گل به خودی اسپانیا و درس بزرگ برای فوتبال ایران/ چقدر این بازی شبیه ایران - قطر  بود!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

آمار بالای تعداد گل به خودی‌ها در یورو ۲۰۲۴، حکایت از یک تغییر بزرگ در فوتبال مدرن دنیا دارد.

به گزارش خبرورزشی، گل به خودی همیشه در فوتبال بوده و معمولا به حساب اشتباه فردی گذاشته می‌شود. بازیکن تحت فشار بنا به صدها دلیل ممکن است یک لحظه تمرکز خود را از دست داده و به اشتباه دروازه خودی را باز کند اما یک اشتباه اگر چند بار تکرار شود، دیگر یک اشتباه نیست. دیگر فقط به یک بازیکن برنمی‌گردد و باید دنبال علتی بزرگتر در تیم باشید.

در یورو ۲۰۲۴ چیزی که خیلی به چشم آمد، تعداد زیاد گل به خودی‌ها بود. تیم‌های بزرگ تحت فشار بودند و تیم‌های کوچک در استرس درخشش، در دو دوره اخیر یورو تعداد گل به خودی‌ها از تمام ادوار تاریخ این تورنمنت بیشتر شد و این حتماً پدیده‌ای است که باید بررسی شود.

وقتی به مسابقات مرحله حذفی رسیدیم دیگر ماجرا شکل متفاوتی پیدا کرد. وقتی تیم بزرگ اسپانیا گل به خودی می‌زند، آن هم مقابل گرجستان، دیگر باید از یک اتفاق تاریخی صحبت کرد. اینکه تیم‌های کوچک هم می‌توانند تیم‌های بزرگ را تحت فشار قرار دهند، آنقدر که بازیکنان بزرگ و با تجربه نیز اشتباه کرده و دروازه خودی را باز کنند.

 این یعنی زنگ خطر برای فوتبال ما که در دور نهایی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ با تیم‌هایی همگروه شده‌ایم که همیشه مقابل فوتبال ما بازنده بودند. دیگر در فوتبال مدرن امروزی نمی‌توان تیم‌های رقیب را دست کم گرفت، آنها دیگر از اسم‌های بزرگ نمی‌ترسند و با شجاعت برای گرفتن نتیجه مقابل تیم‌های بزرگ به میدان می‌آیند.

نگاه کنید که گرجستان با اولین حمله به اولین گل بازی رسید. تیمی که برای اولین بار حضور در یورو را تجربه می‌کرد، برابر تنها تیم ۹ امتیازی دور اول حمله کرد و گل زد. مدعی اول قهرمانی و رکورددار ۳ قهرمانی در یورو و تنها تیمی که در تاریخ از عنوان خود دفاع کرده، قهرمان جام جهانی که لالیگا و رئال و بارسلونا دارد!

داستان گرجستان را هم که می دانید. فقط یک ستاره در ناپل و بازیکنانی که ۱۱ سال پیش در آکادمی کریس رونالدو در تفلیس با او عکس گرفتند و اینجا او را بردند! تیمی که چند ماه پیش ۷ گل در بازی قبلی دو تیم از اسپانیا خورده بود! این موضوع شما را یاد چه خاطره ای می اندازد؟

ما دو ماه قبل از جام ملتهای ۲۰۲۳ و آن مسابقه حساس در نیمه نهایی ۴ گل به قطر زده بودیم. اما آن روز سرنوشت تنها از اکرم عفیف سه گل خوردیم و در نهایت به فینال نرسیدیم. این اتفاق هر بار دیگر و در هر جای دیگر ممکن است تکرار شود. در فوتبال نمی‌شود به افتخارات گذشته دل خوش کرد و هر بازی قصه تازه‌ای دارد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • محمدرضا IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۱
    فعلآ بزرگترین حریف تیم ملی ما مربی تیم آقای قلعه‌نویی هست و کمک های تیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی