ساروی می‌تواند مثل حسن یزدانی و حمید سوریان شود/ می‌گفتند افتخارات کشتی فرنگی در المپیک لندن دیگر تکرار نمی‌شود
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

قهرمان اسبق المپیک قاطعانه معتقد است محمد هادی ساروی می‌تواند مانند حمید سوریان و حسن یزدانی به یک افتخار آفرین فراموش نشدنی در کشتی ایران تبدیل شود.

قاسم رضایی یکی از ستاره‌های بی بدیل کشتی فرنگی ایران در پیکارهای جهانی و المپیک است. استان مازندران به عنوان یکی از معتبرترین قطبهای مطرح کشتی دنیا محسوب شده و اکنون شهر آمل نیز باتوجه به داشتن قهرمانان نامدار و پرافتخاری مثل قاسم رضایی، محمدهادی ساروی، امیرحسین زارع و .... به یکی از شهرهای موفق و سربلند در پرورش قهرمانان جهان و المپیک مطرح است. دارنده مدال طلای المپیک 2012 لندن، برنز المپیک 2016 ریو، مدال نقره جهان 2015 لاس وگاس، دو مدال برنز قهرمانی جهان 2007 باکو و 2014 تاشکند در کنار مدالهای طلا، نقره و برنز آسیا، جوانان جهان و ...... او را یک مرد پرافتخار و مورد وثوق جامعه کشتی ساخته است. بعد از نتایج درخشان فرنگی کاران کشورمان در المپیک 2024 پاریس، به گپ و گفت با قاسم رضایی قهرمان المپیک و جهان که پیش از این و در فینال المپیک 2012 موفق به غلبه بر آرتور الکسانیان شده بود، نشستیم:

  • المپیک حکایتش با همه رویدادهای ورزشی دنیا متفاوت است. نه تنها محل رقابت ورزشکاران و قهرمانان با یکدیگر است، بلکه محل رقابت و نمایش کشورها و دولتها به عنوان محلی برای نمایش توسعه گری و پیشرفتهای متعدد در زمینه های اجتماعی، ورزشی، فرهنگی و .... ملل مختلف نیز محسوب می شود
  • کشتی همیشه سردمدار و امید اول کاروان ورزش ایران در المپیک بوده و بار کسب افتخار در المپیک ها را بر دوش کشیده است. البته وزنه برداری و تکواندو نیز در این راه سخت و دشوار افتخارات ارزشمندی به دست آورده‌اند. به خصوص در المپیک امسال که کشتی و تکواندو نشان دادند با مدیریت و هدایت دو قهرمان المپیک و جهان که کاملاً با همه چم و خم ورزش قهرمانی آشنایی داشته و با 15 – 10 سال حضور در اردوها و مسابقات مهم جهان و المپیک و با شناخت کامل از شرایط، وضعیت و نیازهای قهرمانان در نزدیک مسابقه و داخل مسابقه، ملزومات را برای ملی‌پوشان شان فراهم کردند و به نتایج عالی و غرورانگیز رسیدند. علیرضا دبیر و هادی ساعی نشان دادند به قهرمانان و ورزشکاران توانمندی که قابلیت هدایت و مدیریتِ ورزشی که در آن تخصص، تبحر و افتخارات مهم و معتبر بین‌المللی دارند، باید اعتماد کنیم تا به نتایجی که استحقاق و توانایی رسیدن به آنها را داریم، برسیم. حالا که دبیر و ساعی در المپیک پاریس به این نتایج عالی رسیده‌اند باید از آنها حمایت بیشتر و بهتر شود تا این راه ادامه یابد و در رشته‌های دیگر به همین سبک و سیاق عمل شود. خوشبختانه شنیدم در دو ومیدانی نیز کار را به احسان حدادی قهرمان نامدار این ورزش سپرده‌اند. در ورزشهای گروهی و تیمی نیز می‌توان همین راه را ادامه داد، تا در المپیکها فقط از یکی دو رشته توقع و انتظار کسب مدال نداشته باشیم و در 6 – 5 روز مانده به پایان المپیک، چشم انتظار شروع مسابقات و کسب مدال کشتی، تکواندو و وزنه‌برداری نباشیم.
  • در سالیان گذشته، همیشه تک ستاره‌ها برای تیم ملی کسب افتخار می کردند و کشتی‌گیرانی مثل حسن رنگرز می‌درخشیدند و بعد از یکی دو دهه موفق به کسب مدال جهانی می‌شدند یا در سایر میادین هم بقیه بچه‌ها مثل پرویز زیدوند، مسعود هاشم‌زاده و ..... در سالهای قبل‌تر از آن هم ستاره‌هایی مثل سیم خواه و پازاج و ..... برای کشتی فرنگی به صورت مقطعی افتخاراتی برای کشتی فرنگی ما کسب می‌کردند.
  • بعد از افتخارات تاریخی کشتی فرنگی کشورمان در المپیک لندن، بعضی‌ها می‌گفتند دیگر این افتخارات تکرار نمی‌شود ولی دیدیم که شد. باید از محمد بنا تقدیر و تشکر کنیم که این تابوی ناکامی و عدم خودباوری را شکست و شرایط را به گونه‌ای برای فرنگی‌کاران ما ترسیم و تفهیم کرد که می توانیم نامدارترین حریفان و رقیبان را شکست دهیم و از سد آنها عبور کنیم و صاحب مدال طلای المپیک شویم. قطعاً و بدون شک این خودباوری همچنان برای کشتی ما راهگشا و چاره ساز است که مربیانی مثل حسن رنگرز به خوبی آن را ادامه داده و از آن استفاده کردند.
  • خوشبختانه کشتی ما هم کشتی‌گیران توانمند و شایسته دارد و هم مربیان فهیم، کاربلد و ارزشمندی مثل حسن رنگرز یا حمید باوفا و ...... خیلی‌های دیگر دارد که علاقمندان کشتی را به آینده دلگرم و امیدوار می‌سازد. وقتی حمید باوفا می‌تواند هر سال جوانان ما را قهرمان جهان کند، این مایه افتخار، غرور و خودباوری ماست. حسن رنگرز که الگوی ورزشی من در ابتدای راه قهرمانی بود، نشان داد در عرصه مربیگری نیز بسیار توانمند، کاربلد و متبحر است. برای کسب موفقیت باید همه چیز را به درستی مثل یک پازل کنار هم قرار داد. رنگرز به خوبی ا ین چینش را انجام داد و با استفاده درست از همکاران فنی و مربیان جوانی نظیر طالب نعمت‌پور، مجید رمضانی، فرزاد ایمانعلی زاده و مرد باتجربه‌ای نظیر حسن حسین زاده، همچنین مربی کاربلد بدنسازی، روانشناس ورزشی و ..... همه را به خوبی هدایت و مدیریت کرد، تا به یکی از بهترین نتایج تاریخ کشتی فرنگی ما دست یافته و 3 فینالیست در المپیک داشته باشیم و دو طلا و یک نقره بگیریم.
  • محمدهادی ساروی  نسبت به المپیک قبلی که از 87 به 97 کیلو آمد، با شیب ملایم و رو به جلو، خیلی عالی پیشرفت کرد. هم در خاک و هم در سرپا عالی کار کرد و نشان داد که راه غلبه و پیروزی مقابل آرتور الکسانیان  که یک قهرمان به معنای واقعی ششدانگ است را می‌داند و از این دانسته، اطلاعات و توانمندی خود به شایستگی بهره برد و بر این قهرمان نامدار جهان  والمپیک پیروز شد. حالا توقع و انتظار مردم از ساروی خیلی بیشتر از قبل شده و امیدوارم که کاپیتان تیم ملی ما با شایستگی و تداوم و اقتدار بتواند با تلاش بیشتر، سالهای سال مثل حسن یزدانی، حمید سوریان، امید نوروزی و .... برای کشتی ایران مدال و افتخار کسب کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۳
  • عابس ابن ابی شبیب شاکری IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
    هیچکس شبیه کامران قاسم پور نمیشه اینو تو کلتون فرو کنید
  • خلیل غلامی دشتکی IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
    این افتخار حاصل تلاش همه است ولی نقش حسن آقای رنگرز از همه پر رنگتر است ولی کمتر بهش مرداخته میشه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی