نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال ایران و النصر عربستان را پیش بینی کنید...
به بهانه نمایش خیره کننده سوپراستارهای بسکتبال در المپیک پاریس/ خشت اول گر نهد معمار راست!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

بسکتبال زنان و مردان آمریکا بزرگترین پیروزی دور اول بازی‌های المپیک تا این لحظه را با ۲۶ امتیاز اختلاف به ثبت رساندند

به گزارش خبرورزشی، بازی‌های بسکتبال المپیک ۲۰۲۴ پاریس در حال برگزاری است و بزرگترین پیروزی را چه در بسکتبال زنان و چه مردان، آمریکا به ثبت رسانده است.

تیم بسکتبال زنان آمریکا ۱۰۲ به ۷۶ ژاپن را برد و بسکتبال مردان آمریکا ۱۱۰ به ۸۴ صربستان را شکست داد. نکته جالب اینکه هم تیم زنان و هم مردان اختلاف امتیاز ۲۶ را به ثبت رسانده اند و این بیشترین اختلاف امتیاز تا اینجای بازی‌های المپیک است.

به همین بهانه بد نیست نگاهی دوباره بیاندازیم به تصویر پیش از دیدار بسکتبال دختران زیر ۱۶ سال آمریکا و ال سالوادور که در ۱۷ ژوئن ۲۰۱۹ برگزار شد و آمریکا این بازی را با حساب ۱۱۴ بر ۱۹ پیروز شد.

از کفش‌های با کیفیت و یک شکل تیم آمریکا که بگذریم، اختلاف قد دو تیم بیشترین توجه را به خود جلب می‌کند.

این نشان از استعدادیابی حساب شده آمریکا در ورزش دارد. از پیدا کردن افرادی با ژنتیک مناسب هر ورزش بگیرید تا مراقبت از آنها با تمرینات مرتبط، تغذیه مناسب و برنامه ریزی درست برای حرکت به سمت اوج دوران ورزش که در دهه سوم زندگی هر ورزشکاری است.

نمونه‌هایی انگشت شمار و مشابه این را چند برهه در کشورمان تجربه کرده ایم. مثلا دوران طلایی والیبال که با استعدادیابی زنده یاد یزدانی خرم رقم خورد اما متاسفانه کمتر شاهد تکرار آن بودیم. اتفاقی که با این حجم استعداد در کشور بی شک می‌تواند تکرار شود و رشته‌هایی که پتانسیل دارد را به اوج برساند.

به بهانه نمایش خیره کننده سوپراستارهای بسکتبال در المپیک پاریس/ خشت اول گر نهد معمار راست!

حسرتی که در نگاه دختران اهل السالوادور به وضوح دیده می‌شود، فقط بابت کفش‌های یکدست و تیپ امروزی آمریکایی‌ها نیست. قد و قامت بلند آمریکایی‌ها نشان می‌دهد آنها از همان ابتدا بلند قامت‌ها را برای بسکتبال گزینش کرده اند و طبیعی است سالیان سال نان همین گزینش درست را خورده اند و می‌خورند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال ایران و النصر عربستان را پیش بینی کنید...

پربازدید امروز

آخرین خبرها

بازرگانی