نظرسنجی

بهترین بازیکن هفته دوم لیگ برتر را شما انتخاب کنید...
ساوتگیت: بهترین تیم یورو را شکست می‌دهیم/ از فینال قبلی درس گرفتیم
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

انگلیس باید در فینال یورو ۲۰۲۴ به مصاف اسپانیا برود و سرمربی این تیم معتقد است که از فینال قبلی درس گرفته و می‌تواند بهترین تیم این تورنمنت را شکست بدهد.

تیم ملی انگلیس موفق شد هلند را در نیمه‌نهایی یورو ۲۰۲۴ با نتیجه ۲-۱ شکست دهد و به فینال این رقابت‌ها و رویارویی با اسپانیا برسد. هلند در دقیقه ۷ با ضربه ژاوی سیمونز به گل رسید اما هری کین در دقیقه ۱۸ از روی نقطه پنالتی کار را به تساوی کشاند. اولی واتکینز که در دقیقه ۸۱ به میدان آمده بود کار نارنجی‌پوش‌ها را در دقیقه ۹۰ تمام کرد و انگلیس به فینال رسید.

گرت ساوتگیت که برای دومین بار متوالی تیمش را به فینال جام ملت‌های اروپا می‌رساند بعد از پیروزی بر هلند گفت: «ما واقعاً عالی بازی کردیم. بازی پیچیده‌ای بود و مجبور شدیم به خصوص از نظر دفاعی دائماً خودمان را وفق دهیم. بازیکنان در طول بازی تصمیم‌های فوق‌العاده‌ای گرفتند. رسیدن به فینال، پاداش تلاش‌های این بازیکنان است و برای کل تیم احساس خوشحالی می‌کنم. مهم‌ترین نکته این است که کل تیم برای ورود به زمین آماده باشند. از نظر انرژی احساس می‌کردیم که کمی فشار را از دست می‌دهیم و هری هم مصدوم شد. اولی می‌تواند به خوبی پرس کند و با سرعت در عمق نفوذ کند. احساس می‌کردیم زمان مناسبی برای امتحان کردن اوست. برای درخشش اولی در این بازی بسیار خوشحالم. فکر نمی‌کنم امشب استحقاق عقب افتادن را داشتیم. گل هلند یک اتفاق بود. از کیفیت بازی تیمم بسیار راضی هستم. مطمئن نیستم که انگلیس تا به حال مقابل هلند ۶۰ درصد مالکیت توپ داشته باشد.»

حریف انگلیس در فینال تیم ملی اسپانیا خواهد بود که از سد سرسخت‌ترین تیم‌های این تورنمنت گذشته و خود را با شایستگی به فینال رسانده. ساوتگیت در این مورد اذعان داشت: «اینکه بتوانم انگلیس را به اولین فینال خارج از خانه برسانم، فوق‌العاده افتخار می‌کنم. حالا می‌خواهیم مقابل تیم اسپانیا که بهترین تیم این تورنمنت بوده، به پیروزی برسیم. کار سختی خواهد بود. اول باید توپ را از آن‌ها بگیریم! آن‌ها پرسینگ خیلی خوبی دارند، بنابراین باید با توپ فوق‌العاده باشیم و بدون توپ هم باید استثنایی ظاهر شویم. اما این فینال است و انتظار همین را دارید.»

سرمربی سه‌شیرها در مورد تجربه فینال ۲۰۲۰ عنوان کرد: «وقتی این کار را قبول کردم، دو سال سابقه‌ی سرمربی‌گری در لیگ برتر را داشتم؛ حالا بیش از ۱۰۰ بازی ملی تجربه کرده‌ام و چیزهای زیادی یاد گرفته‌ام. از هر تجربه‌ای که پشت سر می‌گذارید، درس می‌گیرید. فینال قبلی اولین فینال ما در یورو بود؛ همه چیز را درست انجام ندادیم، اما این بار سعی می‌کنیم بهتر باشیم

بیشتر بخوانید: بازگشت دراماتیک سه‌شیرها مقابل هلند/ فرصت تازه برای بازگرداندن جام به خانه!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین بازیکن هفته دوم لیگ برتر را شما انتخاب کنید...

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی