نظرسنجی

در شرایط فعلی، نسخه شفابخش برای نجات استقلال چیست؟
امیررضا رفیعی
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

امیررضا رفیعی سنگربان جوان پرسپولیس امیدوار است علیرضا بیرانوند در جمع سرخ‌پوشان باقی بماند.

فصل قبل شاهد معرفی یک گلر جوان و آینده دار به فوتبال ایران بودیم. امیررضا رفیعی گلر جوان پرسپولیس که در غیاب بیرانوند در چند بازی درون دروازه قرمزها ایستاد، عملکرد خوبی داشت و توانست نگاه‌ها را به سمت خودش بیاورد. رفیعی با وجود اینکه تجربه زیادی در لیگ برتر نداشت و برای اولین بار درون دروازه  پرسپولیس قرار می‌گرفت، نشان داد مهره قابل اعتمادی است و باشگاه پرسپولیس می‌تواند به داشتن یک گلر شش دانگ امیدوار باشد.

رفیعی در همه بازی‌هایی که در لیگ برتر برای پرسپولیس انجام داد، موفق به ثبت کلین شیت شد و عملکرد بسیار خوبی از خودش به نمایش گذاشت.

با امیررضا در خصوص فصلی که گذشت و همچنین اتفاقات مربوط به جدایی رقیب اصلی‌اش گفت‌وگویی انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید.

از فصلی که گذشت شروع کنیم. فکر می‌کنم برای تو یک فصل خاطره انگیز بود!
دقیقا همینطور است. برای من و پرسپولیس فوق العاده بود. از نظر فردی توانستم برای اولین بار برای پرسپولیس بازی کنم. من در فصل قبلش و در گرفتن 3 گانه هم عضوی از پرسپولیس بودم ولی بازی نکردم. در فصل قبل همه چیز رویایی بود و از این بابت خیلی خوشحالم. همیشه منتظر فرصتی بودم که خودم را نشان دهم و برای پرسپولیس به میدان بروم. خداراشکر این فرصت نصیبم شد و برای تیم محبوبم بازی کردم. در پایان هم همه چیز فوق العاده پیش رفت و منجر به قهرمانی شد.

با اینکه تا هفته‌های پایانی از استقلال عقب بودید، فکر می‌کردی در نهایت قهرمانی به شما برسد؟
در پرسپولیس همیشه باید ذهنیت برنده داشته باشی و برای قهرمانی بجنگی. در تیم ما این یک قانون است و همه باید تا آخرین روز برای گرفتن جام بجنگند. ما همیشه امیدوار بودیم و تلاش می‌کردیم که بازی‌های خودمان را ببریم. قهرمانی دست استقلال بود ولی ما هیچوقت نا امید نشدیم. می‌دانستیم استقلال ممکن است امتیار بدهد و به همین دلیل با نهایت توان و تمرکز در بازی‌ها حاضر شدیم و در پایان هم جام را بالای سر بردیم.

در مورد تغییرات نیمکت در نیم فصل هم صحبت کن!
یحیی گل محمدی مربی بزرگی است و خیلی برای ما زحمت کشید. شرایط طوری رقم خورد که او از جمع ما جدا شد و اوسمار به عنوان سرمربی انتخاب شد. هم ما از اوسمار شناخت داشتیم و هم او کاملا ما را می‌شناخت. این موضوع خیلی به تیم کمک کرد. درک خوبی در تیم و بین بازیکنان و کادرفنی وجود داشت و همین موضوع کمک کرد تا قهرمان شویم.به شخصه خیلی به آقا یحیی احترام می‌گذارم چون او بود که من را به تیم بزرگسالان آورد. امیدوارم هرجا که هست سلامت باشد و در فولاد هم برای او آرزوی موفقیت می‌کنم.

حتی مربی گلرهایی که با او کار می‌کردی هم از پرسپولیس جدا شد.
 
ننکا یک انسان فوق العاده بینظیر بود و از نظر فنی هم حرف نداشت. واقعا دوستش داشتم و بعد از رفتنش تا چند روز افسرده بودم. ننکا با همه رفیق بود و به همه احترام می‌گذاشت. واقعا بهترین مربی گلرهایی بود که در زندگی ام دیدم. من عاشقش بودم و خیلی حیف شد که از تیم ما رفت. جرسی هم مربی خوبی است و تمرینات خوبی می‌دهد. به ما کمک کرد تا شرایط خوبی در نیم فصل دوم داشته باشیم. اگر در پرسپولیس بماند می‌تواند کمک کند چون کم کم در ایران و در تیم داشت جا می‌افتاد.

استقلالی‌ها معتقدند قهرمانی حق آن‌ها بود و پرسپولیس با کمک داوران جام را گرفت. در این خصوص چه صحبتی داری؟
به نظرم این حرف‌ها بیشتر شبیه به طنز است و اصلا اساسی ندارد. پرسپولیس تنها تیمی‌بود که لیاقت قهرمانی را داشت. قهرمانی دست استقلال بود ولی آن‌ها از فرصت‌هایشان خوب استفاده نکردند. پس حالا نمی‌توانند بهانه بیاورند و قهرمانی ما را زیر سوال ببرند. پرسپولیس در طول فصل بهترین نمایش‌ها را داشت و کاملا مستحق قهرمانی بود.خیلی از بازی‌ها بودند که تیم ما از داوری متضرر شد و استقلال هم سود برد. این چیزها تا وقتی وی‌ای آر نباشد در فوتبال پیش می‌آید و طبیعی است.استقلال در اکثر هفته‌های لیگ صدرنشین بود ولی نتوانست آن را حفظ کند. تا وقتی که آن‌ها صدرنشین بودند می‌گفتند همه چیز خوب است و داوری‌ها مشکلی ندارد. حالا که پرسپولیس قهرمان شده می‌گویند حقشان نبوده و داوری‌ها مشکل داشته است. تیمی‌که 7 بار در 8 سال اخیر قهرمان می‌شود یعنی شایسته بوده و لیاقت قهرمانی داشته است.

می‌خواهم در مورد اولین بازی ات مقابل ذوب آهن حرف بزنی. چقدر استرس داشتی؟
در ابتدای بازی کمی‌استرس داشتم ولی خیلی زود همه چیز اکی شد و مشکلی در آن بازی نداشتم. اوج استرس من در بازی مقابل گل گهر در سیرجان بود. در آن بازی تحت فشار بودم و استرس زیادی داشتم. بزرگترهای تیم و قبل از بازی هم علیرضا بیرانوند خیلی به من کمک کردند تا بتوانم در آن بازی کلین شیت کنم و سهم کوچکی در موفقیت پرسپولیس داشته باشم.

امیررضا رفیعی

یادم می‌آید که در همان موقع بیرانوند به تو گفت اگر در بازی با گل گهر خوب کار نکنی ، همان شب باشگاه با یک دروازه بان قرارداد خواهد بست. در خصوص این ماجرا هم حرف بزن.
 
بله دقیقا درست است. علی آقا خیلی با من صحبت کرد و به من روحیه داد. او گفته بود که اگر در بازی با گل گهر خوب کار نکنم باشگاه دروازه بان جدیدی جذب می‌کند. او می‌گفت اگر می‌خواهی نامت در پرسپولیس بماند و چند پله ترقی کنی ، باید در این بازی کلین شیت کنی و به قول معروف کار را در بیاوری!

حرف از بیرانوند شد؛حتما در جریان جدایی و فسخ قراردادش با پرسپولیس قرار داری. نظرت در این رابطه چیست؟
واقعا از این موضوع ناراحتم و دوست دارم علیرضا در تیم بماند. نمی‌دانم چه اتفاقاتی رخ داد که کار به اینجا رسید ولی من می‌دانم بیرانوند چقدر عاشق پرسپولیس است و این تیم را دوست دارد. شاید اگر او جدا شود، به نفع من باشد و فرصت بیشتری برای بازی کردن پیدا کنم. با این حال با همه وجودم و از ته قلبم دوست دارم اتفاقی بیفتد که بیرانوند در پرسپولیس بماند. با اختلاف بهترین گلر ایران و آسیا است و این موضوع را منی که دروازه بان هستم می‌دانم. به چشم دیدم که چقدر برای تیم زحمت می‌کشد و تک تک جزئیات برای او مهم است. فوتبالم را به او مدیون هستم و همیشه او را الگوی خودم می‌دانم. واقعا حیف است بیرانوند از تیم جدا شود و آرزو می‌کنم شرایط طوری رقم بخورد که او برگردد.

وضعیت قراردادت با پرسپولیس چطور است؟
من سال بعد هم با پرسپولیس قرارداد دارم و با افتخار در خدمت تیم بزرگ پرسپولیس هستم.

در مورد رفتن اوسمار و آمدن گاریدو هم صحبت کن.
 
اوسمار مربی بسیار خوبی بود و با تیم رفاقت کرد. از نظر فنی هم عالی بود و خیلی به ما کمک کرد. دوست داشتم او بماند ولی شرایط طوری پیش نرفت که او در پرسپولیس حضور داشته باشد. در مورد سرمربی جدید هم واقعا شناخت کافی ندارم و فقط از طریق رسانه‌ها رزومه او را دیدم. کارنامه خوبی دارد و تجربه حضور در سطح اول فوتبال دنیا را با تیم‌های مختلف دارد. قطعا این موضوع می‌تواند به تیم کمک کند و امیدوارم در کنار هم فصل خوبی را داشته باشیم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۸
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۶
  • محمد IR ۰۲:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    رفیعی جان اگه الگوت بیرانوند حواست باشه از نظر اخلاقی الگوت نباشه دروازه بانی که بخاطره پول تعصب و غیرت فروخت آدم اگه بخواد شخصیت خودش و اعتبار خودش و حفظ کنه باید همه جوانب و بسنجه ولی علی بیرو ماله کشید به همه دست آورداش و پول و انتخاب کرد منه هوادار خیلی دوسش داشتم ولی الان دیگه حتی نمیخوام تو لیگ ایران باشه که مقابل پرسپولیس هم ۹۰ دیقه مجبور به تحمل چهرش بشم بد کرد با خودش و ما
  • ناشناس IR ۰۷:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    ما رو هم همینطوری فریب داد تو به فکر جایگاه خودت باش
  • کیسه کش. IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    تو اون سه تا بازی توپ سخت طرف دروازه ات نیومد والا معلوم بود انچنانم دروازبان خوبی نیستی مدیریت ام نداری چهارتا گلی که از المونیوم خوردی دوتاش مقصربودی بازی ۴بر۲ بود هیچ مدیریتی نکردی
  • اس اس.تیم مردمی IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    احیانا اون 7 گل آفسایدکه قهرمانشون کردن هم به چشم دیدی یا خواب بودی؟
    • باافتخارکیسه کشم هرچه می خوادبشه IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
      ولیکن کن کیسه کش عزیز اینادیگه عادت کردن به قهرمانی الان چندین ساله که قهرمانندانگارقهرمانی فقط برای ایناست😫
  • علیرضا IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    مهندس داوری ها از نتایج معلوم بود که افتضاح است شما از خوب و بدش حرف میزنی ؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
    امیررضای درخشان ما...بیرانوند در حدی نیست ک بخاد الگوی کسی باشه...منتظر درخششت هستیم پسر پرسپولیس...
  • IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
    امیررضای درخشان ما...بیرانوند در حدی نیست ک بخاد الگوی کسی باشه...منتظر درخششت هستیم پسر پرسپولیس...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

در شرایط فعلی، نسخه شفابخش برای نجات استقلال چیست؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی