نظرسنجی

در شرایط فعلی، نسخه شفابخش برای نجات استقلال چیست؟
در روزنامه امروز خبرورزشی بخوانید؛ هر بازیکنی از پرسپولیس برود پشیمان خواهد شد/ خداحافظی استقلال و نکونام با فوتبال دفاعی!
زمان مطالعه: ۸ دقیقه

در شماره امروز روزنامه خبرورزشی مطالب متنوعی منتشر شده که بخش‌هایی از آن را با هم مرور می‌کنیم.

شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ در شماره ۷۷۳۱ اروزنامه خبرورزشی، می توانید این مطالب را بخوانید:

دست نکونام باز شد؛ خداحافظی استقلال با بازی دفاعی

در تحلیل فنی بازی استقلال می خوانید: «تیم استقلال در اولین بازی دوستانه خود ۵ گل به تیم صالحین زد. چنین نتیجه ای در این بازی قابل پیش بینی بود و نمی شود به خاطر این نتیجه استقلال را مدح و ستایش کرد اما ترکیب و هم چنین نتیجه به دست آمده نشان می دهد که باید با فوتبال دفاعی استقلال در فصل پیش رو خداحافظی کرد.

استقلال فصل گذشته با ۳ دفاع بازی می کرد و ارایه بازی دفاعی از استقلال محتمل بود. به این خاطر که در فوتبال باشگاهی ایران تیم ها ۲-۳-۵ بازی می کنند، در حالی که این سیستم در فوتبال روز دنیا ۲-۵-۳ است. در ایران وینگ بک ها روی عرض سه مدافع میانی بازی می کنند در حالی که در فوتبال روز دنیا دو وینگ بک روی عرض سه هافبک میانه میدان بازی می کنند.

فصل گذشته جواد نکونام به درستی گفت استقلال به دلیل نداشتن وینگر مجبور است با ۳ دفاع بازی کند اما این فصل دست استقلال در فاز تهاجمی باز است و همان طور که اشاره شد جواد نکونام در اولین بازی دوستانه تیمش را با سیستم ۴ دفاعه روانه میدان کرد و تیمش ۵ گل زد...»

محسن گروسی: استقلال با یک هافبک بازی ساز تکمیل می‌شود

محسن گروسی بازیکن اسبق تیم استقلال در گفتگو با خبر ورزشی، درباره همه چیز صحبت کرد...

  • طبیعتاً نمی‌توانید تیم صالحین را با تیم استقلال مقایسه کنید اما به هر حال همین که تیم استقلال توانست با یک برد پرگل نتیجه را به سود خودش تمام کند اتفاق خوب و مثبتی به نظر می‌رسد.
  • استقلال باید تا می‌تواند در حد فاصل باقیمانده تا شروع مسابقات لیگ برتر فصل آینده که اتفاقاً زمان زیادی هم تا آن موقع نمانده باز هم بازی تدارکاتی داشته باشد.
  • واقعا از شنیدن خبر بازگشت یامگا خوشحال شدم. این فوتبالیست فرانسوی در طول مدت زمانی که به استقلال آمده همیشه مثبت بوده و چه به لحاظ فنی و چه به لحاظ اخلاقی هیچ مشکلی برای استقلال به وجود نیاورده است بلکه خیلی از مشکلات استقلال را از سر راه این تیم برداشته...
  • خوشحالم که یامگا توانسته دوباره به زمین برگردد و فوتبالش را از سر بگیرد البته باید این را هم تاکید کنیم که قبل از اینکه ما دوست داشته باشیم او بتواند فوتبال بازی کند همه نگران بودیم که مبادا سلامتی‌اش را به دست نیاورد.
  • با حضور یامگاه ما می‌توانیم از وجود او همزمان در کنار رامین رضاییان استفاده کنیم یا او عقب بایستد و رامین جلو و یا برعکس رامین عقب باشد و کوین یامگا که خصوصیات نفوذی و چارچوب شناسی خوبی هم دارد در جلو به او کمک کند تا در جناح راستی شرایط فوق العاده خوبی برای استقلال به وجود بیاید.
  • فکر می‌کنم تا اینجا در نقل و انتقالات بد کار نکرده ایم. فقط یک هافبک بازی ساز کم داریم که پشت سر مهاجمان به آنها توپ برساند.
  • ماشاریپوف بازیکن تخصصی این پست نیست. استقلال بازیکنی می‌خواهد که ذاتاً بازی‌ساز باشد کسی باشد که تواند در موقعیت‌های مطلوب حتی چند قدم جلوتر از بازیکنی که در موقعیت گلزنی قرار دارد را حدس بزند و توپ را چند متر جلوتر از او برایش بفرستد. فوتبالیستی مثل محرم نوید کیا یا مجتبی جباری.

سهم ما از فوتبال المپیک

آرش محمدی خبرنگار اعزامی خبرورزشی به پاریس در حرف آخر نوشت: «دیروز فوتبال المپیک شروع شد و ازبکستان با اورونوف به مصاف اسپانیا رفت. سهم ما هم طبق روال عادی نیم‌قرن اخیر فقط «تماشا» بود. در این مورد هر چه بنویسیم، تکراری است اما واقعاً فوتبال ازبکستان چه دارد که ما نداریم؟ استعداد بیشتر دارد؟ امکانات خیلی خاص دارد؟ علاوه بر ازبک‌ها، کره‌جنوبی، ژاپن و عراق هم در المپیک حضور دارند و کشوری مثل عراق همواره در سطح پایه‌ها بهتر از ماست و حتی سابقه عنوان چهارمی المپیک را هم دارد. دیروز در پاریس تمام هواداران ازبکستان با شور و شوق خاصی بازی تیم‌شان مقابل غول بزرگ فوتبال جهان یعنی اسپانیا را تماشا کرده و به فوتبالیست‌های جوان خود از جمله اورونوف افتخار می‌کردند...»

سرمربی اسپانیایی چگونه به همکاری با سیدجلال رضایت داد؟

در صفحه پرسپولیس می خوانید: «خوان کارلوس گاریدو پس از چند جلسه صحبت با رضا درویش و حسین بادامکی بالاخره به همکاری با سیدجلال حسینی رضایت داد. پیش از این شنیده می شد، سرمربی اسپانیایی که شناختی از سیدجلال حسینی ندارد هنوز به همکاری با این دستیار ایرانی، رضایت نداده و زمان بیشتری خواسته است.

صحبت ها و توضیحات مدیرعامل و معاون ورزشی باشگاه پرسپولیس بالاخره خوان کارلوس گاریدو را راضی به انتخاب سیدجلال کرد..»

عباس آقایی: هر بازیکنی از پرسپولیس جدا شود، پشیمان خواهد شد!

عباس آقایی یکی از ستاره های پرسپولیس در لیگ هفتم و دوران سرمربیگری افشین قطبی در گفتگوی اختصاصی با خبرورزشی از اتفاقات این تیم گفت:

وقتی لیگ هفتم تمام شد به دفتر آقای حبیب کاشانی رفتم تا قراردادم را تمدید کنم. یک لیستی را به من نشان دادند که آقای قطبی گفته بود من این بازیکنان را برای فصل بعد نمی‌خواهم و اگر باشم، این‌ها باید بروند. در آن لیست نام من، علی نیکبخت، شیث، حسن رودباریان و محمد نصرتی بود که به جز من، همه نفرات آن لیست از ارکان اصلی قهرمانی بودند. نکته جالب اینکه آقای قطبی لیست داده و رفته بود و مشخص نبود که باشد یا خیر. بعد از اینکه ایشان برگشتند، من جدا شدم؛ اگر می‌ماندم چالش بدی بین من و ایشان ایجاد می‌شد.

زمانی که آقای قطبی به فوتبال ایران آمد، من ده سال بود که بازی می‌کردم. ایشان آمدند و سه، چهار روز بعد هم بازی‌ها شروع شد و از بخت بد ما، زمانی که گل می‌زدیم حمید خان استیلی کنار خط بود و ما او را بغل می‌کردیم. همین موضوع باعث شد رسانه‌ها به شایعاتی دامن بزنند و حتی اسم من را هم جزو یک عده بازیکن دیگر آوردند.

به هر حال هر بازیکنی از پرسپولیس جدا شود حتما پشیمان خواهد شد.

شرایط بیرانوند، ترابی یا اسماعیلی فر را نمی دانم اما جدا شدن از تیم بزرگ و پرطرفدار بسیار سخت خواهد بود. امیدوارم پرسپولیس بتواند نفرات جایگزین خوبی برای این بازیکنان پیدا کند و باز هم به سوی قهرمانی پیش برود.

پرسپولیس یک تیم پرستاره و بازیکن تأثیرگذار بود با این وجود اوستون اورونوف با گل ها و نمایش تحسین برانگیز خودش نقش بسیار مهمی در قهرمانی پرسپولیس داشت.

المپیک در تقویم فیفا نیست و پرسپولیس در واقع به ستاره ازبک لطف کرد که اجازه داد تیم کشورش را در المپیک پاریس همراهی کند. او یک فصل فشرده را پشت سر گذاشته و پس از اتمام لیگ بیست و سوم هنوز فرصت ریکاوری و استراحت پیدا نکرده است. با توجه به اینکه بازیکن مهمی برای پرسپولیس محسوب می شود امیدوارم مصدوم نشود و بتواند به تیم برای دفاع از عنوان قهرمانی کمک کند.

۴ بازیکن فیکس و اصلی پرسپولیس رفته اند اما باید مسابقات شروع شود تا راحت تر بتوان نظر داد. پرسپولیس فرشاد احمدزاده، علی علیپور، ایوب العملود و ... را خریده و من باور دارم که این پرسپولیس مدعی اول قهرمانی خواهد بود.

  جا دارد درگذشت زنده یاد سعید راد را تسلیت عرض کنم. آن مرحوم یک پرسپولیسی متعصب بود که سال ها تمامی بازی های پرسپولیس را از نزدیک به تماشا می نشست. خیلی ناراحت شدم وقتی فهمیدم آقا سعید این اواخر عمر را در آسایشگاه سالمندان زندگی کرده و این خیلی دردناک است.

ناصرمحمدخانی: پرسپولیس گلر با تجربه ملی می خواهد، ریسک نکنید! 

ناصرمحمدخانی ستاره سابق پرسپولیس در گفتگو با خبرورزشی گفت:

درگذشت سعید راد هنرپیشه برجسته سینمای ایران را که قدیمی ترین هنرپیشه پرسپولیسی بود، به خانواده آن مرحوم و همه پرسپولیسی ها تسلیت عرض می کنم. خداوند روح آقا سعید را قرین رحمت کند.

باید نیمه پُر لیوان را هم دید. پرسپولیس با توجه به قرعه جدید در شروع مسابقات و هفته اول میزبان است که اهمیت زیادی دارد. در هفته اول تیم ها جا نیفتاده اند و همین موضوع می تواند روی عملکرد تیم ها و بازیکنان تأثیرگذار باشد.

از طرفی دیگر پرسپولیس در هفته سی ام میزبان خواهد بود. فراموش نکنید فصل گذشته که سرنوشت قهرمانی به هفته آخر کشیده شد، تیم پرسپولیس به لطف تماشاگران پُرشور خود توانست موفق ظاهر شود و با گل دقیقه ۸۶ گئورگی گولسیانی به عنوان قهرمانی برسد.

برای تیمی که می خواهد قهرمان شود، قرعه نباید تأثیری داشته باشد. لیگ برتر یک تورنمنت طولانی و ۳۰ هفته ای است که شما در طول فصل باید با همه بازی کنید.

من خودم همیشه از یحیی گل محمدی حمایت کردم چون معتقدم او مربی فوق العاده ای است. انصافا هم زحمات زیادی برای پرسپولیس کشید و حتی درقهرمانی فصل گذشته هم نقش ویژه ای داشت. شما دیدید یحیی با سکوت خود از تیم حمایت کرد.

تراکتور، سپاهان و استقلال به نظر می رسد نقل و انتقالات بهتری داشته اند. پرسپولیس هم چند بازیکن خوب از جمله علی علیپور و فرشاد احمدزاده را خرید اما به نظرم اشتباه یا بدشانسی پرسپولیس از دست دادن ۴ بازیکن کلیدی و تأثیرگذار بود.

اگر بیرانوند، اسماعیلی فر، ترابی یا عبدالکریم حسن جدا نمی شدند پرسپولیس با همین خریدها هم بهترین تیم فصل نقل و انتقالات می توانست باشد اما حالا با جدایی این بازیکنان کار برای خوان کارلوس گاریدو بسیار سخت و دشوار خواهد بود.

بیرانوند یا ترابی سال هاست در پرسپولیس بازی می کنند و با شرایط این تیم هماهنگ و آشنا شده اند. نفرات جدید ممکن است کار سختی داشته باشند.

من موافق جدایی حسن نبوده و نیستم اما بازیکنی که نمی خواهد بماند را به زور نمی توان نگه داشت. به قول علی آقا پروین او دلش نبود بماند و باید هم می رفت. اگر می ماند یا مصدوم می شد یا حاشیه درست می شد یا اینکه کارآیی گذشته را نداشت.

با حضور علیرضا بیرانوند در این سال ها خیال پرسپولیس از درون دروازه راحت شده بود اما حالا پیدا کردن گلر مناسب سخت است. به نظر من این خرید باید با وسواس انجام شود چون جای ریسک ندارد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • صمد IR ۰۵:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۷
    پرسپولیس میتونه به سپاهان پیشنهاد معاوضه سعید صادقی باپیام نیازمند رابدهد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

در شرایط فعلی، نسخه شفابخش برای نجات استقلال چیست؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی