نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال ایران و النصر عربستان را پیش بینی کنید...
زلاتان ایبراهیموویچ
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

زلاتان ایبراهیموویچ اعتراف می‌کند که فوتبال بازی کردن آسانتر از انجام کاری بود که امروز انجام می‌دهد، اما او آماده یادگیری چیزهای جدید و انتقال تجربیاتش به نسل جوان‌تر است.

تیم میلان در حال حاضر به ایالات متحده رفته تا برای دیدارهای دوستانه پیش‌فصل با منچسترسیتی، رئال مادرید و بارسلونا روبرو شود، و زلاتان ایبراهیموویچ که در سال ۲۰۲۳ بازنشسته شد و در دسامبر گذشته به عنوان مشاور میلان منصوب شد، در ایالات متحده به مصاحبه با CBS Mornings نشست و در مورد تفاوت‌های اصلی بین این دو شغل صحبت کرد.

ملی‌پوش سابق سوئدی گفت: «می‌توانم بگویم فوتبال بازی کردن از انجام کاری که امروز انجام می‌دهم آسان‌تر بود. همچنان در حال یادگیری هستم. کاری که به آن عادت داشتم متفاوت بود، اما افراد خوبی در اطراف خود دارم.»

چه چیزی کار را سخت‌تر می‌کند؟

با لبخند پاسخ داد: «تا زمانی که تیم برنده شود مشکلی وجود ندارد. مشکل زمانی آغاز می‌شود که آنها شروع به باخت می‌کنند. خوب است. مشکل این است که من نمی‌توانم مانند گذشته روی بازی تأثیر بگذارم و فقط باید ذهنیت، روحیه و تجربه خود را به بازیکنان دیگر انتقال دهم.»

قدرت ذهنی مشهور ایبراهیموویچ توجهات زیادی را به خود معطوف کرده و این قدرت پس از پایان دوران بازی‌اش نیز به او کمک می‌کند.

«بسیاری از آدمها از من می‌پرسند که آیا بازیگری می‌کنم، اما نه. آنچه که می‌بینی همانست که بدست می‌آوری. مهم است که اعتماد به نفس داشته باشم. همیشه دوست داشتم در مدرسه و خیابان فوتبال بازی کنم و ثابت کنم که بهترینم. من این اعتماد به نفس را داشتم که بگویم «من بهترین هستم»، این مهم بود، ۵۰ درصد ماجرا ذهنی است. اگر قوی نباشی، زنده نمی‌مانی.»

ایبرا در تلاش است تا تجربه و شخصیت خود را به بازیکنان جوان میلان منتقل کند.

«باید از سنین پایین شروع شود، و بعد بستگی به این دارد که تا چه حد می‌خواهید پیش بروید. من به نظم و سخت کوشی اعتقاد دارم. در سنین پایین باید ذهنیت خود را برای حضور در بزرگ‌ترین صحنه‌ها آماده کنی. بخور تا خورده نشوی. شخصیت‌های متفاوتی وجود دارد. در سنین پایین در زمین بسیار تهاجمی بودم، اما تعادلی در مورد نحوه رفتار با اطرافیانم نداشتم. با بالا رفتن تجربه شروع به بغل کردن و محافظت از دیگران کردم. این یک رویکرد متفاوت بود، اما هنگام کار با بازیکنان جوانتر باید آنها را تحت فشار قرار بدهید.»

ایبرا در دوران حرفه‌ای پربار خود موفق به کسب ۵ عنوان قهرمانی در سری آ شد و ۱۵۶ گل در ۲۸۳ بازی در لیگ برتر ایتالیا به ثمر رساند.

بیشتر بخوانید: هر آنچه باید در مورد ریکاردو کالافیوری بدانید؛ مالدینی جدید ظهور کرده است/ از مصدومیت وحشتناک تا نبرد برای نجات حرفه و رسیدن به لیگ برتر

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال ایران و النصر عربستان را پیش بینی کنید...

پربازدید امروز

آخرین خبرها

بازرگانی