نظرسنجی

سیستم کمک داور ویدیویی (وی ای آر) طی دو هفته نخست لیگ برتر چه نقشی در این رقابتها داشته است؟
اسپانیا هم مثل ایران مشکل کمبود مدیر فوتبالی دارد!/ تکرار سریال معروف در بارسا و الگوی بارسا در ایران!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

انگار لاروخا هر چقدر از بابت داشتن مربی و بازیکن سطح بالا خیالش راحت است، با فقر مدیر روبروست!

فوتبال اسپانیا با داشتن لالیگا و ال کلاسیکو به عنوان مهم‌ترین بازی دنیا یکی از کشورهای مهم فوتبال جهان است که خیلی‌ها از آن الگوبرداری می‌کنند. اسپانیا در سال‌های اخیر با داشتن سیل مربیان تاثیرگذار، صادرات زیادی به همه دنیا داشته و نسل‌های پرستاره این تیم یکی پس از دیگری جام‌های افتخار را درو می‌کنند. اما درست به موازات همین اتفاقات خوشایند از ناحیه رئیس فدراسیون همواره اسپانیا بدشانسی می‌آورد!

تنها چند روز پس از قهرمانی در یورو ۲۰۲۴ رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا به فساد متهم شد! به گزارش دیلی میل، پدرو روچا رئیس فدراسیون فوتبال این کشور، به فساد متهم و به مدت دو سال از هرگونه فعالیت ورزشی محروم شد.

اتهامی که به روچا وارد شده، سوء استفاده از اختیارات عنوان شده است و او علاوه بر محرومیت ۲ ساله، بیش از ۱۶ هزار یورو نیز جریمه شده ‌است. روچا و وکلایش به حکم صادرشده اعتراض کرده و خواستار تجدید نظر شده‌اند. او تا زمانی که اعتراضش مورد بررسی قرار بگیرد، در سمتش باقی خواهد ماند.

می‌دانید این آقای روچا جانشین چه کسی شد؟ آقای روبیالس که بعد از قهرمانی تیم زنان اسپانیا در جام جهانی آن حرکت مغایر با اصول و فرهنگ در همه جای دنیا را انجام داد که به خاطرش استعفا کرد، جریمه شد، به دادگاه رفت و هنوز پیامدهایش را تحمل می‌کند! حالا جانشین ایشان هم چنین افتضاحی به بار آورده!

اما قبل‌تر از این دو رئیس فدراسیون، فوتبال اسپانیا تحت شعاع پرونده‌های آقای بارتومئو بود. مردی که به عنوان معاون وارد باشگاه بارسلون شد و درست مثل سریال خانه کاغذی بعد از پرونده سازی برای رئیس خود - که منتخب مردم با رای گیری بود - بدون آنکه در معرض آرای مردم قرار گیرد به صندلی ریاست نیوکمپ رسید.

بارتومئو هم همه جور خلافی در پرونده‌اش داشت؛ از هزینه کردن برای ریاست کمیته داوران تا پول دادن در فضای مجازی برای حمله به ستاره‌هایی چون مسی و پیکه که همه این‌ها لو رفت و پلیس به داخل باشگاه بارسا ریخت و همه را با دستبند برد. انگار از این یک بابت باشگاه‌های ما بارسلونا را الگوی خود قرار دادند!

و در نهایت اینکه فوتبال اسپانیا اگر همه چیز هم داشته باشد، رئیس درست و درمان ندارد! رئیسی که مطابق مثل قدیمی استاندارد مدیریت و ریاست را داشته باشد، می‌گویند «مدیر خوب کسی است که سه زیپ او بسته باشد؛ زیپ دهان، زیپ جیب و زیپ شلوار!»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

سیستم کمک داور ویدیویی (وی ای آر) طی دو هفته نخست لیگ برتر چه نقشی در این رقابتها داشته است؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی