نظرسنجی

به نظر شما، در هفته اول لیگ نخبگان آسیا و در دو بازی مقابل الغرافه قطر و الاهلی عربستان، کدام تیم ایرانی بهتر نتیجه می‌گیرد؟
پنجشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۴
۰ |
۰
لامین یامال: مقایسه شدن با مسی ناراحتم نمی‌کند!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

لامین یامال، پدیده ۱۷ ساله بارسلونا، تاکید کرده که مقایسه‌ شدنش با لیونل مسی او را آزار نمی‌دهد و مصمم است تا میراثی منحصر به فرد از خود به جا بگذارد.

لامین یامال که در ۱۵ سالگی برای اولین بار به تیم بزرگسالان بارسلونا راه یافت، اکنون در ۱۷ سالگی تبدیل به قهرمان رکوردشکن اروپا شده است. این اعجوبه نوجوان با استعداد بی‌نظیری که دارد توجه کل دنیا را به خود جلب کرده و بسیاری معتقدند که او در آینده نزدیک بارها و بارها توپ طلا را از آن خود خواهد کرد.

همیشه مقایسه‌هایی بین یامال و مسی، که هر دو از آکادمی لاماسیا به تیم اصلی بارسلونا رسیدند، وجود داشته است. با این حال یامال این مقایسه‌ها را پذیرفته و هدفش این است که مسیر خود را ترسیم کند. او پس از قرار گرفتن در لیست ۳۰ نفره نامزدهای توپ طلای ۲۰۲۴ به مجله فرانس فوتبال گفت: «برای من مهم‌ترین چیز این است که میراث خود را بسازم و مسیر حرفه‌ای‌ام را پیش ببرم. در نهایت، مقایسه شدن با مسی آنقدر بزرگ و بااهمیت است که نمی‌شود به آن فکر نکرد. واقعیت این است که اگر شما را با بهترین بازیکن تاریخ مقایسه کنند، یعنی کارهایتان را درست انجام داده‌اید. این موضوع من را آزار نمی‌دهد، اما همیشه سعی می‌کنم خودم باشم.»

یامال با اشاره به الگوهای دیگرش در فوتبال افزود: «زمانی که نیمار در سانتوس بود، و البته مسی... مسی، داوید ویا، پدرو... همه از بارسا بودند. این‌ها اولین کسانی بودند که من را به فوتبال علاقه‌مند کردند. اولین چیزهایی که به یاد دارم همین است که از کودکی با پدر و مادرم در خانه فوتبال تماشا می‌کردیم. بعد از مدرسه به خانه دوستم می‌رفتیم چون او کامپیوتر داشت و فیلم‌های نیمار را تماشا می‌کردیم و تمام بعدازظهر را به دیدن آن‌ها می‌گذراندیم.»

یامال با عملکردهای چشمگیر خود برای بارسلونا، به یکی از ستاره‌های دنیای فوتبال تبدیل شده و در حال دنبال کردن مسیر بزرگان بارسا مانند مسی و نیمار است و در این فصل تاکنون گل‌ها و پاس گل‌های مهمی برای باشگاهش به ثمر رسانده است.

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما، در هفته اول لیگ نخبگان آسیا و در دو بازی مقابل الغرافه قطر و الاهلی عربستان، کدام تیم ایرانی بهتر نتیجه می‌گیرد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی