نظرسنجی

تا این لحظه، یارگیری کدام تیم را در پنجره نقل و انتقالات تابستانی، موفق تر می دانید؟
ستاره ای که بازوبند را به رفیق گرمابه و گلستانش هم نمی دهد!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

په‌په مدافع باسابقه پرتغالی را به یک دلیل مشخص می‌توان به طور همزمان خوش شانس و بدشانس نامید.

در فوتبال جهان تقریباً هیچکس نیست که په‌په را نشناسد. مدافع پرتغالی که سال‌ها در قلب دفاع رئال مادرید کنار راموس به اصطلاح فوتبالی‌ها چرک‌ترین زوج دفاع جهان را می‌ساخت و خیلی وقت ها کاندید عنوان بهترین مدافع جهان بود! او حالا در ۴۱ سالگی در یورو ۲۰۲۴ حضور دارد و یکی از رکوردداران بازی در سن بالا در سطح بالای دنیای فوتبال است. پپه در سطح باشگاهی و ملی به افتخارات زیادی رسیده و کماکان در بالاترین سطح ثبات دارد اما اگر با فرهنگ ایرانی به حضور او در اسکواد و ترکیب اصلی سلسائو نگاه کنیم، بخاطر رفاقت با کریس هنوز همیشه هست!

په‌په متولد فوریه ۱۹۸۳ است و از ۲۰۰۷ برای پرتغال در تمام ادوار مختلف جام جهانی و یورو بازی کرده و به احتمال زیاد تا پایان یورو از مرز ۱۴۰ بازی ملی عبور می کند. با این وجود او کمترین رکورد را در بستن بازوبند کاپیتانی دارد! هر بازیکن دیگری جای او بود، با این همه قدمت و ثبات در درخشش در سطح بالا حالا رکورددار بستن بازوبند کاپیتانی در تیم ملی و باشگاهش نیز بود!

کاپیتانی در همه جای دنیا مهم است و یک افتخار برای بازیکن محسوب می‌شود. در تیم ملی و باشگاه‌های بزرگ باعث جاودانگی فرد می‌شود و در فرهنگ و در کشور ما ارزشی مضاعف نسبت به همه جای دنیا دارد. اینجا به خاطر به قول خودشان «یک تکه پارچه» برادر به برادر رحم نمی‌کند. با نگاه ایرانی، حضور پپه در ترکیب تیم ملی پرتغال و تورنمنت‌های مختلف به حساب کریس رونالدو گذاشته می‌شود. این دو دوستی دیرینه‌ای دارند و قتی ستاره‌ای همچون رونالدو هم اتاق و رفیق گرمابه و گلستان شما باشد، کمتر مربی جرات خط زدن اسم شما را پیدا می‌کند!

فرض کنیم خود په‌په توانایی و لیاقت لازم را ندارد و فرض کنیم که رونالدو مثل ایرانی‌ها اهل رفیق بازی است و با استفاده از نفوذ و جایگاه و اسم و رسم خود دوست صمیمی‌اش را همیشه حمایت می‌کند! با این سناریو پپه به واسطه همین رفاقت، خوش شانس است که همیشه در تیم ملی حضور دارد و بدشانس که هرگز فرصت بستن بازوبند کاپیتانی را پیدا نمی‌کند! البته که در دنیای مدرن و فوتبال سطح بالای حرفه‌ای، روابط دوستانه جایگاهی در تصمیمات ندارد. تا زمانی که رونالدو باشد، بازوبند کاپیتانی به په‌په یا کس دیگری نخواهد رسید.

رونالدو هم که اولین انسانی شد که از مرز ۲۰۰ بازی ملی گذشت و دوشنبه شب برابر اسلوونی بازی شماره ۲۱۱ را انجام و با ۱۳۰ گل بهترین گلزن ملی تاریخ است. وقتی او برود، په‌په هم احتمالا می رود که دو سال بزرگتر از کریس است!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

تا این لحظه، یارگیری کدام تیم را در پنجره نقل و انتقالات تابستانی، موفق تر می دانید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی