نظرسنجی

در شرایط فعلی، نسخه شفابخش برای نجات استقلال چیست؟
ماجراهای نژادپرستی آرژانتین و فرانسه تمامی ندارد/ ملاقات ویژه آقایان رئیس جمهور!
منبع: The Sun
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

رفتار نژادپرستانه انزو فرناندز با برگزاری نشستی بین رؤسای جمهور دو کشور فرانسه و آرژانتین به اوج خود رسیده است.

تنش بین دو کشور فرانسه و آرژانتین به‌دلیل حرکت نژادپرستانه‌ای که ستاره‌های فوتبال فرانسه را هدف گرفته بود، به نقطه اوج رسید.

خاویر میلی رئیس‌جمهور آرژانتین روز پنج‌شنبه برای گفت‌وگو با امانوئل ماکرون همتای فرانسوی‌اش به منظور تلاش برای کنترل کردن اوضاع قبل از مراسم افتتاحیه المپیک روز جمعه وارد کشور فرانسه شد.

فوتبالیست‌های المپیک آرژانتین روز چهارشنبه در جریان شکست مقابل مراکش در سنت‌اتین با بطری و ترقه هدف قرار گرفتند. پنج‌شنبه شب هم تیم ۷ نفره راگبی آرژانتین در استادوفرانس مقابل فرانسه ۲۶-۱۴ شکست خورد تا وارد گودال نفرت شود!

فدراسیون فوتبال فرانسه به‌دلیل اظهارات نژادپرستانه و تبعیض‌آمیز غیرقابل قبول در ویدیویی که فرناندز در صفحه شخصی خود منتشر کرد، شکایتی حقوقی ارائه کرد. شعارهایی که توسط بازیکنان تیم ملی آرژانتین قهرمان کوپا آمریکا خوانده شد، ابتدا توسط هواداران آلبی‌سلسته قبل از فینال جام‌جهانی ۲۰۲۲ خوانده شده بود.

ویکتوریا ویاروئل معاون میلی، در دفاع از فوتبالیست‌های کشورش تأکید کرده است که آرژانتین انتقاد یک کشور استمعارگر را تحمل نخواهد کرد. این اظهارات هم خشم فرانسوی‌ها را بیشتر کرد، در حالی که خولیو گارو وزیر ورزش آرژانتین پس از درخواست عذرخواهی توسط لیونل مسی کاپیتان آلبی‌سلسته، از کار برکنار شد. در پی آن کشور آرژانتین عقب‌نشینی کرد و سخنگوی دولت هم اظهارات ویاروئل را رد کرد.

اما حوادثی که در سنت‌اتین و پاریس اخیراً رخ داده، دوباره تنش ایجاد کرد. سخنگوی میلی اعلام کرد که او با ماکرون و دیگر مقامات فرانسوی در کاخ الیزه دیدار خواهد کرد و مسائل بین کشورها بخش مهمی از دستور کار است.

تیم ۷ نفره راگبی آرژانتین مورد حمله لفظی کَرکننده‌ای قرار گرفته و اوگو مونیه وینگر پیشین انگلیس هم آن را «سمی» توصیف کرد.

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲
  • ابی IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۵
    نام آرژانتین ک بر زبان آید ترس در تمامی کشورها اللخصوص در رشته فوتبال وحشت دارند نکند جام فوتبال المپیک هم درو کند ،جهان آرژانتینا ومرسی ویارانش🇦🇷👏👏⛹️⛹️⛹️⛹️

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

در شرایط فعلی، نسخه شفابخش برای نجات استقلال چیست؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی