نظرسنجی

به نظر شما، انتخاب کدامیک از نامزدهای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، به رشد و شکوفایی بیشتر ورزش ایران منجر می‌شود؟
پیش‌بازی آلمان - دانمارک
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

آلمان و دانمارک که ۳۲ سال قبل در فینال یورو به مصاف هم رفته بودند، در مرحله یک‌هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ مقابل یکدیگر قرار خواهند گرفت.

در اولین شب از دور حذفی یورو ۲۰۲۴، از ساعت ۲۲:۳۰ امشب تیم ملی آلمان به مصاف دانمارک خواهد رفت. این دیدار از مرحله یک‌هشتم نهایی در ورزشگاه وستفالن شهر دورتموند برگزار خواهد شد.

آلمان؛ انتقام بعد از ۳ دهه

آلمانِ یولیان ناگلزمن شروعی فوق‌العاده در یورو داشت و با برد قاطع مقابل اسکاتلند در بازی افتتاحیه همه را ذوق‌زده کرد. پیروزی مقابل مجارستان هم تأییدی بر این شایستگی بود و مقابل سوئیس با این که کارشان گره خورد، اما از شکست فرار کردند. حالا کار اصلی ژرمن‌ها در مرحله حذفی شروع شده، از جایی که باید مقابل دانمارکِ جان‌سخت به میدان بروند. شکست در فینال یورو ۱۹۹۲ هنوز برای هواداران قدیمی آلمان سنگین و سخت است و در پی انتقام خواهند بود. اما فراموش نکنید حتی اگر آلمان از این مرحله گذر کند، مسیر بسیار سختی تا فینال خواهد داشت. آلمان احتمال دارد به اسپانیا برخورد کند و بعد از آن هم پرتغال، فرانسه یا بلژیک می‌توانند رقیب تیم ناگلزمن باشند. آیا با گذر از این جاده خطرناک، میزبان به فینال می‌رسد؟

دانمارک؛ وایکینگ‌ها به میدان جنگ می‌آیند

دوره قبل خیلی‌ها اعتقاد داشتند دانمارک با اتفاقی که برای کریستین اریکسن رخ داده متحدتر شده و احساسی در تورنمنت پیش می‌روند. اما پس از ۳ سال باز هم دینامیت‌ها نشان داده‌اند که با هدایت راسموس هویلون تیمی شایسته هستند. دانمارکی‌ها از مرحله گروهی با نمایش‌های خوب گذر کردند، اما عملکردشان در فاز تهاجمی چنگی به دل نزد. فقط ۲ گل زده شاید کار را برای‌شان مقابل میزبان سخت کند و نفوذ به خط دفاعی و دروازه این رقیب دشوار باشد. با این حال دانمارکی‌ها از رویارویی با آلمان خاطره خوبی دارند و مردان جنگجویی دارند که آن‌ها را غیرقابل پیش‌بینی خواهند کرد. در صورتی که دانمارک نبرد وستفالن را فتح کند، یکی از شگفتی‌های جام رخ خواهد داد.

آخرین جدال
۲ ژوئن ۲۰۲۱ در دیداری دوستانه که در اتریش برگزار شد، دو تیم به تساوی ۱-۱ رسیدند. برای آلمان نویهاوس و برای دانمارک پولسن گلزنی کردند.

آمار بازی
۲۸) آلمان ۲۸ مرتبه مقابل دانمارک قرار گرفته که حاصل کارش ۱۵ برد، ۵ تساوی و ۸ شکست بوده است. هردو بازی آخر این دو تیم با تساوی ۱-۱ تمام شده و آخرین برد دانمارک به سال ۲۰۰۷ برمی‌گردد.
۳) این دو تیم ۳ مرتبه در جام ملت‌های اروپا به مصاف هم رفته‌اند که ۲ برد برای آلمان یک برد برای دانمارک رقم خورده. تنها برد دانمارک در فینال یورو ۱۹۹۲ بود.
۱۱) این یازدهمین صعود یا حضور آلمان در مرحله حذفی یورو است. ژرمن‌ها دور قبل که برای نخستین مرتبه مسابقات مرحله یک‌هشتم نهایی داشت، در همان مرحله با شکست از انگلیس از دور مسابقات کنار رفتند.
۶) دانمارک برای ششمین مرتبه در مرحله حذفی یورو حضور دارد. این تیم ۴ مرتبه بین ۴ تیم برتر یورو قرار گرفته است.
۳) آلمان با ۳ قهرمانی و ۳ نایب‌قهرمانی پرافتخارترین تیم جام ملت‌های اروپا به شمار می‌رود. البته حسرت ژرمن‌ها حالا ۲۸ ساله شده و بعد از یورو ۱۹۹۶ دیگر جام نگرفته‌اند.
۱) دانمارک یک قهرمانی در سال ۱۹۹۲ داشته که آن قهرمانی با شکست آلمان به‌دست آمد.
۸) آلمان با ۸ گل زده برترین خط حمله یورو ۲۰۲۴ را در اختیار داشته. جالب است بدانید ژرمن‌ها از کل مسابقات گروه C یورو بیشتر گل زده‌اند!
۲) دانمارک با تنها ۲ گل زده به مرحله حذفی یورو رسید. البته دینامیت‌ها ۴ شریک دیگر هم در این رکورد منفی دارند؛ هم‌گروه‌های‌شان انگلیس و اسلوونی، و از دیگر گروه‌ها هم فرانسه و بلژیک.
۲) نیکلاس فولکروگ و جمال موسیالا در یورو شانس آقای‌گلی دارند. این ۲ بازیکن ۲ گله پایین‌تر از گیورگس میکاتادزه گرجستانی که ۳ گله است، قرار گرفته‌اند.
۶۴) با میانگین ۶۴ درصد، آلمان بیشترین مالکیت توپ را در یورو داشته است. ژرمن‌ها ۹۳ درصد پاس‌های‌شان را سالم به مقصد رسانده‌اند.

مصدومان و محرومان
یوناتان تا مدافع تیم ملی آلمان محروم شده و در این بازی غایب خواهد بود. در اردوی دانمارک هم مورتن هیولمند وضعیتی مشابه دارد.

ترکیب احتمالی دو تیم
آلمان:
نویر، کیمیش، رودیگر، شلوتربک، میتلشتات، آندریش، کروس، موسیالا، گوندوغان، ویرتس و هاورتس
دانمارک: اشمایکل، اندرسن، آندریاس کریستنسن، وسترگارد، باه، دلانی، هویبیرگ، ویکتور کریستنسن، اریکسن، هویلون و ویند

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما، انتخاب کدامیک از نامزدهای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، به رشد و شکوفایی بیشتر ورزش ایران منجر می‌شود؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی