نظرسنجی

تا این لحظه، یارگیری کدام تیم را در پنجره نقل و انتقالات تابستانی، موفق تر می دانید؟
صعود پرتغال در شب دراماتیک رونالدو/ فاصله اشک‌ها و لبخندها زیاد نبود!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

دیدار پرتغال - اسلوونی در مرحله یک‌هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ با برتری سلسائوی اروپا در ضربات پنالتی و صعود یاران کریستیانو رونالدو پایان یافت.

در فرانکفورت، تیم ملی پرتغال در دیداری از مرحله یک‌هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ به مصاف اسلوونی رفت و پس از تساوی ۰-۰، در ضربات پنالتی ۳-۰ پیروز شد تا راهی ۸ تیم برتر جام شود.

طبق انتظار سلسائوی اروپا تیم سوار بر بازی بود و تهاجمی آغاز کرد و فرصت‌هایی هم داشت که مهم‌ترین آن‌ها ضربه آزادی بود که کریستیانو رونالدو در دقیقه ۳۴ با فاصله کم به بالای دروازه فرستاد. در دقیقه ۳+۴۵ هم شوت پالینیا به تیر دروازه اسلوونی برخورد کرد در نهایت این نیمه با تساوی بدون‌گل تمام شود.

اولین موقعیت خوب نیمه دوم هم ضربه ایستگاهی دیگری از کریستیانو رونالدو بود که در دقیقه ۵۵ با واکنش و مهار یان اوبلاک همراه شد. دقیقه ۸۹ در موقعیت تک‌به‌تک با یان اوبلاک، کریستیانو رونالدو موقعیت خوبی را هدر داد تا این بازی به وقت اضافه کشیده شود.

سرانجام فشار پرتغال با پنالتی‌ای که دیوگو ژوتا در اواخر نیمه نخست وقت‌های اضافه گرفت، نتیجه داد. اما در دقیقه ۱۰۵ کریستیانو رونالدو ضربه‌اش را به دستان یان اوبلاک کوبید. در دقیقه ۱۱۵ پپه توپ را به شکلی عجیب لو داد تا بنیامین ششکو با دیوگو کاستا تک‌به‌تک شود، اما پپه خوش‌شانس بود که کاستا این ضربه را مهار کرد. در پایان ۱۲۰ دقیقه هم بازی مساوی شد تا کار به ضربات پنالتی برسد.

در ضربات پنالتی دیوگو کاستا درخشید تا کریستیانو رونالدو نجات پیدا کند! کریستیانو رونالدو، برونو فرناندش و برناردو سیلوا پنالتی‌های‌شان را برای پرتغال تبدیل به گل کردند و یوسیپ ایلیچیچ، یوره بالکووتس و بنیامین وربیچ هم همگی ضربات پنالتی‌شان را مقابل دیوگو کاستا هدر دادند.

پرتغال در مرحله یک‌چهارم نهایی یورو جمعه شب به مصاف فرانسه خواهد رفت.

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

تا این لحظه، یارگیری کدام تیم را در پنجره نقل و انتقالات تابستانی، موفق تر می دانید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی