نظرسنجی

به نظر شما، انتخاب کدامیک از نامزدهای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، به رشد و شکوفایی بیشتر ورزش ایران منجر می‌شود؟
پیش‌بازی سوئیس - ایتالیا
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

ایتالیا در مرحله یک‌هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ در فکر حضور متفاوتی در ادامه تورنمنت است، اما باید مراقب پدیده این دوره باشد.

ورزشگاه بزرگ المپیااشتادیون میزبان نخستین بازی مرحله حذفی یورو ۲۰۲۴ خواهد بود. امشب از ساعت ۱۹:۳۰ در پایتخت آلمان، تیم‌های ملی سوئیس و ایتالیا در دیداری از مرحله یک‌هشتم نهایی به مصاف هم خواهند رفت.

سوئیس؛ پدیده این دوره

بی‌شک سوئیس یکی از تیم‌هایی بوده که در این دوره همه را غافلگیر کرده است. تیم مورات یاکین علاوه بر این که دوباره به مرحله حذفی رسیده، با عملکرد خوب مرحله گروهی و تا آستانه شکست آلمان رفتن، نشان داده برای قهرمان دوره قبل رقیب خطرناکی خواهد بود. قرمزپوشانی که از یکی از قشنگ‌ترین کشورهای دنیا می‌آیند، در آلمان به زیبایی کشورشان بوده‌اند. می‌توان ادعا کرد که شانس سوئیس برای پیروزی و رفتن به مرحله بعد کمتر از ایتالیایی نیست که چندان شرایط خوبی در یورو نداشته. در نتیجه می‌توان مثل دوره قبل سوئیس را در مرحله یک‌چهارم نهایی تصور کرد. امشب در برلین شاهد حذف ایتالیا خواهیم بود؟ یاکین و شاگردانش پاسخ سؤال ما را خواهند داد.

ایتالیا؛ قهرمان امید دارد

چه کسی از آتزوری راضی‌ست؟ هیچ‌کس! نه لوچانو اسپالتی به‌عنوان سرمربی از تیمش راضی‌ست و نه هواداران این تیم را قد و قواره تیم قهرمان دوره قبل می‌بینند. حتی بازیکنان ایتالیا هم از خودشان انتظار بیشتری دارند. با این حال آتزوری خوش‌شانس بود که در دقیقه ۸+۹۰ مقابل کرواسی از شکست گریخت و به این مرحله رسید. حالا هم ایتالیا در سمت بهتر نمودار قرار گرفته که تیم‌ها نسبت به سمت دیگر قدرت کمتری دارند. اما آیا این برای ایتالیا مزیت خواهد بود؟ اگر سوئیس را هم از پیش رو بردارند در مرحله بعد انگلیس ممکن است حریف‌شان باشد. با این وجود هنوز هم آتزوری امیدوار است که پیشرفت کند و به سطح بهتری برسد تا این که دوباره یکی از تیم‌های فینالیست باشد.

آخرین جدال
۱۲ نوامبر ۲۰۲۱ در رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی، ایتالیا در رم مقابل سوئیس به تساوی ۱-۱ رسید. دی‌لورنتسو برای ایتالیا و ویدمر برای سوئیس در آن دیدار گلزنی کردند.

آمار بازی
۶۰) شاید کسی نتواند حدس بزند که ایتالیا در طول تاریخ ۶۰ مرتبه با سوئیس بازی کرده؛ در این دیدارها ۲۹ برد داشته، ۲۴ مرتبه به تساوی رسیده و ۷ بازی را باخته است.
۱۱۳) از اولین رویارویی سوئیس و ایتالیا که با تساوی ۲-۲ خاتمه یافت ۱۱۳ سال می‌گذرد. ماه مِی ۱۹۱۱ این دیدار برگزار شد. نکته جالب دیگر این که ۲۹ دیدار ابتدایی بین این دو تیم دوستانه بوده و اولین بازی رسمی‌شان در سال ۱۹۵۴ در جام‌جهانی برگزار شده است.
۱) با وجود برگزاری دیدارهای پرتعداد، فقط یک مسابقه در یورو بین مسابقات این دو تیم به چشم می‌خورد. در یورو ۲۰۲۰ (ژوئن ۲۰۲۱) این دو تیم هم‌گروه بودند و ایتالیا موفق شد با نتیجه ۳-۰ از سد سوئیس بگذرد.
۳۱) آخرین برد سوئیس مقابل ایتالیا به ۳۱ سال قبل برمی‌گردد. سال ۱۹۹۳ در مرحله انتخابی جام‌جهانی ۱۹۹۴، سوئیس با نتیجه ۱-۰ ایتالیا را مغلوب کرد.
۸) ایتالیا ۸ مرتبه پیش از این فراتر از مرحله گروهی رفته و ۶ مرتبه هم بین ۴ تیم برتر تورنمنت حضور داشته.
۲) سوئیس ۲ مرتبه در مراحل حذفی یورو حضور داشته که ۲ دوره اخیر بوده است. دوره قبل بهترین نتیجه‌شان با حضور در مرحله یک‌چارم نهایی ثبت شد.
۲) ایتالیا ۲ قهرمانی در یورو دارد و در صورت کسب جام به آلمان و اسپانیا خواهد رسید. آتزوری قهرمانی‌هایش را در اولین و آخرین حضور (۱۹۶۸ و ۲۰۲۰) به‌دست آورده است.
۰) یکی از آمارهای منفی و غیرمنتظره ایتالیا عدد صفر مقابل کلین‌شیت‌های این تیم است. آتزوری که همیشه با خط دفاعی قدرتمندش مشهور بوده، از آلبانی، اسپانیا و کرواسی گل خورد.

مصدومان و محرومان
سیلوان ویدمر محرومِ سوئیس برای این بازی حساس است و دنیس زکریا و استیون زوبر هم مصدوم هستند که البته احتمال رسیدن‌شان وجود دارد. ریکاردو کالافیوری پدیده خط دفاعی ایتالیا هم محروم است و در این بازی غایب خواهد بود.

ترکیب احتمالی دو تیم
سوئیس:
سومر، شار، آکانجی، رودریگس، استرجیو، فرویلر، ژاکا، آئبیشر، وارگاس، اندویه و دواه
ایتالیا: دوناروما، دی‌لورنتسو، مانچینی، باستونی، دی‌مارکو، فراتسی، جورجینیو، بارلا، کیزا، زاکانی و اسکاماکا
 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • مانی IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۹
    برای همه پرسی مربی پرسپولیس، باید یک گزینه پنجم هم می‌میگذاشتید. گزینهء: از سرشان هم زیاد است...!!!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما، انتخاب کدامیک از نامزدهای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، به رشد و شکوفایی بیشتر ورزش ایران منجر می‌شود؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی