی دو فصل پیش قهرمان اروپا شد، اما در مرحله یک چهارم نهایی فصل گذشته به رئال مادرید باخت و حذف شد.

چند بازیکن در شرایط مسابقه نبودند و تعویض‌های ما جواب نداد

وی ادامه داد: یک بخشی از کیفیت بازی شاید به خاطر ارتفاع اصفهان بود و بخش دیگر به شرایط برخی از بازیکنان برمی‌گشت که در شرایط مسابقه نبودند. ازبکستان جلوی کره جنوبی بازی می‌کرد و کره پنالتی خراب کرد و بازی را باخت. اگر ما ۲ بر صفر به رختکن می‌رفتیم شرایط شاید متفاوت بود. با این حال، در نیمه دوم یک توپ به تیر دروازه زدیم. قبول دارم چهار پنج بازیکن در شرایط مسابقه نبودند، اما تعویض‌های‌مان هجومی بود. وینگرها را تغییر دادیم تا به گل دوم برسیم، اما تعویض‌ها جواب نداد و این موضوع را قبول دارم.

روند ما خوب است، شاید ایراد منِ قلعه‌نویی هستم!

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران همچنین با این سوال روبه‌رو شد که اگر با تأکید او مسابقات لیگ برتر در تاریخ ۲۵ مرداد ماه آغاز نمی‌شد، چه بر سر فوتبال ایران می‌آمد، گفت: طبیعی است بازیکن باید در شرایط مسابقه باشد. مسابقه دیکته‌ای است که می‌نویسید و اگر ننویسید غلط پیدا نمی‌شود. اصرار من برای این بازی بود که اگر بازیکنان در شرایط مسابقه نباشند دچار چه مشکلاتی می‌شدیم. با این حال، از بازیکنان تشکر می‌کنم، مهم این است که با تمام وجود بازی می‌کنند. همبستگی و حمیت خیلی‌ها را ناراحت کرده است. از این ناراحت هستند که شاید به گفته امیرحسین صادقی که مدعی است ۲۰ سال کنار تیم ملی بوده است، چنین تیم ملی ندیده است، تیم ملی که بازیکنان اینقدر با هم رفیق هستند. شاید ایراد منِ قلعه‌نویی هستم. از مردم معذرت خواهی می‌کنم، چون هم یک بر صفر بردیم و هم کلین‌شیت کردیم! اینها دستاوردهایی بود که به دست نیاوردیم! ما بازی به بازی بهتر می‌شویم. برخی از بازیکنان جوان به غیر از حزباوی و آریا یوسفی روز خوبی داشتند. بازیکن جوان ما اشتباهی مرتکب شد و شاید اگر حسین کنعانی‌زادگان هم بود این اشتباه را می‌کرد. روند ما خوب است و بازیکنان نظم و انضباط دارند.

قلعه‌نویی با این پرسش از یکی از خبرنگار بانوان روبه‌رو شد که قرقیزستان نیز در همین زمین به میدان رفت و توقع از تیم ملی بالاست، تأکید کرد: شما خودتان فوتبال بازی کرده‌اید؟ فوتبال هجومی را در چه چیزی می‌بینید؟ به تیر زدیم، تک به تک داشتیم و مالکیت توپ نیز در اختیار ما بود. چند ضربه کاشته گرفتیم؟ مگر تک به تک نداشتیم؟ آیا علی قلی‌زاده در سه قدم دروازه توپ را به بالا نزد؟ این سؤال جالب و فنی نبود. وقتی یک تیم ایجاد موقعیت می‌کند، بازی ترکیبی انجام می‌دهد و توپ به تیر می‌زند جزو بازی نبود!؟

بیشتر بخوانید: ویدیو| علی دایی جانشین قلعه‌نویی! / شعار هواداران بعد از پیروزی سخت تیم ملی

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲۰
  • Faramarz IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
    اینجا با قلعه‌نویی باید موافق بود ایراد از خود قلعه‌نویی ست تیم ملی با این مربی ول معطل است او شایستگی مربی بودن را در هیچ تیمی ندارد برای حفظ آبرویش که شده باید از دنیای مربیگری خداحافظی کند .
    • محمدرضا IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
      روز اول انتخاب این آقا گفتم مقصر ایشون نیست مقصر تاج و فدراسیون فوتبال هست که ایشون رو انتخاب کرده حد قلعه‌نویی در حد گل گهر و تیم‌های پائین تر هست
  • مرتضی IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
    جالبه این آقا در هر شرایطی حق بجانب هستش. آقاجون اینکاره نیستی برو تا بیرونت نکردن
    • احسان IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
      الان مردم استرالیا و کره جنوبی چی باید بگن! ایشون یک باخت فقط به قطر داشته تا حالا! فقط یاد گرفتین بیخود ایراد بگیرین
  • امجدیه کاپ IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
    تو خوبی اصن تو بهترینی گروهبان
  • Alim IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
    جناب قلعه نوعی لطفا هر چه سریعتر استعفا بده تمااااام
  • ,حسین سرور CH ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
    مگه مربی دیگری این بازیکن‌های نا آماده را دعوت کرده ؟ کجای دنیا بازیکنی که اصلاً تیم نداره و هیچ جا بازی نمیکنه به تیم ملی دعوت میکنن؟
  • ,,امانی IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
    جناب قلعه نوعی بردباخت مهم نیست خیلی وقتها هست که تیمی اینقدر چشم نواز بازی میکنه که لذت می‌بریم اما میبازه قبول داشته باش که کل تیم حای از یک پاس صحیح وسالم عاجز بودند ونمایشی بازی می‌کردند و گلی هم که زدیم روی اشتباه محرز دروازه بان حریف بود وگرنه اگر تا فردا صبح هم بازی میکردیم نمی‌توانستیم یک‌موقعیت تاکتیکی گل رکی دروازه حریف ایجاد کنیم آنها ۴شوت درچارچوب زدند تیم ما هیچی لژیونرها هرکز برای این بازی ها خودشان را بخطر مصدومیت احتمالی نمیاندازند دفاع که کلا مرخص بود آزمون و طارمی وجهانبخش وقدوس حتی به اندازه بازیکنان لیگ دو هم توانایی نداشتند بهرصورت قبول داشته باش یا بازیکنان به درد خور نیستند یا شنا بلد نیستید تیم را آموزش بدهید
  • و IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
    نمیخوایمت تا ابد
  • ۴۴۴۴ همیشه آبی ۷۷۷۷۷۷۷ IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
    آقای قلعه‌نویی این ره که تو میروی به ترکستان است! هر سیستم و تاکتیک و مهره‌چینی که دلت میخواد و تشخیص میدی توی زمین بذار ولی جان هر کی دوست داری به پست بازی سامان قدوس توی زمین توجه کن امروز که هافبک دفاعی تخصصی داشتیم(نورافکن) دیدیم چقدر تاثیرگذار بود بازی با دو مهاجم نوک و دو وینگر به خودی خود خطرناکه بنابراین گذاشتن دو هافبک دفاعی تخصصی از نون شب واجب تره و امروز دیدیم که با اومدن عزت‌اللهی چقدر موتور تیم روشن شد ضمنا مدافعین کناری نمی‌تونستن نفوذ کنن هافبک‌های کناری یعنی قلی‌زاده و قائدی خیلی جلو بازی میکردند و ارتباطشون با مدافعین کناری در حد صفر بود این بازی نشون داد بازی همزمان قائدی و قلی‌زاده خطرات زیادی داره در هر صورت اگه سیستم ۲-۴-۴ هستش باید دو هافبک در کناره‌ها قرار بگیرند نه دو تا بال تهاجمی که فقط تکروی می‌کنند مثلا جهانبخش و ترابی ضمنا برای یوسفی زود بود فیکس تیم ملی بشه میلاد محمدی هم استاد سانترهای بی‌کیفیته لطفاً کمی هم ابوالفضل جلالی توجه کنین ای کاش چشمی فراموش نمیشد امروز در نفوذ از کناره‌های ۱۸ قدم بسیار ناتوان بودیم سانترها بسیار بی‌کیفیت و عمقی بود نه عرضی
  • متفکر IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
    آمار الهویی از بازی امروز ... بزرگترین سایز استوک مال بازیکنان ایران بود .. سه بار بیشتر از حریف اوت دستی انداختیم . بزرگترین شماره پیراهن مال بازیکن ایران بود .
  • فقط تیم ملی IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    امیرخان بچه ها تا پشت هجده قدم و برخی اوقات پشت شش قدم خوب و هماهنگ بودن اما برنامه مشخصی برای گل زدن نداشتیم در حالیکه هیچ پاسی توی در داده نمیشد اما خوراک این بازی فقط پاس توی در بود بخصوص در نیمه اول
    • شهروز IR ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
      امیر چی ؟ خان ؟ 😂
  • سعیییید IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    چطوره برات جشن قهرمانی بگیریم ژنرال؟؟ دآخه اگه بیرو نبود که الان داشتی در مورد دست های پشت پرده صحبت میکردی! خواهشا استعفا بده برو
  • حمید IR ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    بهترین حرف رو محمد نوری زد که گفت تیم پیشکسوتان هم ازاین گروه به جام جهانی میره حالا قلعه نوعی فکرمی کنه شق القمر کرده تیم درجه سه آسیا روتوایران برده این اگه سال ۷۸که ازآسیا واقیانوسیه یک تیم به جام جهانی می رفت مربی بود چکارمی کرد .۲۹۵۲
  • قهوه ساز دلونگی CH ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    گروهبان باید برود. برانکو باید بیاید. برانکو باید بماند. برانکو باید ما را هم ۷ تایی کند.
  • بی نام IR ۰۱:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    ببخشید که جام ملت‌ها رو با بهانه هات آزمون گرفتی و پیشاپیش ببخشید که صعود از گروه جام جهانی رو هم آزمون میگیری
  • رحیم .جنوب ایران خوزستان IR ۰۳:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    تا دیر نشده یه مربی خارجی که با جایگذین کردن جوانها بجای این بازیکنهای سن بالا کار کنه بیارید.این مربی دانش روز نداره.باریکنها هم انگیزه کافی ندارن.سنش بالاس.
  • ... US ۰۴:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    قلعه عزیز، آخه چقد بهانه؟ وقتی تیمای دیگه خودشون رو انداختن تو چاه، تو هم بنداز. راحت شدی؟ ما بهترین تیم آسیا هستیم، کار نداریم بقیه چکار میکنن، بیخود مقایسه نکن.
  • 6 IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    فرافکنی هاش شروع شد
  • صالح IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    کیروش هم جلو همه تیم ها یک هیچ میبرد ولی اون موقع کسی ایراد نمی گرفت... ولی توصیه میکنم به اقای قلعه نویی که وزن بازیکنای جوانتر رو توی تیم بیشتر کنه...
  • م. سلیمانی US ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    درود دوست من ! برانکو ایوانکوویچ را که دیروز دیدیم! ۷ بر صفر مفتضح شد!
  • رایان IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    این اقا چرا از نتیجه بازیهای دیگه به نفع خودش حرف میزنه.فقط از باختها میگه از برد بقیه تیمها حرف بزن.دقیقا برگشتیم به فوتبال ۲۰سال پیش.تا دیر نشده قلعه نوی اخراج کنید.بازیکنهای سن بالا دعوت نکنید بازیکنی که به فکر ساق پاشه دعوت نکنید چندتا جوان جویای نام دعوت کنید بهتره.یه مربی خارجی درجه۱ بجای قلعه نوی بیارید.
  • سرخ کابوس آبی IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    اون از تیم امید کار گدانش توبودی، اون از بازیهای آسیایی ،باید مردم چشماهاشون را ببندند تا هتریک کنی؟؟؟برو ،زودتر برو،همه ستاره های جهان هم داشته باشی تیم نداری ،چون مربی خوبی برای رده ملی نیستی ،آیا جراحی قلب را میدن به یک تزریقاتچی؟؟؟؟
  • احسان IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    الان مردم استرالیا و کره جنوبی چی باید بگن! ایشون یک باخت فقط به قطر داشته تا حالا! فقط یاد گرفتین بیخود ایراد بگیرین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما، در هفته اول لیگ نخبگان آسیا و در دو بازی مقابل الغرافه قطر و الاهلی عربستان، کدام تیم ایرانی بهتر نتیجه می‌گیرد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی