نظرسنجی

در شرایط فعلی، نسخه شفابخش برای نجات استقلال چیست؟
پاریس در هرج و مرج و آشفتگی/ اعتصاب کارکنان هتل در آستانه مراسم افتتاحیه! +عکس
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

المپیک ۲۰۲۴ پاریس با اعتصاب کارکنان هتل پنج ستاره در روز قبل از مراسم افتتاحیه در هرج و مرج بیشتری فرو رفت.

کمیته بین‌المللی المپیک به شدت برای برگزاری بازی‌ها در فرانسه تحت فشار قرار گرفته است. خطر حمله تروریستی و سایبری، پاکیزگی و ایمنی رودخانه سن برای مسابقات، شلاق زدن وحشیانه یکی از سوارکارها به اسبش و وایرال شدن ویدیو و محروم شدن او از مسابقات نگرانی‌های زیادی را برای برگزارکنندگان ایجاد کرده است. پیش از آغاز المپیک، برگزارکنندگان از اعتصاب کارگران فرانسوی نگران بودند و حالا به نظر می‌رسد که از هرچه می‌ترسیدند به سرشان آمده و کارکنان هتل مجللی که محل اقامت اعضای کمیته بین‌المللی المپیک است، در آستانه افتتاحیه رسمی المپیک دست از کار کشیدند.

ویدیوی اعتصاب کارکنان هتل که توسط گروه اتحادیه فرانسوی Ud Cgt Paris در X منتشر شده، ۱۱ کارمند را نشان می‌دهد که در دو طرف راهروی هتل صف کشیده‌اند و در حالی که پرچم و بنر در دست دارند شعار Rendez-nous le treizieme mois (به معنی: ماه سیزدهم را به ما برگردانید! که اشاره به پاداش حقوق است) سر می‌دهند.

روی بنرها نوشته: «قراردادهای ما را دست‌کاری کردید»، «ماه سیزدهم نه، المپیک هم نه»، «دارایی اجتماعی ما را به ما پس بدهید»، «هتل لوکس، دستمزد فقیرانه».

به گزارش نشریه سان، گروه اتحادیه Ud Gct Paris دلیل این اعتصاب را اینگونه توضیح داد: «منتظریم کارگران جهان روش فرانسوی ما برای اعتصاب را کشف کنند. کارگران هتل مجلل محل اقامت کمیته بین‌المللی المپیک در پاریس امروز برای افزایش حقوق دست به اعتصاب زدند. رئیس هتل در سال ۲۰۲۴ مبلغ ۹.۵ میلیون یورو سود سهام به سهامداران داد، و هفت سال است که حقوق‌ها را افزایش نداده است. کمیته بین‌المللی المپیک ۲۲ میلیون یورو برای اقامت در هتل در طول بازی‌های المپیک پاریس می‌پردازد. ۲۲ میلیون یورو، و صفر یورو به کارگران، همه پولها برای مالکان. مذاکرات پیرامون حقوق در ماه ژوئن با اتحادیه ما CGT شروع شد. متأسفانه رئیس نمی‌خواهد به حرف کارگران گوش دهد. بنابراین امروز پس از پنجمین جلسه مذاکره که دیروز برگزار شد، آشپزها، پیشخدمت‌ها، تکنسین‌ها و غیره تصمیم گرفتند اعتصاب کنند. آنها کاملا حق دارند که این کار را انجام بدهند، و هتل نباید جلوی مذاکرات را بگیرد. ما فقط کارگران و اتحادیه‌های فرانسوی هستیم که سعی می‌کنیم با کارگران و اتحادیه‌های کارگری در سراسر جهان صحبت کنیم.»

بیشتر بخوانید: دردسر روسیه برای المپیک/ پاریسی‌ها به‌شدت نگران شدند!

پاریس در هرج و مرج و آشفتگی/ اعتصاب کارکنان هتل در آستانه مراسم افتتاحیه! +عکس

پاریس در هرج و مرج و آشفتگی/ اعتصاب کارکنان هتل در آستانه مراسم افتتاحیه! +عکس

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

در شرایط فعلی، نسخه شفابخش برای نجات استقلال چیست؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی