نظرسنجی

به نظر شما، انتخاب کدامیک از نامزدهای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، به رشد و شکوفایی بیشتر ورزش ایران منجر می‌شود؟
ربکا جید لارنس
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

گرت ساوتگیت برای آموزش و آرامش بازیکنانش جلسات تمرینی یوگا با یکی از مشهورترین مربیان یوگای انگلیس برگزار کرده و این دختر بااستعداد که دی‌جی نیز هست، به پزشکی و کارآفرینی نیز مشغول است.

شاید تیم ملی انگلیس تا به اینجای کار در یورو ۲۰۲۴ عملکرد آنچنان درخشانی نداشته اما در کلاس یوگا با یکی از مشهورترین مربیان جوان یوگا بسیار درخشیده است. ربکا جِید لارنس معلم یوگای سه‌شیرهاست و در اقامتگاه لوکس وایماررلند آلمان به بازیکنان انگلیسی حرکات کششی و انعطافی یوگا را تدریس می‌کند.

ربکا پس از تدریس به تیم ملی انگلیس در اینستاگرامش نوشت: «از تیم ملی فوتبال انگلیس تشکر می‌کنم که از من برای آموزش یوگا در یورو ۲۰۲۴ دعوت کردند. یوگا ابزار و تمرینی باورنکردنی است که می‌تواند از طرق مختلف به بهبود عملکرد ورزشکاران کمک کند. خوشحالم که این ورزش در کانون توجهات قرار گرفته و من هم بخشی از این مسیر بوده‌ام. از نایکی لندن و کل تیم انگلیس به خاطر مهمان‌نوازی و تلاش سخت و باورنکردنی‌شان که در پشت صحنه ادامه دارد، متشکرم. این تازه شروع راه است.»

ربکا جید لارنس

ربکا جید لارنس

دکتر لارنس کیست و چطور پایش به تیم ملی انگلیس کشیده شد؟

ربکا جید لارنس دکتر است، با اینکه قبلا از مشکلات خوانش‌پریشی (اختلال در خواندن و هجی کردن کلمات) رنج می‌برد. او در کینگزکالج لندن فیزیولوژی خواند و در سال ۲۰۲۱ مدرک پزشکی گرفت. دکتر لارنس آموزش‌های ویژه‌ای در زمینه طب اورژانس، جراحی عروق و دستگاه گوارش فوقانی، سالمندان و طب عمومی دیده و حتی برای تحقیقات در زمینه جراحی مغز و اعصاب و بیهوشی جوایز ملی دریافت کرد. او پس از هفت سال تحصیل، در کنار مربیگری یوگا به عنوان یک پزشک جوان در بیمارستان لندن کار می‌کند.

خبرسازترین مربی در اردوی انگلیس؛ یک دختر سه‌شیرها را تمرین می‌دهد/ این مربی، دکتر و دی‌جی است! +تصاویر

ربکا جید لارنس

شروع یوگا

اشتیاق او به یوگا پس از بروز مشکلاتی در سلامت روانش به وجود آمد و او یوگا را راهی برای افزایش آرامش و بهبودی دید. ربکا به وبسایت یوگا مترز گفت: «در دوران نوجوانی و اوایل بیست سالگی‌هایم، چرخه‌های زیادی از فرسودگی شغلی و سلامت روانی ضعیف را گذراندم. همیشه سخت کار کرده‌ام و فشار زیادی به خودم وارد کرده‌ام (مانند بسیاری از مردم)، و بعد از چهار سال تحصیل در دانشکده پزشکی به نقطه‌ای رسیدم که نیاز به استراحت داشتم. داوطلبانه به جزیره‌ای در سواحل پاناما و اقامت در یک خوابگاه ساحلی رفتم و به مدت دو ماه با معلمان یوگا زندگی کردم. هر روز تمرین یوگا می‌کردم. یوگا به بخشی جدایی‌ناپذیر از روتین زندگی من تبدیل شد و تصمیم گرفتم به سراغ تدریس یوگا بروم. دوست دارم خلاق باشم. عاشق آوردن افراد جدید به یوگا و ایجاد فضایی هستم که در آن احساس آرامش کنند.»

کارآفرینی

دکتر لارنس به پیشرفت در کارش ادامه می‌داد و کم کم متوجه شد که خودش اغلب اوقات تنها رنگین‌پوست در اتاق است. و همین موضوع باعث شد که پلتفرم فرهنگی خود را به نام پانا راه‌اندازی کند که هدف آن ارتقای سلامت و شادی در جامعه سیاه‌پوستان از طریق یوگا است.

دکتر لارنس افزود: «یوگا در طول سال‌ها به من کمک زیادی کرده و من واقعاً می‌خواستم فضای امنی برای جامعه سیاه‌پوست ایجاد کنم تا یوگا و برخی از مزایای مشابه را تجربه کنند. پانا شیوه‌های رفاهی را با فرهنگ سیاه‌پوستان ادغام کرد تا به مردم کمک کند تا به هم نزدیکتر شوند و احساس اتحاد کنند. با گذشت زمان با رویدادهایی مانند شام، تفریح و باشگاه یوگا BPOC به یک جامعه واقعاً شگفت‌انگیز تبدیل شده‌ایم.»

ربکا جید لارنس

تاثیرگذاری

ربکا که هنوز در اواخر دهه ۲۰ سالگی است، در سالهای اخیر به رشد خود ادامه داد و در پادکست مد و سبک زندگی زنان Elle حضور یافت و در ژوئن ۲۰۲۳ به عنوان مربی یوگا با نایکی لندن شروع به همکاری کرد. او بخشی از مجموعه Nike Well Collective است که بر حرکت، تمرکز حواس، تغذیه، استراحت و ارتباط متمرکز است. و این ویژگی‌ها بدون شک برای گرت ساوت‌گیت جذاب بود و تیم انگلیس که کیت‌هایش توسط نایکی تامین می‌شود دکتر لارنس را برای تمرین دادن به تیم انتخاب کرد.

از ریتم و موزیک غافل نشوید!

اما ربکا جید لارنس علاوه بر علاقه به یوگا و تمرکز حواس، به موسیقی نیز علاقه دارد. او در واقع دی‌جی است و به طور مرتب در جشنواره‌ها، کنسرت‌های رادیویی، فستیوال‌ها و رویدادها برای برندهایی از جمله نایکی، کانورس و یونیکلو حضور پیدا می‌کند. این ستاره با استعداد عشق خود به موسیقی را با تولید میکس‌های الکترونیکی برای همراهی با کلاس‌های یوگای خود ترکیب کرده است.

ربکا جید لارنس

دکتر لارنس توضیح داد: «من با گوش دادن به رگی (موزیک مردم جامائیکا) بزرگ شدم، بنابراین بسیار طبیعی بود که این موسیقی را در تمریناتم بگنجانم چراکه به من احساس آرامش می‌بخشد. من رویدادی به نام Dub Garden Yoga & Picnic ایجاد کردم که در آن یوگا را با رگی انجام می‌دهیم و بعد از کلاس غذای سالم کارائیبی می‌خوریم. این رویدادها را در پارک برگزار می‌کنم که در دسترس‌تر و مقرون به صرفه‌تر است و همچنین به ما این امکان را می‌دهد که در طبیعت وقت بگذرانیم. ما شرکت‌کنندگانی با هر سن، پیشینه، قومیت و توانایی داریم، و خیلی از آنها با حضور در این رویداد در واقع اولین جلسه یوگای خود را تجربه می‌کنند. این جلسات بسیار آرامش‌بخش و سرگرم‌کننده است و ترکیب یوگا و موسیقی و غذای سالم باعث می‌شود که مردم ترغیب به حضور دوباره در این جلسات شوند.»

بیشتر بخوانید: این ۶ سوپراستار به همه افتخارات فوتبال رسیدند/ مسی هست، اما خبری از رونالدو نیست!

خبرسازترین مربی در اردوی انگلیس؛ یک دختر سه‌شیرها را تمرین می‌دهد/ این مربی، دکتر و دی‌جی است! +تصاویر

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما، انتخاب کدامیک از نامزدهای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، به رشد و شکوفایی بیشتر ورزش ایران منجر می‌شود؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی