نظرسنجی

بازگشت ریکاردو ساپینتو به استقلال را در شرایط فعلی چگونه ارزیابی می کنید؟
اکبر محمدی: گروهی در مس کرمان نمی‌گذارند کسی به جز خودشان مربیگری کند/ نهادهای نظارتی به شرکت‌های صنعتی ورود کنند +ویدیو
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

اکبر محمدی سرمربی فصل گذشته مس کرمان در گفت و گو با خبرورزشی از فساد در کرمان و افراد سهم خواه در باشگاه مس کرمان گفت.

اکبر محمدی سرمربی فصل گذشته تیم مس کرمان که با این تیم نتایج قابل قبولی کسب کرد مقابل دوربین خبرورزشی به سوالات خبرنگار ما پاسخ داد.

آقای محمدی وضعیتتان با مس کرمان به کجا رسید؟ نتایج خوبی هم با این تیم گرفتید.

سعی کردم در این مدت مصاحبه ای نکنم و ترجیح می‌دهم مجموعه ای که با آن کار می‌کنم را به حاشیه نبرم ولی متاسفانه این حاشیه را آدم‌های سهم خواه و باج گیر برای من به وجود آوردند و با توجه به نتایجی که گرفتیم باید از کادر فنی تیممان تشکر کنم. از وحید فاضلی عزیز که الان یکی از با دانش ترین مربیان فوتبال ایران است و حقش خیلی بیشتر از این‌هاست.

ما با تلاش بازیکنانمان در ۳۰ هفته ای که در کرمان بازی کردیم، به زعم تمام کارشناسان بهترین نتایج را گرفتیم و تیم شانزدهم جدول که در حال سقوط بود را تا ششم ارتقا دادیم که این یک رکورد بود، چه در سطح لیگ یک، چه در سطح لیگ برتر و طی ۳۰ هفته فقط یک باخت در خانه داشتیم. مس پیش از ما ۴ باخت داشت که سه تای آن داخل خانه بود. ما بهترین خط دفاعی لیگ را داشتیم و حتی توانستیم ۲۰ میلیارد در نیم فصل کاهش بودجه و صرفه جویی داشته باشیم، توانستیم یک تیم با شخصیت بسازیم اما متاسفانه یک تعداد آدم سهم خواه و باج گیر که در رسانه‌ها ابزار و در باشگاه اهرم‌هایی داشتند و مس را سهم خودشان می‌دانند.(مانع کار ما شدند) من الان می‌گویم هر کسی در کرمان مسئولیت فنی بگیرد کارش بسیار سخت است.

مس کرمان طی ۱۰ سال گذشته فقط یک بار توانسته به لیگ برتر صعود کند و بعد از همان یک بار هم به سرعت سقوط کرد به لیگ یک، باید آسیب شناسی شود که چرا این اتفاق برای مس می‌افتد و چرا فقط یک گروه هستند که باید در کرمان کار کنند. متاسفانه با سرمایه گذاری بسیار زیادی که شرکت ملی مس در تیم‌های حوزه خودش دارد به ویژه کرمان، تعدادی آدم سفره ای برایشان پهن شده و آنجا را حق خودشان می‌دانند و برای هرکسی که انجا بخواهد مربی باشد حاشیه‌هایی ایجاد می‌کنند.

من فکر می‌کنم مسئولین شرکت مس و استان باید با یک فکر ویژه باشگاه مس کرمان را زیر ذره بین ببرند، این آدم‌ها همه ساله افرادی که در مس کار می‌کنند را دچار حاشیه می‌کنند. من در ۲۰ سال مربیگری انقدر سختی ندیده بودم. البته ماموریتی بود که شرکت مس به من واگذار کرده بود تا این تیم را از شرایط بحرانی خارج کنم و خوشحالم که این تیم در شرایط خوبی تحویل داده شد. امیدوارم تیم مس بتواند امسال به لیگ برتر صعود کند. رتبه ششم رتبه ای بود که کمتر کسی فکرش را می‌کرد که بعد از ۷ هفته و ۴ باخت که سه تای آن خانگی بود به دست بیاید. ما اگر از طرف مدیریت حمایت می‌شدیم، مدیری که کمتر به فوتبال خود توجه کرد و تمام تمرکزش روی حواشی بود می‌توانستیم نتایج بهتری بگیریم و حتی به لیگ برتر صعود کنیم که متاسفانه این حمایت از مدیریت و از شهر صورت نگرفت. (در کنار مدیریت) هواداران سهم خواهی که همه جوره در کادرفنی دخالت می‌کردند (نیز دلیلی شدند) برای اینکه ما نتوانیم نتایج دلخواهمان را کسب کنیم.

به نظر شما فساد در فوتبال کرمان ربطی به این اتفاقات دارد؟

قطعا، با توجه به سرمایه گذاری که شرکت مس در فوتبال انجام داده افرادی هستند که بدون نظارت این پول‌ها هزینه می‌کنند. افراد فاسدی که خود داعیه فساد ستیزی دارند و با آبروی افرادی که کارنامه مشخصی دارند و آبروی خود را قطره قطره جمع کرده اند، بازی می‌کنند. باید با مستندات فساد را پیگیری کنید. هرکسی هم که فسادی در فوتبال انجام داده باید با او برخورد شود و هرکسی که رفتار فساد آلود انجام داده باید پاسخگو باشد. من فکر می‌کنم باشگاه‌های صنعتی جای خوبی هستند که نهادهای نظارتی باید به آن‌ها توجه کنند.

وضعیت لیگ یک را چطور می‌بینید با توجه به اینکه چند تیم تهرانی هم به لیگ یک اضافه شده است؟

من فکر می‌کنم ۱۸ تیم برای لیگ یک زیاد است. با توجه به مشکلاتی که خودم از نزدیک دیدم. بعضی از تیم‌ها استاندارد حضور در لیگ یک را ندارند، مانند امکاناتی که باید یک شهر داشته باشد، مثل فرودگاه، هتل، وضعیت حمل و نقل و...

با توجه به اینکه نظارت کمتری روی لیگ وجود دارد هر طوری که می‌خواهند با لیگ یک برخورد می‌کنند و هر طور که مسئولین فدراسیون اراده کردند مسابقات را سازماندهی می‌کنند.

من فکر می‌کنم استاندارد برگزاری مسابقات در لیگ یک باید بالاتر برود. نکته امیدوار کننده افزایش تیم‌های تهرانی است، البته بازیکنان تهرانی در تیم‌های شهرستانی پخش هستند و حضور تیم‌های تهرانی به تمرکز این بازیکنان کمک می‌کند. من فکر می‌کنم اگر قرار است تیم‌های تهرانی بیایند باید امکانات سخت افزاری بیشتر شود، ما در تهران ورزشگاه کم داریم. الان برای لیگ برترمان نیز این فقدان وجود دارد.

امسال در لیگ یک یا لیگ برتر حضور دارید؟

الان که با شما صحبت می‌کنم با توجه به پیشنهاداتی که داشتم آمادگی ندارم، سعی می‌کنم بعد از فصل پرفشاری که داشتم و جلسات دادگاهی که داشتم استراحت کنم، به کسانی که تهمت ناروا به من زدند همین جا اعلام می‌کنم تا پایان این پرونده‌ها می‌روم از برنامه‌های تلویزیونی که تهمت زدند تا نفراتی که باعث این حاشیه شدند و با توجه به فشاری که به من وارد شده ترجیح می‌دهم چند وقتی استراحت کنم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • مس بزرگ IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۰
    مس کرمان باشگاه بزرگ و استانداردی هستش و باید عزت و عظمتش حفظ شود و هر مربی افتخار میکنه که در این باشگاه بزرگ کار کنه. اکبر محمدی مربی با اخلاق و شایسته ایس امیدوارم سلامت و تندرست باشه.
  • م IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۰
    با شما موافقم.متاسفانه کسانی هستند که الان هم دوباره حرفشون هست بیان مربی بشن.خداوکیلی تین فوتبال مس کرمان منحل کنید، پول خرج ورزشهای دیگه بکنید
  • حامی مس DE ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۲
    این مرد با شخصیت و صبور ،اولین و تنها کسی بود که بااستقامت و کسب نتیجه ی بی نظیر سیلی سختی به حاشیه سازان مس کرمان داد. واقعاً دمش گرم
  • حامی مس DE ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۲
    این مرد با شخصیت و صبور ،اولین و تنها کسی بود که بااستقامت و کسب نتیجه ی بی نظیر سیلی سختی به حاشیه سازان مس کرمان داد. واقعاً دمش گرم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بازگشت ریکاردو ساپینتو به استقلال را در شرایط فعلی چگونه ارزیابی می کنید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی