وقتی دعوای استقلال و پرسپولیس به دادگاه عالی ورزش رفت/ سفر دردسرساز آقای سرمربی به سوئیس!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

استقلال و پرسپولیس ۶ سال قبل در چنین روزهایی جنگ رسانه‌ای تمام عیاری را علیه یکدیگر آغاز کرده بودند.

پرسپولیس در بهار سال ۱۳۹۷ قهرمان هفدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر شد و چند روز پس از این اتفاق استقلال نیز با کاپ قهرمانی جام حذفی در خوزستان عکس یادگاری گرفت تا هواداران هر دو تیم دل خود را برای برگزاری سوپرجام تابستانی میان قطب‌های سنتی فوتبال کشورمان صابون بزنند. مسابقه‌ای که قرار بود ۲۹ تیر سال ۹۷ برگزار شود اما چنین اتفاقی هرگز رخ نداد!

پرسپولیسی‌ها مشکلی برای انجام بازی نداشتند اما استقلال تمرینات خود را دیرتر شروع کرد و به همین خاطر وینفرد شفر سرمربی وقت این تیم با صراحت گفت تحت هیچ شرایطی حاضر نیست ۲۹ تیر تیمش را به مصاف پرسپولیس بفرستد. در نهایت هم همین اتفاق به وقوع پیوست و خبری از سوپرجام نشد.

وقتی ماجرا این‌گونه جلو رفت، باشگاه پرسپولیس ۳۰ تیر سال ۹۷ با صراحت اعلام کرد از استقلال به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال شکایت می‌کند و حتی اگر لازم باشد کار را تا دادگاه عالی ورزش هم جلو خواهد برد. از طرف دیگر، استقلالی‌ها نیز مدعی بودند مستنداتی در اختیار دارند که تحت هیچ شرایطی محکوم نمی‌شوند و فدراسیون فوتبال نمی‌تواند پرسپولیس را فاتح سوپرجام سال ۹۷ اعلام کند.

پس از شکایت پرسپولیس در ۳۰ تیر همان سال، پرونده در ارکان قضایی فدراسیون فوتبال به جریان افتاد و در نهایت استقلال محکوم شد. فدراسیون رای به برتری پرسپولیس و قهرمانی در سوپرجام داد و استقلالی‌ها کار را به دادگاه عالی ورزش کشاندند.

این پرونده حقوقی چند ماه آن‌جا در کش و قوس بود و سرانجام عالی‌ترین مرجع رسیدگی به دعاوی ورزشی دنیا، پرسپولیس را برنده این دعوا دانست و استقلال شکست خورد.

در آن زمان شایعه شده بود استقلالی‌ها داخل یکی از جلسات خود با نمایندگان پرسپولیس و فدراسیون فوتبال، به صراحت اعلام کرده‌اند ۲۹ تیر در میدان حاضر نمی‌شوند و همین مسئله در برتری حقوقی پرسپولیس نقش ایفا کرد (شایعه ای که البته استقلالی‌ها تکذیب می‌کردند). نکته مهم دیگر این بود که وینفرد شفر سرمربی وقت استقلال در تابستان سال ۹۷ تمرینات این تیم را دیرتر شروع کرد چون با تلویزیون سوئیس و بخش رسانه‌ای فیفا برای تفسیر تعدادی از دیدارهای جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه به توافق رسیده بود و به همین خاطر چند روز دیرتر به تهران سفر کرد تا قبل از آن تحت عنوان مفسر تلویزیونی به سوئیس برود!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۳
  • Mehran NL ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    این بخش مهمش رو نگفتید که استقلال فرار کرده بود ترکیه و برای بازی فینال برنگشتن😂😂
  • محمد صادق🚩 IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۱
    البته فرار به ترکیه از قلم افتاد 🚀🤣🤣🤣🤣🤣
  • کیسه کش متوهم IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۱
    چه دورانی بود یه تیمی از ترس اش تو رختکن حبس شده بود یکی دیگه فرار کرده بود ترکیه که مبادا شیش تایی بشه 🔥🔥🔥

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی