نظرسنجی

به نظر شما، در هفته اول لیگ نخبگان آسیا و در دو بازی مقابل الغرافه قطر و الاهلی عربستان، کدام تیم ایرانی بهتر نتیجه می‌گیرد؟
ایران و قرقیزستان زیر ذره بین خبرورزشی/ سعید لطفی: به تیم‌هایی که ۱۲ گل می‌زدیم، الان به زور ۲ گل می‌زنیم
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سعید لطفی با حضور در استودیوی خبرورزشی به تحلیل بازی ایران و قرقیزستان پرداخت.

در آستانه بازی امشب ایران مقابل قرقیزستان، سعید لطفی در استودیوی خبرورزشی میهمان امیر عباس واسعی بود.

چکیده حرف های این کارشناس جوان و خبره را بخوانید و ویدیو این برنامه را ببینید؛

بازی با قرقیزستان خیلی بازی سختی نیست که بخواهد ما را به چالش بکشد، مگر این که خودمان بخواهیم حریف را دست کم بگیریم و برای خودمان دردسر درست کنیم.

در گروه ما دو تیم عربی یعنی امارات و قطر حضور دارند، دو تیم از منطقه آسیای میانه هستند یکی همین قرقیزستان و دیگری ازبکستان... درباره کره شمالی هم اصلا چیزی نمی دانم.

تصور می کنم قطر و ازبکستان رقبای اصلی ما هستند، مگر اینکه خودمان برای خودمان دردسر درست کنیم، آن وقت همین قرقیزستان  و امارات و کره شمالی ناشناخته هم مشکل ساز می شوند.

باید به سلیقه کادر فنی احترام گذاشت، این حق را باید به سرمربی تیم ملی داد که نفرات را بر اساس برنامه خودشان انتخاب کنند.

قرقیزستان در حد و اندازه فوتبال ما نیست ولی به هر حال از گروه خودش صعود کرده است. کشورهای آسیای میانه درست مثل شرق آسیا در حال سرمایه‌گذاری روی فوتبال پایه خود هستند و در آینده رقیبان سختی برای ما می‌شوند.

اگر یادتان باشد ما می‌رفتیم با تیم‌های تایلند، ویتنام و تیم‌های شرق آسیا یا همین آسیای میانه بازی می‌کردیم و ۱۰ گل و ۱۲ گل به آنها می‌زدیم اما الان به زور می‌توانیم آنها را با اختلاف دو گل ببریم. آنها سرمایه گذاری کرده اند و ما نه!

با این همه، این بازی می تواند پر گل شود و بچه‌های ما می توانند نتیجه خوبی بگیرند.

انتخاب اصفهان برای برگزاری این بازی معقول بود چون از لحاظ ارتفاع و سطح ارتفاع به تهران نزدیک است اما مسئله اصلی اینجاست که ما چرا نباید در تهران ۱۰ استادیوم داشته باشیم.

به نظرم ورزشگاه فولاد شهر پر از تماشاگر می شود. ما باید کم ریسک و تهاجمی بازی کنیم.

پنج روز دیگر باید با امارات بازی کنیم، تیمی که فانتزی بازی می کند و ما می‌توانیم با بازی فیزیکی آنها را شکست بدهیم. مساله اصلی این است که حریفان را دست کم نگیریم و در عین حال بزرگنمایی هم نکنیم، به آنها احترام بگذاریم اما شرایطی هم نباشد که از آنها غول بسازیم.

همچنین همکارمان امیر عباس واسعی یک گفتگوی صمیمانه و خودمانی هم با سعید لطفی انجام داده که هفته آینده تقدیم شما خوبان می‌شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • ت783 IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
    قلعه باید برود. قرقیزستان رو نمیبره امارات رو هم نمیتونه ببره تا کار تیم ملی سخت نشده عوضش کنید
  • Nova FR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
    آقای قلعه نویی اگر تمام کننده ای مثل طارمی نداشتی می خواستی چه کار کنی ؟ هیچ کدام از تعویض ها به روند رشد تیمی کمک نکرد. عزت الهی مثل همیشه پر از خطا و ایستایی بود. جهانبخش همچنلن درگیر عدم تمرکز است. عملکرد دفاعی تیمی در فاز دفاع همچنان غیر قابل دفاع است. تیمی که به یک حریف ساده موقعیت شوت زدن های خطرناک می دهد ، آماتوری عمل می کند. این خط دفاع توجیه نیست. قرقیزستان اگر چه از لحاظ رنکینگ و کیفیت از سطح تیم ما خیلی پایین تر بود اما هشیار و پرتلاش بود. برای تیم های با کیفیت تر چه خواهی کرد ؟ تعویضها هیچ کدام به تیم کمک نکرد. ایستایی عزت الهی و خطا کردنهای او قابل تامل است. این تیم هنوز خیلی کار دارد تا به سطح قابل قبول برسد. شانس آوردیم که بیرانورد روز خوبی داشت وگرنه تساوی در پیش روی ما بود‌.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما، در هفته اول لیگ نخبگان آسیا و در دو بازی مقابل الغرافه قطر و الاهلی عربستان، کدام تیم ایرانی بهتر نتیجه می‌گیرد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی