نظرسنجی

به نظر شما، کدام بازیکن ستاره لیگ برتر بیست و چهارم می شود؟
فوتبال در حال نابودی‌ست!/ خشم سرمربی بازنده از تصمیمات جنجالی داوری
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

هلند از انگلیس در نیمه‌نهایی یورو باخت و سرمربی این تیم به شدت به داوری این دیدار انتقاد دارد.

در دیدار نیمه نهایی یورو ۲۰۲۴ که در دورتموند برگزار شد، ژاوی سیمونز در دقیقه هفتم دروازه انگلیس را باز کرد و هلند به برتری ۱-۰ رسید. اما در دقیقه ۱۸ جنجال به وجود آمد و دنزل دامفریس، مدافع هلندی، روی هری کین در محوطه جریمه خطا کرد و داور فلیکس تسوایر پس از بررسی VAR اعلام پنالتی کرد و هری کین گل تساوی را به ثمر رساند. این تصمیم همان زمان هم با اعتراض روبرو شد ولی VAR برخورد توپ با دست بوکایو ساکا را نادیده گرفت، که اگر این خطای هند دیده می‌شد احتمال پنالتی کاملا از بین می‌رفت.

جای تعجب نیست که رونالد کومان از تصمیمات داوری ناراضی باشد و در کنفرانس مطبوعاتی بعد از مسابقه داوران را به باد انتقاد بگیرد.

سرمربی هلند گفت: «این پنالتی نبود. قصد او مهار توپ بود، اما هری کین هم همان لحظه شوت کرد و پای هردو به هم برخورد کرد. فوتبال با این نوع تصمیمات VAR در حال نابودی است. این پنالتی در انگلیس داده نمی‌شد. یک مدافع چه‌کار باید بکند؟ داور برای خیلی مسائل احمقانه سوت زده، اما ما به این دلیل نباختیم.»

تیم هلند مسیر پرچالشی را برای رسیدن به نیمه نهایی طی کرده بود و پس از سوم شدن در گروه خود، رومانی و ترکیه را در مراحل حذفی شکست داد. کومان از عملکرد تیمش ابراز غرور می‌کند و به آینده تیمش خوش‌بین است. او گفت: «تیم آینده خوبی در پیش دارد. به طور کلی به این تیم بسیار افتخار می‌کنم. ما خوب شروع کردیم اما انگلیس در خط هافبک برتری داشت و ما باید شرایط را تغییر می‌دادیم. گل دقیقه ۹۱ آنها راهی برای پاسخ دادن باقی نگذاشت و کار تمام شد.»

انگلیس با پیروزی در نیمه نهایی به فینال راه یافت و یکشنبه در برلین به مصاف اسپانیا می‌رود. کومان تیم گرت ساوتگیت را قدرتمند می‌داند و معتقد است که بازیکنان کلیدی مانند فیل فودن و جود بلینگام استعدادهای کلاس جهانی هستند که می‌توانند هر دفاعی را به دردسر بیاندازند و این توانایی را دارند که انگلیس را به قهرمانی برسانند.

کومان افزود: «انگلیس امروز فوتبال خوبی را به نمایش گذاشت. اسپانیا تهاجمی‌تر بازی می‌کند و در دفاع کمی بهتر است، اما انگلیس به فینال رسیده و می‌تواند قهرمان یورو شود. بازیکنانی مانند فیل فودن و جود بلینگام در سطح جهانی هستند و می‌توانند هر تیمی را به دردسر بیاندازند.»

بیشتر بخوانید: قضاوت بازی حساس با داوری که سابقه تبانی دارد!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما، کدام بازیکن ستاره لیگ برتر بیست و چهارم می شود؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی